Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Model ten, zwany "a la carte", umożliwiłby abonentom sieci kablowych kupno kanałów na indywidualnej podstawie zamiast zmuszania do zakupu pakietu kanałów, z których większość abonenta wcale nie interesuje.
Zwolennicy modelu, w tym Charles Dolan i przewodniczący FCC, Kevin Martin twierdzą, że to byłoby korzystne dla konsumentów, którzy byliby skłonni zapłacić za wybrane i ulubione kanały, a nie za kanały wciskane na siłę w ramach pakietów.
Krytycy tego modelu ustalania cen w amerykańskich sieciach kablowych, wśród których są National Cable TV Association twierdzą, że model spowodowałby droższy abonament w sieciach kablowych oraz obniżenie urozmaicenia kanałów, bo niszowe kanały nie byłyby sztucznie dotowane przez te najbardziej popularne.
Wcześniejsze i bieżące analizy były zgodne w ich orzeczeniach, że popierany przez rząd pomysł płacenia za kanał (PPC- pay-per-channel) prawdopodbnie mógłby doprowadzić do podniesienia cen, zmniejszania wyboru i braku urozmaicenia w ramówce.
Wśród przeciwników nowego modelu są nie tylko NCTA, ale także Time Warner Cable i Comcast, a sam Cablevision mając 3 mln abonentów w okolicach Nowego Jorku też nie zamierza na razie stosować nowego modelu płatności pay-per channel (PPC).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.