Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Aby osiągnąć ten cel, rząd przedstawił 3-letni harmonogram. Czas reklamy będzie skrócony o 2 minuty na godzinę w latach 2025 i 2026. Utracone przychody z reklam zostaną zrekompensowane przez promocję wydarzeń i inicjatyw kulturalnych.
Oczekuje się, że wyeliminowanie reklam będzie kosztować rząd 20 mln euro, a szacowana roczna strata przychodów
RTP wyniesie 6,6 mln euro. Rząd zaznaczył, że nie zwiększy składki audiowizualnej, podatku wykorzystywanego do finansowania nadawcy publicznego.
RTP otrzymuje około 180 mln euro rocznie z tytułu tych składek.
Ogólnym celem rządu jest przekształcenie
RTP w nadawcę publicznego, który będzie mniej zależny od reklamy komercyjnej i lepiej zaspokoi potrzeby portugalskiej widowni. Jednak plan spotkał się z krytyką niektórych stron, które uważają, że doprowadzi to do spadku liczby odbiorców i przychodów
RTP.
10 związków reprezentujących pracowników
RTP krytykuje rząd za brak planu rekompensat za rzeczywiste straty dochodów
RTP, zauważając, że państwo jest winne nadawcy 14 mln euro i że
RTP wynajmuje swoje zasoby techniczne prywatnym operatorom.
Związki zawodowe zaplanowały spotkanie z zarządem
RTP w celu omówienia planu restrukturyzacji i zwolnień pracowników (do 250 osób). Plan ten obejmuje działania na rzecz dalszej cyfryzacji mediów publicznych.
RTP odnotowało zysk netto w wysokości 2,5 mln euro w 2023 roku, a przychody z reklam za tamten rok wyniosły 21,7 mln euro.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.