reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: 10 największych sukcesów i porażek na rynku TV w 2022 roku

dodano: 2023-01-02 11:39 | aktualizacja: 2023-01-02 12:33
autor: Janusz Sulisz | źródło: SAT Kurier 11-12/2022

sukcesy porażki 2022 Na koniec każdego roku przedstawiamy 10 największych sukcesów i porażek na rynku telewizyjnym. Rok 2022 ze względu na wojnę w Ukrainie, skutki inflacji, ceny gazu i prądu to kolejny fatalny rok, który chyba powinien zakończyć 7 przysłowiowych chudych lat. I stało się to, co zapowiadałem rok temu słowami: „wszystko idzie w kierunku telewizji przez usługi streamingowe... drożeje papier, energia i paliwo, a to może przyspieszyć koniec gazet, magazynów i książek” i... kończymy druk SAT Kuriera, by pójść w kierunku wyłącznie online. Nadal będą liczyć się twórcy/artyści/dziennikarze i ich twórczość/zawartość/kontent. Tego nikomu nie uda się zmienić. Trzeba tworzyć i produkować.

szachy sukcesy porażki


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Wyniesienie dwóch nowych satelitów Eutelsat Hot Bird

3 listopada rakieta SpaceX Falcon 9 bez problemów wystrzeliła bardzo ważnego dla polskiego rynku satelitę Hot Bird 13G należącego do francuskiego operatora Eutelsat. Satelita Eutelsat Hot Bird 13G to drugi w ostatnim czasie satelita, który trafi na pozycję 13°E. Hot Bird 13G to bliźniaczy satelita Hot Bird 13F, który został wystrzelony 15 października podczas poprzedniej misji rakiety Falcon 9.

Oba nowe satelity Hot Bird 13G i 13F prawdopodobnie za około 5 miesięcy znajdą się na właściwych orbitach roboczych i przejmą pracę aż trzech starszych Hot Birdów na pozycji 13°E. Można mieć nadzieję, że 2 nowe satelity Eutelsatu pozwolą na poprawę sygnału i zmniejszenie rozmiaru anten służących do odbioru polskich platform z 80 na 70 cm.
 

1 mln abonentów Viaplay w Polsce

Viaplay Group poinformowała, że na koniec września miała w Polsce ponad 1 mln subskrybentów platformy streamingowej Viaplay. Podobny wynik osiągnęła w Holandii, również przekraczając liczbę miliona subskrybentów. Wyniki Viaplay na międzynarodowych rynkach wyprzedzają wcześniejsze prognozy. Do wzrostu liczby subskrybentów na rynkach międzynarodowych przyczyniło się nabycie praw do transmisji meczów angielskiej Premier League w Polsce i Holandii, a także nowa umowa dystrybucyjna w Polsce – z CANAL+. Viaplay wystartował w Polsce 3 sierpnia 2021 roku. Jest dostępny w cenie 34 zł miesięcznie, choć ma ona wzrosnąć do 55 zł miesięcznie od marca 2023 roku.

Kanał TVP World w Europie

Stacje Telewizji Polskiej coraz częściej trafiają do oferty zagranicznych operatorów. Sukcesem jest włączenie polskich stacji na Litwie, w Estonii, Wielkiej Brytanii czy Austrii.

TVP World jest nadawany w Austrii za pośrednictwem MUX C naziemnej telewizji cyfrowej obejmującego swoim zasięgiem Wiedeń i sąsiadujące tereny Dolnej Austrii oraz Burgenlandu. Od 28 czerwca TVP World jest dostępny bezpłatnie (FTA) dla odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w Estonii.

Od 1 marca kanał TVP World jest dostępny bezpłatnie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Freeview w Wielkiej Brytanii. Dostęp do niego mają użytkownicy Freeview z telewizorami podłączonymi do internetu, obsługującymi standard MHEG, na którym oparta jest usługa Channelbox.

Oferta 6 kanałów TVP jest już dostępna w ogólnokrajowej NTC na Litwie. Od 28 lipca kanały TVP Wilno, TVP Info, TVP Historia 2, TVP Polonia, TVP World i Biełsat TV rozszerzyły swój zasięg naziemny na Litwie poza Wileńszczyznę dzięki udostępnieniu ich w ramach cyfrowego multipleksu ogólnokrajowego MUX 2. Łącznie sygnał naziemny stacji TVP dociera do ponad 1,7 mln osób zamieszkujących Litwę.
 

Wyłączenie rosyjskich kanałów propagandowych z satelitów

Po ataku Rosji na Ukrainę stopniowo zaczęto wyłączać rosyjskie stacje propagandowe z satelitów europejskich i amerykańskich. Rosjanie w ten sposób utracili możliwość wpływania bezczelną propagandą na widzów w Europie i wielu innych regionach, gdzie docierały kanały RT w różnych wersjach językowych.

Większość rosyjskich kanałów zniknęła, choć rosyjskie media próbowały się podszywać, wstawiając inne nazwy kanałów. W końcu przenieśli większość tych transmisji na swoje satelity, a ich zasięg w Europie w praktyce jest żaden. Jedynym problemem jest to, że francuski operator Eutelsat nadal pozwala na wykorzystanie swojego satelity na pozycji 36°E do emisji rosyjskich platform, gdzie są te kanały propagandowe.

Dodatkowo, wzrosło zainteresowanie kanałami ukraińskimi, które masowo zaczęły się pojawiać na wielu satelitach i w ofercie europejskich operatorów.

4 transpondery TVN na 13°E

Grupa TVN Warner Bros. Discovery będzie na satelitach Eutelsat Hot Bird (13°E) dzierżawiła łącznie 4 transpondery, o numerach 3, 7, 10 i 16. Transponder nr 7 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13°E), o częstotliwości 11,334 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK, z którego w drugiej połowie października.

Eutelsat wyłączył swój kanał demonstracyjny Hot Bird 4K1, będzie używany przez Grupę.

Wszystkie transpondery TVN Warner Bros. Discovery na Eutelsat Hot Bird (13°E):
  • tp. 3 (11,258 GHz, pol. H),
  • tp. 7 (11,334 GHz, pol. H),
  • tp. 10 (11,393 GHz, pol. V),
  • tp. 16 (11,508 GHz, pol. V).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Janusz Sulisz


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...