Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Viaplay w Holandii drożej, nawet z reklamami
Viaplay, który
w połowie 2025 r. ma wycofać się z Polski, skupia się teraz - zgodnie z wcześniej przyjętą strategią - na krajach nordyckich i Holandii. Od czerwca ub.r. zaczął wprowadzać plan z reklamami. Dziś jest już dostępny w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji (póki co nie zawitał jeszcze do Islandii).
3 lutego br. plan z reklamami zostanie wprowadzony w
Holandii. Obecnie jest tam oferowany tylko jeden pakiet w cenie 17,99 euro miesięcznie. Od lutego pakiety będą dwa:
Basis (z reklamami) i
Standaard (bez reklam).
Co istotne, transmisje sportowe na żywo nie będą przerywane reklamami. Ilość reklam ma być różna, ale
„znacznie mniejsza niż w tradycyjnej telewizji”. Jak informuje Viaplay, reklamy mogą być wyświetlane przed i po meczach oraz w trakcie przerw. Ale - co ciekawe - w transmisjach Formuły 1 reklamy mogą być wyświetlane na części ekranu w trakcie akcji na żywo. Jeśli chodzi o filmy i seriale, reklamy mogą być wyświetlane przed, po lub w trakcie odtwarzania treści.
Subskrybenci Viplay w Holandii mogą mieć włączone max. 2 strumienie jednocześnie w jednym miejscu - nie mogą oglądać transmisji sportowych z dwóch różnych lokalizacji (tj. różnych adresów IP) w tym samym czasie. Ze streamingu korzystać mogą na max. 5 różnych urządzeniach w ciągu 24 godzin. Jeśli urządzenia znajdują się w różnych lokalizacjach, pierwszeństwo ma urządzenie, które pierwsze rozpoczęło streaming.
Basis z reklamami będzie kosztować
16,99 euro za miesiąc w ofercie rocznej lub
19,99 euro za miesiąc w ofercie miesięcznej. Zatem będzie drożej o 2 euro i dojdą do tego jeszcze reklamy. Jeśli ktoś będzie chciał nadal korzystać z Viaplay bez reklam w trakcie filmów czy seriali, będzie musiał płacić aż 4 euro miesięcznie więcej. Bowiem subskrypcja
Standaard będzie kosztować
19,99 euro za miesiąc w ofercie rocznej lub
21,99 euro za miesiąc w ofercie miesięcznej.
Zmiany dla obecnych subskrybentów Viaplay w Holandii wejdą w życie 3 marca, czyli miesiąc później niż dla nowych subskrybentów. Obecni subskrybenci oferty miesięcznej zostaną automatycznie przeniesieni do planu Basis z reklamami i wzrośnie też cena ich subskrypcji (nowa stawka będzie obowiązywać od kolejnego okresu rozliczeniowego po tym terminie). Z kolei obecni subskrybenci oferty rocznej, zostaną automatycznie przeniesieni do planu Basis (oferta miesięczna) dopiero po zakończeniu rocznego okresu subskrypcji. Oczywiście wszyscy klienci będą mieli możliwość podniesienia planu z Basis do Standaard.
Viaplay uzasadnia podwyżki i wprowadzenie planu z reklamami
rosnącymi kosztami operacyjnymi i wyższymi kosztami licencyjnymi związanymi z prawami do transmisji wydarzeń sportowych. Subskrybenci w Holandii mogą oglądać m.in. wyścigi Formuły 1, mecze Premier League, Bundesligi, Ligue 1 i Pucharu Anglii.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.