dodano: 2024-12-08 11:30 | aktualizacja:
2024-12-09 10:25
autor: RO |
źródło: detector.media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wielki boom na telewizję FAST na Ukrainie
FAST to bezpłatna telewizja strumieniowa z reklamami. Pojęciem tym na ukraińskim rynku określa się nadawców, którzy w charakterze właścicieli praw autorskich tworzą kanały TV z popularnych programów telewizyjnych, aby dodatkowo zarabiać na swojej bibliotece w usługach OTT.
W praktyce już wszystkie najpotężniejsze grupy medialne na Ukrainie działają w branży FAST. Grupa
StarLightMedia uruchomiła takie stacje, jak
Supermama i
ICTV Seriali, a
1+1 Media we współpracy z
Kyivstar TV prowadzi
Semeynyie Melodramyi+,
Zitta Vidomih Ludej+,
Oper za Viklikom+ i inne. Niedawno
1+1 Media uruchomiła
Kvartal TV w bezpłatnej ogólnokrajowej wersji, emitując powtórki bardzo popularnych kabaretów. Ten ostatni nawet jest transmitowany bezpłatnie FTA przez satelitę
Astra 4A (4,8°E).
Początek kanałów FAST na Ukrainie
Pierwsze tego typu kanały na Ukrainie pojawiły się kilka lat temu w formie playlist i w znanym serwisie
Megogo nosiły nazwę "M". Już wtedy było wiadomo, że obecność takich kanałów, których podstawą będą treści grup medialnych, odwróci uwagę widza od klasycznych kanałów telewizyjnych. Jednak czas mija, wszystko się zmienia i dzisiaj większość posiadaczy praw do treści na Ukrainie dostarcza swoje zasoby do tworzenia różnych kanałów FAST.
Ogólnie można powiedzieć, że ukraiński rynek szybciej niż kiedyś zmierza w stronę FAST, choć niektóre kanały na Ukrainie zostały uruchomione jeszcze zanim na świecie ostatecznie sformułowano termin FAST.
Specyfika kanałów FAST na Ukrainie
Model FAST na Ukrainie jest określany jako "Telewizja 2.0", którą można zaprogramować niszowo pod konkretną grupę odbiorców. Treść dotyczy najczęściej jednego produktu lub jednego gatunku i choć działa świetnie, to tylko dla ograniczonej publiczności.
- OTT stanowi doskonałą okazję do zarabiania na bibliotece, a objętość reklam w ukraińskich serwisach streamingowych rośnie jeszcze lepiej i szybciej niż w krajach sąsiednich. Dla przykładu - nasz rynek reklamy OTT pod względem objętości jest większy niż rynki Polski, Słowacji, Rumunii i Bułgarii razem wzięte. Chociaż jako rynek telewizji linearnej jesteśmy znacznie mniejsi od Polski. Dlatego OTT oprócz mody, innowacji i zainteresowania ze strony użytkowników jest pełnoprawnym źródłem monetyzacji. Jesteśmy bardziej niż zadowoleni z tegorocznych wyników
- powiedział Wałerij Warenica, dyrektor handlowy 1+1.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.