Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Stęskniona Australia
W trzeciej odsłonie tegorocznego sezonu
F1 rywalizacja przenosi się do
Australii, gdzie kierowcy ścigać się będą na ulicznym torze
Albert Park Circuit w Melbourne. Co ciekawe w latach 2020-2021 australijski wyścig został odwołany z uwagi na pandemię koronawirusa. W 2022 roku Formuła 1 wróciła jednak na Antypody w wielkim stylu, tamtejsze Grand Prix zgromadziło tłumy kibiców i było prawdziwym świętem motor sportu. Zgodnie z zapowiedziami organizatorów nie inaczej będzie i tym razem.
Red Bull i reszta stawki
Przed rokiem w Melbourne triumfował
Charles Leclerc w Ferrari, który zapewne marzy o tym, aby teraz powtórzyć to osiągnięcie. Będzie o to niezwykle trudno, gdyż po dwóch wyścigach w stawce dominują kierowcy Red Bulla – w Bahrajnie zwyciężył
Max Verstappen, a jego kolega z zespołu
Sergio Perez był drugi, z kolei w Arabii Saudyjskiej to Perez cieszył się z wygranej, a Verstappen uplasował się tuz za nim. Znakomite wyniki przełożyły się również na klasyfikację konstruktorów, w której zespół z
Milton Keys, z 87 punktami na swoim koncie, wyprzedza rywali o ponad dwie długości – drugi w zestawieniu
Aston Martin uzbierał bowiem „tylko” 38 oczek.
Wysoka pozycja Aston Martina to w największej mierze zasługa
Fernando Alonso. Znakomity weteran, były mistrz świata, przeżywa drugą młodość. Hiszpan zarówno w Sakhir, jak i Dżuddzie finiszował jako trzeci, dzięki czemu on i jego zespół w popularnej ‘generalce’ ustępują tylko Red Bullom.
Nie tak miał wyglądać początek sezonu w wykonaniu wspomnianego Ferrari oraz Mercedesa – kłopoty techniczne i powiększający się dystans do liderów zmobilizowały obie utytułowane ekipy do działania.
Włoski ‘Autosport’ donosi że, Ferrari diametralnie zmieniło swoje plany rozwojowe. Pierwotnie ekipa z Maranello, podobnie jak przed rokiem, miało systematycznie nanosić na bolid drobne poprawki od początku rywalizacji. Kiedy okazało się, jak wiele Ferrari traci do Red Bulla, postanowiono, że tempo aktualizacji będzie zdecydowanie szybsze i bynajmniej nie będą to zmiany kosmetyczne.
Realnym terminem na przebudowanie i prezentację nowej odsłony bolidu włoskiej stajni jest początek europejskiej części sezonu, podczas Grand Prix Emilii Romanii na torze Imola, a zatem w weekend 19-21 maja. Planowane zmiany mają być drastyczne –
nowa podłoga, nowe tylne zawieszenie, prawdopodobnie zmienią się również charakterystyczne dla Ferrari
sidepody. Zmiany te mają zwiększyć siłę docisku, redukując opór.
Również w
Mercedesie trwają intensywne prace nad udoskonaleniem tegorocznego bolidu. Trudno się temu dziwić, skoro niezadowolony z pracy zespołu
Lewis Hamilton raz po raz daje temu wyraz w mediach. Coraz głośniej mówi się o tym, że Brytyjczyk opuści zespół z Brackley po zakończeniu tego sezonu. Hamilton, to wraz z
Michaelem Schumacherem rekordzista pod względem liczby zdobytych tytułów mistrza F1. Obaj mają ich po siedem i oczywistym celem 38-latka jest kolejny triumf i objęcie samodzielnego prowadzenia w tej klasyfikacji. Wydaje się, że Hamilton powoli przestaje wierzyć, że będzie to możliwe za kierownicą Mercedsa.
Trudno dziwić się rozgoryczeniu Brytyjczyka. Przypomnijmy, że Mercedes przez lata dominował w stawce i wywalczył osiem tytułów mistrza świata konstruktorów z rzędu. Dopiero po zmianach w przepisach zespół zaczął tracić dystans do Red Bulla i Ferrari. Co ciekawe debiut udoskonalonego bolidu Mercedesa, podobnie jak pojazdu Ferrari, również ma się odbyć w drugiej połowie maja na włoskiej Imoli.
Nowy format relacji - zespół F1 Viaplay Polska zaprasza
Użytkownicy Viaplay w Polsce mają dostęp do obszernych relacji z wyścigów F1 – z nowoczesną produkcją studyjną, reportażami z torów, analizami oraz komentarzami specjalistów od tematyki Formuły 1 i sportów motorowych. Ponadto podczas wyścigów subskrybenci platformy mają do wyboru również
cztery inne, dodatkowe streamy: track positioning, onboard, timing oraz pitlane.
Za komentarz podczas sesji kwalifikacyjnej oraz niedzielnego wyścigu o Grand Prix Australii odpowiadać będą
Michał Gąsiorowski i Mikołaj Sokół. Studio poprowadzi
Aldona Marciniak, a jej gośćmi będą dziennikarze i eksperci sportów motorowych:
Maciej Jermakow, Robert Smoczyński i Bartosz Pokrzywiński oraz
Patryk Sokołowski, były inżynier aerodynamiki w zespołach F1 (m.in. McLarenie i Ferrari). Skład zespołu redakcyjnego F1 Viaplay Polska uzupełniają:
Kamila Kotulska, Paweł Baran, Jan Olejniczak oraz
Bartosz Budnik.
„Magazyn F1” i międzynarodowa ekipa Viaplay
O najbardziej emocjonujących pojedynkach, kontrowersjach, oczarowaniach, rozczarowaniach i technicznych innowacjach eksperci oraz zaproszeni goście dyskutować będą w
„Magazynie F1”, podsumowującym wydarzenia każdego Grand Prix. Najnowsze wydanie magazynu w poniedziałek, 3 kwietnia, o godz. 17:30. Wydarzenia oraz wyniki Grand Prix Australii analizować będą
Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół i Maciej Jermakow.
Zespół dziennikarski F1 w Viaplay to nie tylko redakcja w Polsce, ale również dziennikarze i eksperci z innych krajów, w których platforma udostępnia zmagania najlepszych kierowców na świecie. W tym gronie znajdują się m.in. legendarni kierowcy F1: Brytyjczyk
David Coulthard, Finowie
Mika Häkkinen i Heikki Kovalainen oraz Duńczyk
Tom Kristensen. Treści tworzone przez reporterów i ekspertów Viaplay z innych krajów, w tym ich analizy eksperckie i wywiady z kierowcami Formula 1, również są dostępne dla widzów platformy w Polsce.
Nie tylko F1
Oprócz najszybszej serii wyścigowej świata użytkownicy Viaplay mogą pasjonować się także wyścigami
Formuły 2, Formuły 3 oraz włoskiej
Formuły 4. Transmisje z wszystkich wymienionych serii odbywają się z polskim komentarzem, podobnie jak transmisje z wyścigów serii
IndyCar, również dostępne dla polskich widzów na platformie Viaplay.
Plan transmisji - Formula 1® Rolex Australian Grand Prix™ 2023:
30/31 marca (czwartek/piątek)
23:50-1:20
Trening F3
Komentarz: Jan Olejniczak, Paweł Baran
1:00-2:20
Trening F2
Komentarz: Jan Olejniczak, Robert Smoczyński
3:30-5:35
Pierwszy trening F1
Komentarz: Maciej Jermakow, Bartosz Budnik
5:00-6:10
Kwalifikacje F3
Komentarz: Jan Olejniczak, Paweł Baran
7:00-9:05
Drugi trening F1
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół
8:30-9:35
Kwalifikacje F2
Komentarz: Jan Olejniczak, Robert Smoczyński
31 marca/1 kwietnia (piątek/sobota)
1:45-3:05
Pierwszy wyścig F3
Komentarz: do potwierdzenia
3:30-5:35
Trzeci trening F1
Komentarz: Maciej Jermakow, Bartosz Budnik
5:20-6:50
Pierwszy wyścig F2
Komentarz: do potwierdzenia
7:00-10:00
Kwalifikacje F1 (studio od 6:00)
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół
1/2 kwietnia (sobota/niedziela)
0:05-2:35
Drugi wyścig F3
Komentarz: do potwierdzenia
2:35-5:20
Drugi wyścig F2
Komentarz: do potwierdzenia
7:00-11:00
Wyścig F1 (studio od 6:00)
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół
3 kwietnia (poniedziałek)
17:30-19:00
Magazyn F1
Prowadzenie: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół, Maciej Jermakow
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.