reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Telewizja vs streaming. Co mówią badania?

dodano: 2024-12-19 10:09 | aktualizacja: 2024-12-19 17:42
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Wavemaker/Nielsen/satkurier.pl

TV vs streaming piłka nożna W Polsce w listopadzie 2024 r. udział w oglądalności wyniósł 84,4% dla tradycyjnej TV (kablowa + satelitarna + naziemna) i 9,1% dla streamingu (według The Gauge Nielsena). Co prawda dane te dotyczą tylko oglądania na ekranie telewizora - nie obejmują oglądalności na smartfonie czy innych urządzeniach, ale widać z nich, jak silną pozycję w Polsce ma tradycyjna telewizja.

AI/satkurier.pl
TV vs streaming piłka nożna


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W listopadzie 2024 r. widzowie w Polsce spędzali przed ekranami telewizorów średnio 4 godziny i 4 minuty dziennie. To aż o 20 minut więcej niż w październiku tego roku, na co wpływ mógł mieć szybciej nastający zmrok i obniżająca się temperatura na zewnątrz. Porównując miesiąc do miesiąca, oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 9%, a streamingu o 14%.

Jednak to tradycyjna telewizja niezmiennie króluje na ekranach polskich telewizorów z udziałem wynoszącym 84,4% (31,2% telewizja kablowa, 30% telewizja satelitarna, 23,2% telewizja naziemna) kontra zaledwie 9,1% dla streamingu, choć to i tak rekord (najwyższy poziom od premiery zestawienia The Gauge w Polsce w styczniu 2023 r.). Na czele rankingu serwisów streamingowych stają wspólnie Netflix i YouTube, każdy z 2,1% udziałem w oglądalności treści na ekranie polskich telewizorów.
 
The Gauge Polska Nielsen listopad 2024

Na kanałach telewizyjnych największą widownię przed telewizorami gromadziły w listopadzie mecze piłkarskie Polski rozgrywane w ramach Ligi Narodów UEFA oraz polskie seriale, programy informacyjne oraz programy rozrywkowe.

Polacy wiernymi klientami płatnej TV

Po lekkiej zwyżce w mocno inflacyjnym 2023 r., do poziomu 20% wrócił odsetek klientów płatnej TV, którzy rozważali w ostatnich 12 miesiącach rezygnację z abonamentu. Odsetek potencjalnych cord-cutterów jest więc niemal równy odsetkowi odbiorców TV naziemnej, którzy rozważali zakup abonamentu w kablówce lub platformie satelitarnej. To wyniki 8. edycji badania Projekt Cyfrowizja agencji Wavemaker.

„Potencjalnych” cord-cutterów jest więcej wśród osób młodszych, przed 44. rokiem życia (26%), a także wśród klientów platform streamingowych. Np. wśród klientów Netflixa będących jednocześnie klientami operatorów pay TV, co czwarty rozważał rezygnację. Badanie pokazuje też, że im więcej subskrypcji na głowę, tym większa skłonność do rezygnacji z płatnej TV.
 
Wavemaker Projekt Cyfrowizja 8

Co trzyma widzów przy płatnej TV?

Internet w pakiecie, kwestia przyzwyczajenia, dostęp do sportu i atrakcyjna cena. Internet jest szczególnie ważny dla klientów kablówek i IPTV, znacznie częściej kupujących u tych operatorów łączoną usługę (TV i dostęp do sieci); z kolei sport to kluczowy składnik oferty platform: Polsat Box i CANAL+.

Z przywiązaniem do sportu koresponduje czołówka stacji uznawanych przez klientów płatnej TV za szczególnie warte inwestowania w abonament. Top 5 takiego rankingu współtworzą Polsat Sport (23%) i Eurosport (22%), a na 13. miejscu znalazł się Eleven Sports (12%).

Według badania Wavemaker, top 5 najważniejszych dla polskich widzów stacji sportowych tworzą: bezpłatny TVP Sport oraz dostępne płatnie Polsat Sport, Eurosport, Eurosport 2 i CANAL+ Sport.
 
Wavemaker Projekt Cyfrowizja 8

Blisko połowie widzów oglądających rozgrywki na żywo zdarza się to robić w sieci. Jednak jeśli ci widzowie mają wybór, zdecydowana większość fanów sportu stawia na telewizję jako źródło relacji sportowych live. Blisko 2/3 widzów (62%), którym zdarza się oglądać sport na żywo w sieci, jeśli ma wybór - stawia na telewizję, a tylko 15% widzów woli oglądać sport na żywo w streamingu (23% nie widzi różnicy).
 
Wavemaker Projekt Cyfrowizja 8

Dane w badaniu The Gauge: Polska pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (Average Minute Rating). Dane prezentowane są dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu). Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści. Nielsen Polska stworzył tę iterację The Gauge wykorzystując metodologie porównawcze.

Badanie Projekt Cyfrowizja agencja Wavemaker realizowała na grupie 1509 telewidzów z dostępem do sieci w październiku 2024 r.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

339 zł Więcej...