dodano: 2006-07-10 14:57 | aktualizacja:
2006-07-10 16:27
autor: Magda Kowalczyk |
źródło: juniper research
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kluczową rolę na rynku mobilnej telewizji będzie odgrywać również Wielka Brytania z zarobkiem 989 mln dol..
Pomimo że Japonia już oferuje darmową usługę w sieci "One Seg" ISDB-T, Juniper Research przewiduje, że przyniesie ona dopiero wymierne dochody w 2008 roku.
Rynki amerykański, japoński i brytyjski zajmują kluczową pozycję, jeśli chodzi o wdrażanie mobilnej telewizji, głównie ze względu na bardzo duże zainteresowanie tego rodzaju usługą wśród mieszkańców tych krajów.
Chociaż Korea Południowa miała bardzo dobry początek, jeśli chodzi o aktywację własnej usługi DMB, jednak to Japonia i USA przejmą kontrolę nad mobilną telewizją i będą posiadać największą ilość abonentów. Oba kraje posiadają dużą bazę użytkowników telefonii komórkowej.
W 2011 roku 39 proc. rynku mobilnej telewizji będzie należeć do Japonii, USA i Południowej Korei, a 36 proc. będą stanowić abonenci w Niemczech, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Indiach i Chinach.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.