Początek Silver TV w nowej formule dał program śniadaniowy na żywo „Na dobry dzień” emitowany od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 11:00. W listopadzie do grona prowadzących, wśród których jest m.in. Monika Richardson, Norbi, Blanka Gankowska, Vito Casetti i Kasia Krupa, dołączyła Małgorzata Ekert, która popularność w sieci zdobyła jako Szalona babcia ze złotym autem.- Skończyliśmy rozgrzewkę, bo właśnie tak można nazwać minione kilka lat. Rozpoczęło się z kolei Silver TV 2.0 - pełne znanych telewidzom z konkurencyjnych kanałów twarzy, najnowszych technologii, a jednocześnie oferujące tę samą energię i autentyczność, co wcześniej. Co niezmiernie ważne, dziś Silver TV to już nie jest one woman show - kanał, który jest uzależniony od Mądrej Babci. Razem z profesjonalistami oraz widzami tworzymy coś, co będzie trwać niezależnie ode mnie! - mówi Beata Borucka, liderka projektu Mądra Babcia i twórczyni Silver TV.
- Powoli oswajamy naszych widzów z nową formułą, stąd okrojona ramówka. Krok po kroku będziemy wprowadzać kolejne nowości - prowadzących i formaty - tak by wszyscy czuli się komfortowo - wyjaśnia Beata Borucka. - Właśnie dlatego, przez pierwsze 2 tygodnie nadawania w nowej formule, to ja razem z jednym z nowych prowadzących witałam gości codziennie rano w „Na dobry dzień”. Nie wyobrażałam sobie, by mogło być inaczej - w końcu od tego programu wszystko się zaczęło. Dopiero kilka dni temu oddałam pasmo śniadaniowe w ręce innych, ale nadal nadzoruje wszystko zza kulis, by nigdzie nie zgubić tego „czegoś”, co sprawia, że społeczność Silver TV stale rośnie.
Kluczem do tych zmian ma być strategia oparta na produkowaniu wysokiej jakości materiałów, bardziej dopasowanych do oczekiwań widza 50+. To z kolei ma przełożyć się na wyższą oglądalność i zainteresowanie reklamodawców.- W przyszłości zakładamy nie tylko rozwój na platformach internetowych, lecz także wprowadzenie Silver TV do sieci kablowych i satelitarnych. Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest również stworzenie własnej aplikacji VOD - mówi mówi Zbigniew Kłoczko, kierownik produkcji Silver TV.
Do tej pory Silver TV było tworzone było przez kilkuosobowy zespół produkcyjny, który wspólnie wydawał tygodniowo jeden kilkugodzinny program na żywo prowadzony przez charyzmatyczną liderkę stacji. Od października 2024 roku za Silver TV odpowiedzialny jest kilkunastoosobowy zespół wydawniczo-produkcyjny, w tym 20 prowadzących, którzy zdobywali doświadczenie w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Ramówka kanału ma opierać się o 13 formatów telewizyjnych, a miesięczny łączny czas transmisji ma przekroczyć 100 godzin.- Mamy jasno określone cele i będziemy je konsekwentnie realizować. Dziś skupiamy się przede wszystkim na tym, by wprowadzić na antenę wszystkie zapowiedziane formaty i dopracować formułę, w jakiej nadaje Silver TV. To pozwoli nam zbudować solidne podstawy pod dalszy rozwój kanału - mówi Zbigniew Kłoczko. - Odmienione Silver TV już dziś cieszy się większą popularnością niż wcześniej. Jesteśmy pewni, że ten trend się utrzyma i już za jakiś czas, zgodnie z naszymi założeniami biznesowymi, miesięczna liczba wyświetleń na kanale YouTube będzie wyższa niż 8 mln. Wsparciem w realizacji tego celu ma być startująca lada dzień kampania reklamowa Silver TV.