reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

PZU promuje wiedzę o cyberbezpieczeństwie

dodano: 2024-10-07 21:08 | aktualizacja: 2024-10-07 22:57
autor: redakcja | źródło: PZU

nie daj się podszyć PZU 2 360px Jedynie 4% Polaków deklaruje, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU. Ubezpieczyciel rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”, aby promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami.

PZU
nie daj się podszyć PZU kampania 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

PZU z promocją wiedzy o cyberbezpieczeństwie.

Polacy uważają, że upowszechnienie Internetu zwiększyło ryzyko stania się ofiarą cyberprzestępstwa (68%).

Ma to tym większe znaczenie, że niemal wszyscy korzystają z sieci co najmniej kilka razy dziennie (97%), a co drugi Polak praktycznie cały czas jest online.

Jednocześnie niemal 3/4 Polaków (74%) twierdzi, że zagrożenia dynamicznie się zmieniają i stale pojawiają się nowe. Co druga osoba ma poczucie, że tak naprawdę nie ma skutecznych sposobów na cyberprzestępstwa.

Nie dziwi więc, że prawie wszyscy odczuwają w jakimś stopniu niepokój przed byciem oszukanym w sieci. Jedynie 4% badanych zadeklarowało, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie.

Cyberoszuści atakują nas coraz częściej. Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy potrzebują przede wszystkim praktycznych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed atakami. Nie chcą być natomiast straszeni samymi zagrożeniami. Dlatego w naszej kampanii postawiliśmy na to, aby dzielić się konkretnymi poradami, które pomogą uchronić się przed oszustami

– mówi Rafał Kałęcki, dyrektor biura prewencji PZU.

Widać, że Polacy dość dobrze orientują się w rodzajach cyberzagrożeń.

Aż 95% zna co najmniej jedno.

Wśród najczęściej wymienianych znalazły się:
  • fałszywe zbiórki pieniędzy (74%)
  • telefony od osób podszywających się (74%)
  • niebezpieczne smsy z linkiem odsyłającym do fałszywej strony podszywającej się (71%)
Jak pokazują badania, sama znajomość zagrożeń nie daje jednak poczucia pełnego doinformowania. Polakom brakuje praktycznej wiedzy, jak sobie z nimi radzić. Daje to dużą przestrzeń do działań edukacyjnych. Otwartość na poszerzanie wiedzy w tym zakresie jest duża. Polacy chcą wiedzieć więcej nt. sposobów ochrony przed cyberatakami i dostać skrypty zachowań w tym zakresie.

„A kto tu się podszywa?”

W tym celu PZU rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną nt. cyberbezpieczeństwa „A kto tu się podszywa?”.

W ramach swoich aktywności ubezpieczyciel chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

PZU uruchomiło specjalną stronę www.niedajsiepodszyc.pl

Na tej stronie dostępne są liczne materiały informacyjne i edukacyjne dot. cyberzagrożeń i praktyczne porady, jak się przed nimi uchronić.

– Chcemy z naszymi działaniami propagującymi wiedzę o cyberbezpieczeństwie trafić do jak najszerszego grona odbiorców, także tych, którzy rzadziej są obecni w świecie online. Dlatego bardzo nas cieszy współpraca nawiązana z Policją, dzięki której wspólnie dotrzemy z informacjami do jeszcze większej liczby Polaków

– dodaje Rafał Kałęcki.


Ekspertem merytorycznym przy tworzeniu treści jest Niebezpiecznik.pl, który prowadzi portal o bezpieczeństwie i szkolenia z tego zakresu.
Przy kampanii PZU współpracuje merytorycznie również z Policją. Partnerstwo obejmuje także dystrybucję przez funkcjonariuszy Policji drukowanych ulotek dla dorosłych i dla dzieci w ramach organizowanych przez policjantów spotkań ze społecznościami lokalnymi i w środowisku szkolnym.

Materiały stworzone w narzędziach AI

Kampania obejmuje także emisję 30-sekundowego spotu radiowego oraz emisje spotów wideo w kanałach digital.
To pierwsza kampania w PZU, w której materiały graficzne: postaci, spoty wideo oraz keyvisual, zostały wygenerowane w całości w narzędziach AI. Szereg czynności związanych z wygenerowaniem aktorów, tła, nagraniem lektorów, montażem oraz dodawaniem efektów specjalnych, a także prace nad dźwiękiem i muzyką odbywały się podczas prac zespołów odpowiedzialnych za postprodukcję filmową. Wykorzystanie nowatorskiej technologii nawiązuje wprost do tematu cyberbezpieczeństwa i wzmacnia przekaz kampanii, która ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod inne osoby.
 


Kampania będzie trwać od 1 do 31 października 2024 r.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Social media


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

469 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

385 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 579 zł Więcej...