Konferencja NEM odbywa się co roku w Dubrowniku w Chorwacji i jest skierowana do szerokiej branży audiowizualnej, w tym do telewizji, operatorów kablowych i satelitarnych, firm produkcyjnych, dystrybucyjnych i technologicznych, agencji medialnych i marketingowych oraz specjalistów związanych z branżą telewizyjną. Dzięki współpracy z przedstawicielami 700 firm i instytucji, NEM Dubrovnik stanowi ważną platformę współpracy i wymiany dla profesjonalistów z branży mediów i telekomunikacji. Tematyka NEM koncentruje się wokół regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna 10. jubileuszowa edycja NEM Dubrovnik odbywa się w dniach 5-8 czerwca.– Telewizja Polska, będąc wiodącym nadawcą publicznym w tej części Europy, angażuje się aktywnie w kształtowanie rynku audiowizualnego i debaty publicznej w regionie Trójmorza. Realizujemy ten cel organizując własne wydarzenia o charakterze międzynarodowym, takie jak festiwal i forum telewizyjne Heart of Europe, ale także włączając się w organizację istniejących, ważnych dla regionu konferencji, takich jak NEM Dubrovnik – mówi Marek Solon-Lipiński. – Będąc partnerem tego projektu, mamy wpływ na rozwój dyskusji w obrębie europejskiej branży audiowizualnej i możliwość bezpośredniego angażowania do niej liderów opinii, których gromadzą takie wydarzenia jak NEM. Z tego też względu partnerem medialnym tego projektu jest nasza anglojęzyczna platforma TVP World, dla której celem jest rozwój sieci dystrybucji i rozpoznawalności w całym regionie Trójmorza – podkreśla Marek Solon-Lipiński.