Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Możliwy 2,5-letni okres oceny przewidziany w zaleceniu oraz nieskuteczne podejście do piractwa treści na żywo zapisane w DSA oznacza, że
Komisja Europejska nie podejmie żadnych innych krótkoterminowych działań w celu rozwiązania problemu piractwa wydarzeń na żywo w Internecie, którego wartość jest z natury rzeczy - konsumowane na żywo.
Zalecenie nie zawiera środków odstraszających piratów od zaprzestania nielegalnej działalności.
Zasadniczo jest
to zielone światło dla piratów, aby nadal kraść treści na żywo w Internecie.
Oznacza to również, że
de facto europejscy konsumenci będą jeszcze przez kilka lat narażeni na ryzyko związane z konsumpcją – wszelkiego rodzaju – pirackich treści.
Jak wykazano w niedawnym badaniu przeprowadzonym dla AAPA , konsumenci również padają ofiarami piractwa poprzez ukierunkowane dostarczanie i instalowanie złośliwego oprogramowania (złośliwego oprogramowania) na ich urządzeniach. Badanie wykazało, że średnio 57% ryzyko zainstalowania pirackiej aplikacji audiowizualnej z wbudowanym złośliwym oprogramowaniem. Ponadto nie stanowi krótkoterminowej zachęty dla dostawców usług hostingowych i innych pośredników do współpracy z legalną branżą w celu ograniczenia piractwa już teraz.
W związku z tym AAPA wzywa Komisję Europejską do jak najszybszego przeprowadzenia oceny skuteczności Zalecenia.
Ponadto AAPA żałuje, że również Komisja Europejska nie wykorzystała okazji do wprowadzenia silnego systemu monitorowania i solidnych KPI do oceny Rekomendacji. Ponieważ ci, którzy ułatwiają piractwo, nie mają motywacji do reagowania na miękkie środki, zwracamy się do Komisji Europejskiej i Obserwatorium Urzędu ds. Własności Intelektualnej UE (EUIPO) o pilne opublikowanie zestawu wskaźników KPI określających cele niniejszego zalecenia. Bez jasno określonego terminu, do którego należy określić KPI,
pośrednicy internetowi nie będą zachęcani do działania i nasilenia walki z piractwem. Biorąc pod uwagę, że większość proponowanych poniżej danych jest łatwo dostępna i gotowa do wykorzystania, nie ma powodu, aby opóźniać proces monitorowania.
W związku z tym wzywamy Obserwatorium EUIPO do rozważenia kluczowych wskaźników efektywności przedstawionych we wkładzie AAPA w Zaproszenie Komisji do zgłaszania uwag, które obejmuje:
•
Kwartalne dane od posiadaczy praw na temat liczby zgłoszeń, w tym wskaźnika powodzenia oraz tego, czy zgłoszenia te zostały rozpatrzone na czas.
•
Dane kwartalne od dostawców usług hostingowych określające (i) liczbę powiadomień, które otrzymali od posiadaczy praw (ii) w ilu przypadkach podjęli działania w celu usunięcia treści objętych powiadomieniem (iii) po jakim czasie takie usunięcie miało miejsce , (iv) ile wykryli powtarzających się naruszeń oraz (v) ilu klientów trwale zbanowali w wyniku powtarzających się naruszeń.
•
Dane z państw członkowskich dotyczące zakresu blokowania wydarzeń na żywo w następstwie zalecenia.
Wreszcie zachęta zawarta w zaleceniu dla posiadaczy praw do
„zwiększania dostępności, przystępności cenowej i atrakcyjności ich ofert handlowych” oznacza, że
legalne treści audiowizualne nie są wystarczająco dostępne w całej UE, podczas gdy z naszej perspektywy legalne oferty nigdy nie były tak szeroko i łatwo dostępne dostępne niż wcześniej. Niedawne badanie przeprowadzone przez Obserwatorium EUIPO wykazało, że europejscy konsumenci coraz częściej wybierają legalne oferty oraz że zarówno jakość, jak i różnorodność treści oferowanych w ramach usług prawnych jest postrzegana jako lepsza niż w przypadku nielegalnych źródeł.
Chociaż AAPA i jej członkowie będą nadal wnosić wiedzę i dane do Komisji Europejskiej i Obserwatorium EUIPO w miarę monitorowania skutków zalecenia, pozostajemy przekonani, że instrument ustawodawczy UE pozostaje najskuteczniejszym i najskuteczniejszym sposobem zwalczania piractwa treści na żywo w państwach członkowskich UE i między nimi.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.