– TISA to partner, który sprawdził się przy innych ważnych dla ligi projektach technologicznych, zna Ekstraklasę i nasze oczekiwania, więc rozszerzenie współpracy o Ekstraklsa.TV jest dość naturalnym krokiem. Bardzo się cieszę, że możemy wspólnie rozwijać tę platformę. Biorąc pod uwagę kierunki, w jakich zmienia się sposób śledzenia sportu przez kibiców, zwłaszcza młodych widzów, Ekstraklasa.TV jest dla nas bardzo ważnym przedsięwzięciem. Stąd dążymy do tego, by pracować z partnerem, który dysponuje odpowiednim know-how, doświadczeniem oraz dobrze rozumie specyfikę dziedziny, w której pracujemy – mówi Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.
Za pośrednictwem Ekstraklasa.TV kibice za granicą (z wyłączeniem Białorusi i Rosji) mogą oglądać transmisje ekstraklasowych meczów, wykupując dostęp abonamentowy: miesięczny lub sezonowy. Na platformie są też dostępne bezpłatne materiały wideo – skróty, kompilacje, najlepsze akcje czy informacje o drużynach. Do tych treści mają dostęp także kibice w Polsce.– TISA niezmiennie od 5 lat stale inwestuje w rozwój własnych produktów oraz usług, przekuwając wieloletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych organizacjach na sukces naszych partnerów na niełatwej drodze cyfryzacji w branży sportowo-rozrywkowej. Jesteśmy dumni jako partner Ekstraklasy, zdecydowanego lidera obszaru, rozszerzając naszą współpracę o kolejny istotny element – platformę streamingową. Ekstraklasa to organizacja z dużymi ambicjami, której profesjonalizm prezentuje najwyższy europejski poziom. Cieszymy się, że będziemy mogli rozwijać jej ofertę wykorzystując do tego platformę OTT zbudowaną i rozwijaną w 100% w Polsce – mówi Mateusz Lentowczyk, CEO TISA.
Oprócz dystrybucji poprzez serwis Ekstraklasa.TV, w sezonie 2023/24 rozgrywki są dostępne w 13 krajach w ramach tradycyjnej telewizji lub lokalnych platform oraz w około 200 innych terytoriach poprzez platformę OneFootball. Na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii trzy wybrane mecze z każdej kolejki pokazuje Sportdigital. Licencja pozwala na transmisję spotkań na platformie „commentaro”, skrótów meczowych w programie „Scooore” w telewizji Sport1 (telewizja bezpłatna) oraz na platformie DAZN. W siedmiu krajach południowej Europy – Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii Północnej, Czarnogórze i Kosowie – transmisje są przeprowadzane za pośrednictwem telewizji Arena Sport. Ma ona prawo do pokazania wszystkich spotkań w kolejce. W Izraelu po dwa spotkania z każdej serii spotkań pokazuje Maariv (Charlton). Mieszkańcy Słowacji mają zaś dostęp do rywalizacji w Ekstraklasie dzięki TV JOJ. W Gruzji prawa posiada agencja Greenfield Solutions – trwają ostatnie ustalenia z sublicencjobiorcą w tym kraju. Współpraca z platformą OneFootball odbywa się na bazie porozumienia z European Leagues i Octagon. W jej ramach są dostępne po trzy spotkania z jednej kolejki.– Ekstraklasa.TV to ważny kanał komunikacji z kibicami. Naszą platformę uruchomiliśmy jako jedna z pierwszych lig w Europie i obecnie niemal na całym świecie można oglądać nasze mecze live. Jest to też prosty sposób dla polskich kibiców, by śledzić krajowe rozgrywki podczas zagranicznych wyjazdów czy urlopów. Cieszymy się, że z serwisu korzysta coraz więcej osób, także w Polsce. Obecnie jest to już ok. 380 tys. użytkowników, z czego prawie 60 tys. osób to kibice, którzy dołączyli w ostatnim sezonie. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tej platformy, by zapewniać jej coraz większą dostępność, interaktywność i intuicyjność. Bardzo liczymy, że dzięki współpracy z nowym partnerem atrakcyjność Ekstraklasa.TV i jej zasięgi będą dalej rosły – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.