Viasat ma kłopoty z kolejnym satelitą na orbicie, który to działa nieprawidłowo. Viasat ma już problemy z wystrzelonym 1 maja br. satelitą ViaSat-3 Americas, a teraz dołącza do niego I6-F2 firmy Inmarsat, który został wystrzelony 18 lutego br. rakietą Falcon 9. Nastąpiła niespodziewana anomalia zasilania. Producent Airbus i operator Viasat, będą starać się, by przywrócić satelitę do użytku.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Satelita Inmarsat I6-F2 doświadczył anomalii podsystemu zasilania w fazie podnoszenia orbity.
Na tym etapie Viasat i Airbus pracują nad ustaleniem pierwotnej przyczyny anomalii i oceną, czy satelita będzie w stanie wykonać swoją misję. Airbus poinformował, że ta anomalia jest zdarzeniem bezprecedensowym; żaden z jego geostacjonarnych satelitów telekomunikacyjnych nie doznał nigdy awarii na orbicie.
Satelita ten jest ubezpieczony na około 350 mln dol.
Jest to pierwszy w historii satelita Inmarsat, w którym wystąpiła jakakolwiek poważna anomalia lub awaria. Bliźniaczy satelita Inmarsat I6-F1, który został wyniesiony w grudniu 2021 roku, nadal działa zgodnie z oczekiwaniami.
Viasat stwierdził, że anomalia satelity Inmarsat I6-F2 „nie ma wpływu na bieżącą obsługę klienta” i oczekuje, że „nie wpłynie istotnie na perspektywy finansowe” przedstawione przez firmę w sierpniu. Airbus wraz z Viasatem będą robili co w ich mocy, aby tego satelitę odzyskać do pracy.
Satelita I6-F2 został pozyskany w ramach zakupu Inmarsatu przez Viasat.
Miał pracować na pozycji 28°W z hybrydowymi pojemnościami w paśmie L i Ka - 20 wiązek punktowych w paśmie Ka, które można skierować w celu zapewnienia dodatkowej wydajności w kluczowych obszarach popytu i wzrostu. Wiązki pasma L można w szerokim zakresie rekonfigurować, obejmując maksymalnie 199 pojedynczych małych wiązek nad powierzchnią Ziemi, mniejszą liczbę większych wiązek i wiązkę globalną. Miał zapewnić zasięg nad Oceanem Atlantyckim. Będzie wspierany przez dwie nowe anteny uplink w Hiszpanii – Santander i Arganda.
Wszystkie satelity I6 odgrywają kluczową rolę w zdolności Viasat do utrzymania wzrostu.
Zostały zaprojektowane w celu uzupełnienia floty geostacjonarnych satelitów pasma L tej firmy, zapewniając dodatkową przepustowość i redundantne pokrycie. Nadto satelita I6-F2 zawiera dodatkową pojemność pasma Ka (4 Gb/s), wzmacniając istniejącą flotę pasma Ka Inmarsat Global Xpress (GX). Viasat obecnie prowadzi budowę 7 satelitów z pojemnością w paśmie Ka, dodatkowo wzmacniających jego globalne usługi mobilne.