dodano: 2006-08-23 13:07 | aktualizacja:
2006-08-23 15:47
autor: Magda Kowalczyk |
źródło: dipol
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oczywiście wzrost zainteresowania platformami jest odnotowywany w okresie świątecznym (Boże Narodzenie, Wielkanoc).
Do końca lipca 2006 roku zdecydowanie więcej klientów decydowało się na usługi Cyfrowego Polsatu niż C+. Przewaga Polsatu wynika z tego, że instalatorzy dostają wyższą prowizję niż w przypadku C+ i starają się załatwić wszystko za klienta. Jeśli chodzi o C+, klient musi osobiście pojawić się w punkcie Cyfry.
Z przeprowadzonej ankiety wynika, że sprzedaż pakietów jest zależna od promocji i pomału odczuwa się przesycenie rynku na tego typu usługi. Mimo tego klienci oczekują na pojawienie się nowej platformy ITI. Z kolei zainteresowanie C+ wynika głównie z możliwości nielegalnego oglądania tego pakietu.
Jeśli chodzi o tunery FTA, to ich popularność ma również ścisły związek z nielegalnym oglądaniem pakietu C+. Z drugiej strony duża liczba klientów posiada już w swoim gospodarstwie domowym odbiornik FTA, ale nie potrafi sobie go odpowiednio ustawić i zaprogramować.
Usługi instalacyjne w pierwszych siedmiu miesiącach 2006 roku najczęściej wykonywano w domkach jednorodzinnych, w znikomym procencie w budynkach wielomieszkaniowych.
Ankietowani zwracają uwagę, że obecnie rynek jest zdominowany przez elektryków. Wykonane przez nich instalacje, trudno potem przerobić, tak aby klient był zadowolony. Przyczynę małej ilości instalacji przeprowadzanych w budynkach wielomieszkaniowych upatrują w dość wysokiej cenie, na którą klienci reagują alergicznie.
Firmy instalacyjne biorące udział w ankiecie dostrzegają, że ludzie posiadają coraz więcej pieniędzy i to pozwala im na zakup wysokiej jakości sprzętu (lepszy sprzęt antenowy oznacza lepszy TV i audio).
Firmy bardzo dobrze oceniły koniunkturę na wykonywanie instalacji w domach jednorodzinnych (95 proc. firm oceniło, że nastapiła poprawa w porównaniu z rokiem ubiegłym).
Firma Dipol jest dostawcą sprzętu dla telewizji naziemnej oraz satelitarnej i sieci WLAN. Ankietę przeprowadzono wśród 48 firm zajmujących się instalacjami antenowymi.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.