Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Philips świętuje 20-lecie technologii Ambilight
Minęło 20 lat od zaprezentowania na targach IFA 2004 pierwszych telewizorów Philips z systemem
Ambilight - technologia ta nadal jest popularna i kopiowana, ale też stale rozwijana.
Ambilight to udana technologia, która przetrwała 20 lat.
Sprzedano 35 mln telewizorów z systemem Ambilight
Sprzedano już 35 milionów telewizorów z systemem Ambilight i według firmy ponad 80 proc. użytkowników twierdzi, że ich następny telewizor musi ponownie mieć funkcję Ambilight.
Rozpoczęło się to we wrześniu 2004 roku na Międzynarodowych Targach Elektroniki Użytkowej (IFA) w Berlinie, kiedy w hali wystawowej firmy
Philips zdominowała duża liczba telewizorów Ambilight z wyświetlaczami LCD i plazmowymi. Teraz następuje nowy przełom technologii w swoim rozwoju: wprowadzono nową wersję
„Ambilight plus”, która ma niemiecką premierę na targach IFA 2024 w
nowym flagowym modelu OLED+959.
Ambilight na zmęczenie oczu i kontrast obrazu
Oryginalną ideą opracowania Ambilight było
zmniejszenie zmęczenia oczu przy jednoczesnym
zwiększeniu subiektywnie odczuwalnego kontrastu obrazu podczas oglądania telewizji w ciemnym pokoju. Ponadto w miarę dalszego rozwoju technologii stało się jasne, że wrażenia wizualne podczas oglądania telewizji są znacznie intensyfikowane przez peryferyjne postrzeganie aureoli świetlnej. Ambilight wyświetla kolorowe światło na ścianie za telewizorem, którego kolory odpowiadają treści obrazu.
12 ulepszeń Ambilight
Od czasu premiery system Ambilight przeszedł 12 ważnych poprawek, dzięki czemu system jest coraz bardziej wyrafinowany i wydajny. W tym samym okresie do minimum zmniejszono także ramki otaczające wyświetlacz. W połączeniu z ulepszoną wydajnością Ambilight, teraz bardziej niż kiedykolwiek można odnieść wrażenie, że obraz telewizyjny rozciąga się daleko poza krawędzie urządzenia.
Różne wersje Ambilight
Ambilight pojawił się w 2004 roku i wykorzystywał
lampy CCFL (kompaktowe zimne fluorescencyjne lampy), które świeciły tym samym kolorem po obu stronach ekranu. Następnie w 2006 roku pojawiła się
wersja „Stereo”, która mogła wyświetlać różne kolory z każdej strony, a także wersje
„Surround” i „Full surround”, które zostały rozmieszczone odpowiednio z trzech i czterech stron urządzenia.
W 2006 roku firma Philips TV ogłosiła, że sprzedano milion telewizorów z systemem Ambilight, co było kamieniem milowym uczczonym na targach CES w Las Vegas w 2007 roku zaprezentowaniem najdroższego w historii telewizora z systemem Ambilight. Na ramce wokół ekranu umieszczono 2250 diamentów De Beers.
Rok 2007 był także rokiem wymiany lamp CCFL na diody LED, co oznaczało nową erę wyrafinowania systemu. Odtąd możliwe było samodzielne i precyzyjne odwzorowanie kolorów lokalnych obszarów ekranu. Na rynek wprowadzony został także model designu Aurea, w którym zastosowano także funkcję Ambilight zwróconą w stronę przodu urządzenia.
W kolejnych latach TP Vision kontynuowała inwestycje w dalszy rozwój technologii Ambilight.
Zaledwie 2 lata temu wprowadzono wersję nowej generacji, umożliwiającą indywidualne sterowanie każdą diodą LED, co dodatkowo zwiększyło dokładność, intensywność i rozmiar halo.
Najnowsza wersja Ambilight plus ze specjalnymi soczewkami
Wraz z premierą nowego
65OLED+959, TP Vision wprowadza najbardziej zaawansowaną wersję systemu:
Ambilight plus, który umożliwia nowy wymiar wciągającego widzenia poprzez dodanie soczewek.
Ambilight plus może stworzyć bardziej dynamiczną, dokładną aureolę w wyższej rozdzielczości i może wyświetlać do czterech różnych aureoli z różnych obszarów obrazu na różnych głębokościach, aby nadać aureoli nowy, dwuwymiarowy efekt.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.