reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Sky Italia kończy 20 lat: historia innowacji i telewizyjnej rewolucji

dodano: 2023-08-06 09:38 | aktualizacja: 2023-08-09 16:52
autor: RO | źródło: digital-news.it

Sky Italia 7305 dni temu, tj. 31 lipca 2003 r. z połączenia Tele+ Digitale i Stream TV powstała nowa platforma satelitarna Sky Italia. W ciągu 2 dekad Sky ogromnie się rozwinął, zmieniając się z prostego operatora telewizyjnego w dostawcę wszechstronnej rozrywki. Sky Italia działa już 20 lat. Co wydarzy się w kolejnych latach?

digital-news.it / Sky Italia
20 lat Sky Italia


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z analizy ekonometrycznej szkoły biznesu SDA Bocconi wynika, że 20 lat działalności Sky we Włoszech wniosło do krajowego PKB prawie 50 mld euro, średnio 2,7 mld euro w latach 2014-2022. Firma wygenerowała również łączną produkcję w wysokości 125 mld euro w ciągu 20 lat. Każde 1000 euro przychodów Sky generuje ponad 2600 euro całkowitej produkcji.

Wkład podatkowy do kasy państwa wyniósł ponad 20,5 mld euro - średnio ok. 1,2 mld rocznie. Liczba osób zatrudnionych zwiększyła się o ponad 12 tys. w porównaniu do 18 tys. miejsc pracy podczas debiutu płatnej telewizji Sky we Włoszech.

Z jakościowego punktu widzenia badanie pokazuje, w jaki sposób Sky towarzyszył i przyczyniał się do transformacji społecznej i kulturowej, które stymulowało przyjmowanie technologii cyfrowych. Operator zmieniał metody produkcji i konsumpcji treści audiowizualnych, wprowadzając i rozwijając koncepcje, takie jak wysoka rozdzielczość (HDTV), a także 3D, 4K i VOD. W 2006 roku wystartowały pierwsze kanały HD na włoskim rynku, a 3 lata później narodziła się usługa na żądanie. W 2010 r. zadebiutował kanał 3D, a w sierpniu 2021 r. ruszył pierwszy kanał Ultra HD, czyli sportowy Sky Sport 4K.

Jednak Sky nie tylko wprowadzał innowacje technologiczne.
Od początku inwestował w oryginalne treści i ekskluzywne produkcje, szczególnie w dziedzinie seriali, kina i sportu. Wydarzenia sportowe, takie jak Serie A, Liga Mistrzów UEFA, Formuła 1 i Mistrzostwa Świata od lat stanowią filary oferty telewizyjnej Sky. Oczywiście obok treści rozrywkowych, z odnoszącymi sukcesy programami talent show, takimi jak „X Factor”, „MasterChef Italia”, „Italia's Got Talent”, „E poi c'è Cattelan”, „4 Hotel”, „4 Ristoranti” czy „Pechino Express”.

Ponadto Sky zainwestował dużo w produkcję oryginalnych treści.
Setki oryginalnych produkcji w różnych gatunkach i formatach wzbogaciły ofertę rozrywkową Sky w ciągu 20 lat. W szczególności są to udane seriale telewizyjne, takie jak „Romanzo Criminale”, „Gomorra”, „1992”, „1993”, „1994”, „The Young Pope”, „Il Miracolo”, „Diavoli”, „Petra”, „Christian”, „A casa tutti bene”, „Speravo de morì prima”, „Anna”, „Domina” oraz tytuły kinowe, takie jak „Perfetti Sconosciuti”, „Smetto Quando Voglio” (trylogia), „Il Primo Re”, „Il Campione”, „I delitti del BarLume” (serial), „Sulla mia pelle”, „Volevo nascondermi”, „Futura” czy „America Latina. Nie zapominając o całodobowym kanale informacyjnym Sky TG24, cenionym za rzetelność i terminowość przy autorskich produkcjach publicystycznych.

Dziś oferta Sky Italia jest dostępna nie tylko przez satelitę, ale także w streamingu z usługami Sky Go, NOW czy Sky Wifi.
Operator w 2021 r. wprowadził na rynek Sky Glass - pierwszy telewizor Smart TV ze zintegrowanymi treściami Sky. W kolejnych latach ogłosił i skonsolidował partnerstwa z usługami stron trzecich, takimi jak Netflix, discovery+, Prime Video, Disney+, DAZN i tym samym wzbogacił dostępny katalog treści.

Podejście wniosło również znaczący wkład we włoski rozwój społeczno-kulturowy, dzięki nowym formatom zarówno w dziedzinie rozrywki, jak i sportu, a także dzięki promowaniu włoskiej kreatywności na świecie. Wkład, który pochodzi również z ogromnych inwestycji w treści równy 15,2 mld euro za prawa, oryginalne dzieła i produkcje zakupione przez strony trzecie w ciągu ostatnich 10 lat, z których 11,6 mld na samym rynku włoskim.

Patrząc w przyszłość, Sky bez wątpienia skupi się na jakości technologicznej i zawartości.
Wyzwania, takie jak streaming, 4K i rzeczywistość rozszerzona są już na horyzoncie. Bez względu na to, czy są to wydarzenia sportowe, seriale, filmy dokumentalne czy kino, widzowie będą mogli liczyć na innowacyjne i zabawne oferty na wysokim poziomie. Sky pozostanie wierny swojej misji, aby dostarczać najlepszą rozrywkę telewizyjną do włoskich domów.

Wielkie wieści dla fanów sportu we Włoszech.
Począwszy od nabycia pełnych praw do UEFA Euro 2024, planowane jest również odnowienie praw do koszykówki NBA i turnieju rugby Puchar Sześciu Narodów. Nie zapominając o sportach motorowych, tenisie, golfie i innych dyscyplinach sportowych, które zawsze wzbogacały ofertę sportową Sky. Na 3-letni okres 2024/2027 operator nabył wyłączne prawa do transmisji na wszystkich platformach 185 z 203 meczów Ligi Mistrzów UEFA w sezonie oraz wszystkich 342 meczów Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji UEFA w sezonie.

Tradycyjnie w kolejnym sezonie telewizyjnym Sky zapowiada dużo nowości serialowych i filmowych, jak również kontynuacji najlepszych programów rozrywkowych. Sky potwierdza m.in. „X Factor”, „MasterChef Italia”, „Pechino Express”, „4 Ristoranti” czy „4 Hotel”.
 

Źródło: digital-news.it 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 690 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Antena Inverto 120 grafit

Antena stalowa, cynkowana 120cm z zawieszeniem sztywnym w kolorze grafitowym....

399 zł Więcej...