Jedynie 4% Polaków deklaruje, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU. Ubezpieczyciel rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”, aby promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami.
PZU
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
PZU z promocją wiedzy o cyberbezpieczeństwie.
Polacy uważają, że upowszechnienie Internetu zwiększyło ryzyko stania się ofiarą cyberprzestępstwa (68%).
Ma to tym większe znaczenie, że niemal wszyscy korzystają z sieci co najmniej kilka razy dziennie (97%), a co drugi Polak praktycznie cały czas jest online.
Jednocześnie niemal 3/4 Polaków (74%) twierdzi, że zagrożenia dynamicznie się zmieniają i stale pojawiają się nowe. Co druga osoba ma poczucie, że tak naprawdę nie ma skutecznych sposobów na cyberprzestępstwa.
Nie dziwi więc, że prawie wszyscy odczuwają w jakimś stopniu niepokój przed byciem oszukanym w sieci. Jedynie 4% badanych zadeklarowało, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie.
– Cyberoszuści atakują nas coraz częściej. Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy potrzebują przede wszystkim praktycznych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed atakami. Nie chcą być natomiast straszeni samymi zagrożeniami. Dlatego w naszej kampanii postawiliśmy na to, aby dzielić się konkretnymi poradami, które pomogą uchronić się przed oszustami
– mówi Rafał Kałęcki, dyrektor biura prewencji PZU.
Widać, że Polacy dość dobrze orientują się w rodzajach cyberzagrożeń.
Aż 95% zna co najmniej jedno.
Wśród najczęściej wymienianych znalazły się:
fałszywe zbiórki pieniędzy (74%)
telefony od osób podszywających się (74%)
niebezpieczne smsy z linkiem odsyłającym do fałszywej strony podszywającej się (71%)
Jak pokazują badania, sama znajomość zagrożeń nie daje jednak poczucia pełnego doinformowania. Polakom brakuje praktycznej wiedzy, jak sobie z nimi radzić. Daje to dużą przestrzeń do działań edukacyjnych. Otwartość na poszerzanie wiedzy w tym zakresie jest duża. Polacy chcą wiedzieć więcej nt. sposobów ochrony przed cyberatakami i dostać skrypty zachowań w tym zakresie.
„A kto tu się podszywa?”
W tym celu PZU rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną nt. cyberbezpieczeństwa „A kto tu się podszywa?”.
W ramach swoich aktywności ubezpieczyciel chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.
Na tej stronie dostępne są liczne materiały informacyjne i edukacyjne dot. cyberzagrożeń i praktyczne porady, jak się przed nimi uchronić.
– Chcemy z naszymi działaniami propagującymi wiedzę o cyberbezpieczeństwie trafić do jak najszerszego grona odbiorców, także tych, którzy rzadziej są obecni w świecie online. Dlatego bardzo nas cieszy współpraca nawiązana z Policją, dzięki której wspólnie dotrzemy z informacjami do jeszcze większej liczby Polaków
– dodaje Rafał Kałęcki.
Ekspertem merytorycznym przy tworzeniu treści jest Niebezpiecznik.pl, który prowadzi portal o bezpieczeństwie i szkolenia z tego zakresu.
Przy kampanii PZU współpracuje merytorycznie również z Policją. Partnerstwo obejmuje także dystrybucję przez funkcjonariuszy Policji drukowanych ulotek dla dorosłych i dla dzieci w ramach organizowanych przez policjantów spotkań ze społecznościami lokalnymi i w środowisku szkolnym.
Materiały stworzone w narzędziach AI
Kampania obejmuje także emisję 30-sekundowego spotu radiowego oraz emisje spotów wideo w kanałach digital.
To pierwsza kampania w PZU, w której materiały graficzne: postaci, spoty wideo oraz keyvisual, zostały wygenerowane w całości w narzędziach AI. Szereg czynności związanych z wygenerowaniem aktorów, tła, nagraniem lektorów, montażem oraz dodawaniem efektów specjalnych, a także prace nad dźwiękiem i muzyką odbywały się podczas prac zespołów odpowiedzialnych za postprodukcję filmową. Wykorzystanie nowatorskiej technologii nawiązuje wprost do tematu cyberbezpieczeństwa i wzmacnia przekaz kampanii, która ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod inne osoby.
Kampania będzie trwać od 1 do 31 października 2024 r.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.