dodano: 2024-10-23 11:55 | aktualizacja:
2024-10-23 13:56
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku przychody
Grupy CANAL+ wyniosły
4,72 mld euro, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku (+1,9% przy stałej podstawie walutowej). Wzrost ten był napędzany przez wszystkie segmenty biznesowe grupy, informuje Vivendi. W samym trzecim kwartale 2024 roku Grupa CANAL+ osiągnęła
1,529 mld euro przychodów, co stanowi spadek o 0,7% rok do roku (-1,7% przy stałej podstawie walutowej). Do tego spadku przyczynił się głównie segment produkcji treści, dystrybucji i innych powiązanych działań (obejmujący m.in. Studiocanal, Dailymotion, Thema, L’Olympia i Le Théâtre de l'Œuvre).
Przychody z działalności CANAL+ w
Europie za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 3,1% rok do roku (+1,6% przy stałej podstawie walutowej) do
3,544 mld euro, rosnąc we wszystkich regionach, co było napędzane w szczególności przez wzrost liczby abonentów we Francji, informuje Vivendi. Za trzeci kwartał był to spadek o 0,2% rok do roku (-1% przy stałej podstawie walutowej) do
1,154 mld euro.
Przychody z działalności CANAL+ w
Afryce i Azji (obejmującej m.in. GVA i CanalOlympia) za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 4,2% (+4,6% przy stałej podstawie walutowej) do
779 mln euro, co było napędzane przez dalszy wzrost liczby abonentów w Afryce. Za trzeci kwartał był to wzrost o 1,3% rok do roku (+1,5% przy stałej podstawie walutowej) do
251 mln euro.
Przychody z produkcji treści, dystrybucji i innych działań za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku wzrosły o 3,3% (+0,9% przy stałej podstawie walutowej) do
482 mln euro, przy czym wzrost odnotowały zarówno Dailymotion, jak i Studiocanal (wzrost sprzedaży filmów, seriali i katalogów). Za trzeci kwartał był to spadek o 9,6% rok do roku (-18% przy stałej podstawie walutowej) do
149 mln euro.
W wynikach Vivendi za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 i trzeci kwartał 2024 roku nie ujawniono liczby abonentów CANAL+.
Najważniejsze wydarzenia dla CANAL+ w Europie:
- 13 sierpnia 2024 roku
Grupa CANAL+ i beIN Sports ogłosiły, że odnawiają wieloletnią umowę na wyłączną dystrybucję kanałów
beIN Sports we Francji, w tym głównego meczu
Ligue 1 McDonald's w każdą sobotę o godzinie 17:00, bez dodatkowych kosztów dla abonentów.
- 13 sierpnia 2024 roku
Grupa CANAL+ i DAZN ogłosiły nowe partnerstwo dystrybucyjne we Francji, dzięki któremu CANAL+ będzie mógł oferować swoim abonentom oferty
DAZN, w tym kanał na żywo DAZN 1, nawet 4 dodatkowe kanały, a także powiązaną ofertę VOD. W ten sposób klienci CANAL+ abonujący opcję DAZN mogą oglądać wszystkie mecze
Ligue 1 McDonald’s transmitowane przez DAZN.
- 21 sierpnia 2024 roku
Grupa CANAL+ i Paramount+ ogłosiły rozszerzenie i wzmocnienie swojego partnerstwa we Francji. Partnerstwo to obejmuje dystrybucję Paramount+ dla wszystkich abonentów CANAL+ i 9 kanałów Paramount, a także nabycie treści premium Paramount wyłącznie dla kanałów i usług Grupy CANAL+.
Najważniejsze wydarzenia dla CANAL+ w Afryce i Azji:
- 12 lipca 2024 roku
Grupa CANAL+ i Professional Fighters League ogłosiły wieloletnią umowę dotyczącą praw medialnych na francuskojęzyczne prawa do transmisji w Afryce Subsaharyjskiej.
- 15 sierpnia 2024 roku
Grupa CANAL+ ogłosiła odnowienie praw do transmisji dla całej
Ligue 1 McDonald’s we francuskojęzycznej Afryce Subsaharyjskiej na sezony od 2024/25 do 2028/29, potwierdzając swoją pozycję jako głównego historycznego partnera najważniejszych wydarzeń sportowych w Afryce.
- W sierpniu 2024 roku
Grupa CANAL+, Currimjee Group i jej spółka zależna
Emtel oraz
Mauritius Broadcasting Corporation, udziałowcy MC Vision, ogłosili podpisanie umowy o zwiększeniu udziału Grupy CANAL+ do 75% w maurytyjskiej spółce
MC Vision. Transakcja została zatwierdzona przez niektóre organy regulacyjne i oczekuje na ostateczną akceptację innych właściwych organów.
- 30 września 2024 roku
Grupa CANAL+ i MultiChoice Group wydały ogłoszenie, w których przedstawiono aktualizację postępów w obowiązkowej ofercie przetargowej złożonej przez Grupę CANAL+ w celu nabycia udziałów MultiChoice, których jeszcze nie posiada. W związku z tym Grupa CANAL+ i MultiChoice Group złożyły wspólny wniosek o kontrolę połączenia zgodnie z wymogiem południowoafrykańskiej ustawy o konkurencji. Wniosek określa kluczowe korzyści dla interesu publicznego proponowanej transakcji; przekazuje pogląd stron, że transakcja nie budzi żadnych obaw dotyczących konkurencji, ponieważ obie firmy działają na różnych rynkach; wyjaśnia, w jaki sposób połączony podmiot stworzy wiodącą na świecie globalną firmę medialną z Afryką w sercu i będzie bardziej konkurencyjny w obliczu wielu globalnych firm zajmujących się treściami wchodzących na rynki południowoafrykańskie i afrykańskie; i potwierdza wieloletnie zaangażowanie połączonych firm w inwestowanie w lokalnie tworzone treści sportowe i rozrywkowe. Zgłoszenie dostarcza również komisji ds. konkurencji informacji na temat przewidywanej struktury transakcji, która spełni wymogi regulacyjne dotyczące lokalnej własności i kontroli licencjonowanego podmiotu w Republice Południowej Afryki oraz wesprze BBBEE; i która obejmie obecnego udziałowca Phuthuma Nathi.
Najważniejsze wydarzenia CANAL+, jeśli chodzi o produkcję treści, dystrybucję i inne powiązane działania:
- Od 22 do 24 lipca 2024 roku w sali koncertowej
L’Olympia odbyła się
Olimpiada Kulturalna Paryż 2024.
- 5 sierpnia 2024 roku, w ramach międzynarodowej strategii rozwoju swojej bezpośredniej siły sprzedaży,
Dailymotion utworzyło spółkę zależną w Brazylii. Celem jest maksymalizacja przychodów na rynku o dużym potencjale - Ameryce Łacińskiej.
- 18 września 2024 roku
Studiocanal zaprezentowało swoją nową markę:
Studiocanal Kids & Family Ltd., wzmacniając w ten sposób swoją strategię dotyczącą własności intelektualnej poświęconej dzieciom i rodzinom, takiej jak Paddington.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.