reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dobre pierwsze 9 miesięcy 2024 roku dla Canal+

dodano: 2024-10-23 11:55 | aktualizacja: 2024-10-23 13:56
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vivendi

Canal+ Francuski koncern medialny Vivendi podsumował swoją działalność w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku. Przede wszystkim poszczycił się dobrymi wynikami Grupy CANAL+, która we wspomnianym okresie uzyskała 4,72 mld euro przychodów, co stanowi wzrost o 3,2% rok do roku. Nieco gorsze wyniki osiągnęła za sam trzeci kwartał.

CANAL+


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku przychody Grupy CANAL+ wyniosły 4,72 mld euro, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku (+1,9% przy stałej podstawie walutowej). Wzrost ten był napędzany przez wszystkie segmenty biznesowe grupy, informuje Vivendi. W samym trzecim kwartale 2024 roku Grupa CANAL+ osiągnęła 1,529 mld euro przychodów, co stanowi spadek o 0,7% rok do roku (-1,7% przy stałej podstawie walutowej). Do tego spadku przyczynił się głównie segment produkcji treści, dystrybucji i innych powiązanych działań (obejmujący m.in. Studiocanal, Dailymotion, Thema, L’Olympia i Le Théâtre de l'Œuvre).

Przychody z działalności CANAL+ w Europie za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 3,1% rok do roku (+1,6% przy stałej podstawie walutowej) do 3,544 mld euro, rosnąc we wszystkich regionach, co było napędzane w szczególności przez wzrost liczby abonentów we Francji, informuje Vivendi. Za trzeci kwartał był to spadek o 0,2% rok do roku (-1% przy stałej podstawie walutowej) do 1,154 mld euro.

Przychody z działalności CANAL+ w Afryce i Azji (obejmującej m.in. GVA i CanalOlympia) za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 4,2% (+4,6% przy stałej podstawie walutowej) do 779 mln euro, co było napędzane przez dalszy wzrost liczby abonentów w Afryce. Za trzeci kwartał był to wzrost o 1,3% rok do roku (+1,5% przy stałej podstawie walutowej) do 251 mln euro.

Przychody z produkcji treści, dystrybucji i innych działań za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 3,3% (+0,9% przy stałej podstawie walutowej) do 482 mln euro, przy czym wzrost odnotowały zarówno Dailymotion, jak i Studiocanal (wzrost sprzedaży filmów, seriali i katalogów). Za trzeci kwartał był to spadek o 9,6% rok do roku (-18% przy stałej podstawie walutowej) do 149 mln euro.

W wynikach Vivendi za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 i trzeci kwartał 2024 roku nie ujawniono liczby abonentów CANAL+.

Najważniejsze wydarzenia dla CANAL+ w Europie:

- 13 sierpnia 2024 roku Grupa CANAL+ i beIN Sports ogłosiły, że odnawiają wieloletnią umowę na wyłączną dystrybucję kanałów beIN Sports we Francji, w tym głównego meczu Ligue 1 McDonald's w każdą sobotę o godzinie 17:00, bez dodatkowych kosztów dla abonentów.

- 13 sierpnia 2024 roku Grupa CANAL+ i DAZN ogłosiły nowe partnerstwo dystrybucyjne we Francji, dzięki któremu CANAL+ będzie mógł oferować swoim abonentom oferty DAZN, w tym kanał na żywo DAZN 1, nawet 4 dodatkowe kanały, a także powiązaną ofertę VOD. W ten sposób klienci CANAL+ abonujący opcję DAZN mogą oglądać wszystkie mecze Ligue 1 McDonald’s transmitowane przez DAZN.

- 21 sierpnia 2024 roku Grupa CANAL+ i Paramount+ ogłosiły rozszerzenie i wzmocnienie swojego partnerstwa we Francji. Partnerstwo to obejmuje dystrybucję Paramount+ dla wszystkich abonentów CANAL+ i 9 kanałów Paramount, a także nabycie treści premium Paramount wyłącznie dla kanałów i usług Grupy CANAL+.

Najważniejsze wydarzenia dla CANAL+ w Afryce i Azji:

- 12 lipca 2024 roku Grupa CANAL+ i Professional Fighters League ogłosiły wieloletnią umowę dotyczącą praw medialnych na francuskojęzyczne prawa do transmisji w Afryce Subsaharyjskiej.

- 15 sierpnia 2024 roku Grupa CANAL+ ogłosiła odnowienie praw do transmisji dla całej Ligue 1 McDonald’s we francuskojęzycznej Afryce Subsaharyjskiej na sezony od 2024/25 do 2028/29, potwierdzając swoją pozycję jako głównego historycznego partnera najważniejszych wydarzeń sportowych w Afryce.

- W sierpniu 2024 roku Grupa CANAL+, Currimjee Group i jej spółka zależna Emtel oraz Mauritius Broadcasting Corporation, udziałowcy MC Vision, ogłosili podpisanie umowy o zwiększeniu udziału Grupy CANAL+ do 75% w maurytyjskiej spółce MC Vision. Transakcja została zatwierdzona przez niektóre organy regulacyjne i oczekuje na ostateczną akceptację innych właściwych organów.

- 30 września 2024 roku Grupa CANAL+ i MultiChoice Group wydały ogłoszenie, w których przedstawiono aktualizację postępów w obowiązkowej ofercie przetargowej złożonej przez Grupę CANAL+ w celu nabycia udziałów MultiChoice, których jeszcze nie posiada. W związku z tym Grupa CANAL+ i MultiChoice Group złożyły wspólny wniosek o kontrolę połączenia zgodnie z wymogiem południowoafrykańskiej ustawy o konkurencji. Wniosek określa kluczowe korzyści dla interesu publicznego proponowanej transakcji; przekazuje pogląd stron, że transakcja nie budzi żadnych obaw dotyczących konkurencji, ponieważ obie firmy działają na różnych rynkach; wyjaśnia, w jaki sposób połączony podmiot stworzy wiodącą na świecie globalną firmę medialną z Afryką w sercu i będzie bardziej konkurencyjny w obliczu wielu globalnych firm zajmujących się treściami wchodzących na rynki południowoafrykańskie i afrykańskie; i potwierdza wieloletnie zaangażowanie połączonych firm w inwestowanie w lokalnie tworzone treści sportowe i rozrywkowe. Zgłoszenie dostarcza również komisji ds. konkurencji informacji na temat przewidywanej struktury transakcji, która spełni wymogi regulacyjne dotyczące lokalnej własności i kontroli licencjonowanego podmiotu w Republice Południowej Afryki oraz wesprze BBBEE; i która obejmie obecnego udziałowca Phuthuma Nathi.

Najważniejsze wydarzenia CANAL+, jeśli chodzi o produkcję treści, dystrybucję i inne powiązane działania:

- Od 22 do 24 lipca 2024 roku w sali koncertowej L’Olympia odbyła się Olimpiada Kulturalna Paryż 2024.

- 5 sierpnia 2024 roku, w ramach międzynarodowej strategii rozwoju swojej bezpośredniej siły sprzedaży, Dailymotion utworzyło spółkę zależną w Brazylii. Celem jest maksymalizacja przychodów na rynku o dużym potencjale - Ameryce Łacińskiej.

- 18 września 2024 roku Studiocanal zaprezentowało swoją nową markę: Studiocanal Kids & Family Ltd., wzmacniając w ten sposób swoją strategię dotyczącą własności intelektualnej poświęconej dzieciom i rodzinom, takiej jak Paddington.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.
CANAL+




Więcej z kategorii CANAL+


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

339 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...