dodano: 2023-06-02 12:55 | aktualizacja:
2023-06-02 15:11
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Viaplay
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Hiszpania w strugach deszczu?
Formuła 1 przenosi się z Monako do Barcelony i wszystko wskazuje na to, że podobnie jak przed tygodniem, również podczas
Grand Prix™ Hiszpanii kierowcy i ich zespoły będą musieli mierzyć się z nienajlepszymi warunkami pogodowymi. Prognoza pogody na nadchodzący weekend pokazuje bowiem, że istnieje możliwość wystąpienia opadów na torze we wszystkie trzy, wyścigowe dni.
Poprzednie wyścig rozgrywany na ulicach Monte Carlo w strugach deszczu zakończył się zwycięstwem
Maxa Verstappena, który do 39 punktów powiększył swoją przewagę w mistrzostwach kierowców nad kolegą z zespołu
Sergio Perezem, po tym jak Meksykanin zaprzepaścił swoje szanse na dobry wynik wypadkiem w kwalifikacjach. Holender uzbierał do tej pory 144 punkty, drugi Perez ma ich 105. Po piętach depcze mu Alonso, który w Monaco finiszował jako drugi i zgromadził na swoim koncie 93 oczka.
W klasyfikacji konstruktorów również
Aston Martin pozostaje najbliższym rywalem
Red Bulla, choć w tym przypadku przewaga jest ‘Czerwonych Byków’ jest już bardzo wyraźna. Zespół z Milton Keynes, z 249 punktami, w zasadzie już na początku sezonu zdominował rywali. Drugi w zestawieniu Aston Martin uzbierał ich bowiem „tylko” 120 punkty, trzeci
Mercedes ma ich 119, a czwarte
Ferrari 90. Pozostałe zespoły w stawce od wspomnianej czwórki dzieli już przepaść.
Alonso chce pisać historię
Fernando Alonso z pewnością marzy o triumfie na rodzimym torze, ale z drugiej strony realnie ocenia obecną sytuację. -
Nie sądzę, abyśmy mogli walczyć o zwycięstwo, powiedzmy to sobie jasno. Red Bull dominuje od początku sezonu i nie widzę powodu, dla którego w Barcelonie nie mieliby dążyć do podwójnego triumfu. Ale zobaczmy też, co możemy zrobić. Podczas wyścigu może wydarzyć się wszystko - zaznacza popularny ‘Nando’.
Hiszpan będzie miał po swojej stronie publiczność i podkreśla, że kibice zawsze dają mu „specjalną energię”, kiedy ściga się w domu. Jednak w sytuacji, kiedy Mercedes nie przetestował jeszcze w pełni swojego zmodernizowanego bolidu, a Ferrari przywiezie do Barcelony szereg nowych części, Alonso wie, że będzie musiał dać z siebie wszystko, aby wyprzedzić ścigających go
Lewisa Hamiltona i George’a Russella z Mercedesa oraz swojego rodaka
Carlosa Sainza i Charles’a Leclerca z Ferrari, jednocześnie nie spuszczając oka Verstappena i Pereza. Jeśli jednak nadarzy się okazja do zwycięstwa, nikt nie wątpi w to, że Alonso będzie w stanie wykorzystać swoją szansę.
Tymczasem lider i obrońca tytułu jest skoncentrowany na osiągnięciu jak najlepszego wyniku w każdym kolejnym Grand Prix™. -
Wiemy wszyscy, że sezon jest bardzo długi i jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz być bardzo konsekwentny od pierwszego do ostatniego wyścigu. Nie możesz sobie pozwolić na błędy, zwłaszcza gdy dominujesz jako zespół, a twoim najgroźniejszym rywalem jest twój kolega z zespołu - analizuje na chłodno Max Verstappen.
Circuit de Barcelona-Catalunya czyli wszystko w jednym miejscu
Circuit de Barcelona-Catalunya to bardzo zróżnicowany tor, z różnego typu zakrętami, a także wyraźnymi różnicami poziomów. Główna prosta liczy nieco ponad kilometr, a reszta nitki toru jest już bardzo kręta. W pierwszych dwóch sektorach dominują szybkie zakręty, a w trzecim wolne lub szybkie w zależności od stosowanej konfiguracji. Obiekt wymaga samochodu, który ma dobrą przyczepność aerodynamiczną i mechaniczną. Bardzo ważne jest zarządzenie ogumieniem, bo szybkie zakręty bardzo obciążają opony, dlatego zwykle dostawcy decydują się na użycie tych z najtwardszych mieszanek.
Tor jest zlokalizowany w niewielkiej miejscowości Montmeló nieopodal Barcelony. Stolica Katalonii ujęta jest w oficjalnej nazwie obiektu od 2013 roku, kiedy to miasto podpisało stosowną umowę sponsorską. Circuit de Barcelona-Catalunya jest jednym z najbardziej obleganych torów na świecie, regularnie odbywają się na nim wyścigi najróżniejszych serii samochodowych i motocyklowych, organizowane są także testy. Jest on obecny w kalendarzach większości liczących się serii wyścigowych w Europie.
Transmisja w Viaplay
Użytkownicy Viaplay w Polsce mają dostęp nie tylko do relacji z wyścigów F1® – z produkcją studyjną, reportażami z torów, analizami oraz komentarzami specjalistów od tematyki Formuły 1 i sportów motorowych, lecz również do czterech innych, dodatkowych streamów:
track positioning, onboard, timing oraz pitlane.
Za komentarz podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej oraz niedzielnego wyścigu o Grand Prix™ Hiszpanii odpowiadać będą
Michał Gąsiorowski i Mikołaj Sokół. O najnowszych doniesieniach z Katalonii informować będzie
Maciej Jermakow.
Studio poprowadz
i Aldona Marciniak, a jego gośćmi będą dziennikarze i eksperci sportów motorowych:
Bartosz Budnik, Robert Smoczyński i Bartosz Pokrzywiński oraz Patryk Sokołowski, były inżynier aerodynamiki w zespołach F1® (m.in. McLaren Racing i Scuderia Ferrari).
„Magazyn F1” i międzynarodowa ekipa Viaplay
O najbardziej emocjonujących pojedynkach, kontrowersjach, oczarowaniach, rozczarowaniach i technicznych innowacjach nasi eksperci oraz zaproszeni goście dyskutować będą w
„Magazynie F1”, podsumowującym wydarzenia każdego Grand Prix™. Najnowsze wydanie magazynu w poniedziałek, 5 czerwca, o godz. 17:30. Wydarzenia oraz wyniki Grand Prix™ Hiszpanii analizować będą:
Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół, Robert Smoczyński i Patryk Sokołowski.
Zespół dziennikarski F1® w Viaplay to nie tylko redakcja w Polsce, ale również znakomici dziennikarze i eksperci z innych krajów, w których platforma udostępnia zmagania najlepszych kierowców na świecie. W tym gronie znajdują się m.in. legendarni kierowcy F1®: Brytyjczyk David Coulthard, Finowie Mika Häkkinen i Heikki Kovalainen oraz Duńczyk Tom Kristensen. Treści tworzone przez reporterów i ekspertów Viaplay z innych krajów, w tym ich analizy eksperckie i wywiady z kierowcami Formula 1®, również są dostępne dla widzów platformy w Polsce.
Nie tylko F1
Oprócz najszybszej serii wyścigowej świata użytkownicy Viaplay mogą pasjonować się także wyścigami
Formuły 2, Formuły 3 oraz włoskiej
Formuły 4. Transmisje z wszystkich wymienionych serii odbywają się z polskim komentarzem, podobnie jak transmisje z wyścigów serii
IndyCar, również dostępne dla polskich widzów na platformie Viaplay.
Plan transmisji - Formula 1® Grand Prix™ de Monaco 2023 w Viaplay:
2 czerwca (piątek)
13:30-15:45
Pierwszy trening F1
Komentarz: Bartosz Budnik, Aldona Marciniak
15:00-16:05
Kwalifikacje F3
15:55-17:00
Kwalifikacje F2
17:00-19:15
Drugi trening F1
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół
3 czerwca (sobota)
10:30-12:00
Sprint F3
12:30-14:40
Trzeci trening F1
Komentarz: Bartosz Budnik, Robert Smoczyński
14:15-15:40
Sprint F2
16:00-17:55
Kwalifikacje F1 (studio od 15:00)
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół, studio: Aldona Marciniak, Bartosz Budnik, Robert Smoczyński, Patryk Sokołowski
4 czerwca (niedziela)
9:55-11:15
Wyścig F3
11:25-13:00
Wyścig F2
15:00-19:00
Wyścig F1 (studio od 13:30)
Komentarz: Michał Gąsiorowski, Mikołaj Sokół, studio: Aldona Marciniak, Bartosz Budnik, Robert Smoczyński, Patryk Sokołowski
5 czerwca (poniedziałek)
17:30-19:30
Magazyn F1
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.