reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska z usługą VOD

dodano: 2007-09-27 15:33 | aktualizacja: 2008-02-15 22:31
autor: Anita Dąbek | źródło: Puls Biznesu

Multimedia 28 września Multimedia Polska, dostawca telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii stacjonarnej, wprowadzi usługę VOD (wideo na żądanie). Będzie ona dostępna dla abonentów cyfrowej telewizji kablowej. Informacja ta została oficjalnie podana przez Andrzeja Rogowskiego - prezesa spółki Multimedia Polska.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowa usługa będzie dostępna bez dodatkowej opłaty dla abonentów cyfrowej telewizji kablowej, liczymy na to, że właściwie każdy z nich przynajmniej ją wypróbuje - powiedział Rogowski na konferencji prasowej.

VoD powinien stać się jednym z głównych czynników wzrostu naszej firmy, liczymy też, że wpłynie na umocnienie lojalności naszych klientów. - dodał.

Na początku usługa będzie dostępna dla abonentów w Gdyni, Kaliszu, Lublinie, Łodzi, Olsztynie i Toruniu. Do końca roku usługa będzie dostępna wszędzie tam, gdzie sięga sieć Multimedia Polska i obejmie 450 tys. gospodarstw domowych.

Szef spółki przypuszcza, że do końca roku z nowej usługi skorzysta przynajmniej 30 tys. osób. Obecnie Multimedia Polska ma 10 tys. abonentów cyfrowej telewizji kablowej. Jednak według Rogowskiego tempo podpisywania nowych umów wynosi w tej chwili 5 tys. miesięcznie i rośnie, a spółka przeznaczy na rozwój telewizji cyfrowej 70 mln zł, z tego 30 tys. jeszcze w tym roku.

Wprowadzenie nowej usługi ma przyczynić się do wzrostu przychodu z jednego klienta, który w tej chwili wynosi 30 zł (bez usług cyfrowych). Spółka współpracuje z producentami, takimi jak SPI, Private i IKOPoland. Na początku biblioteka filmów będzie liczyła 600 pozycji (z czego większość od SPI) i ma wzrosnąć do ok. 2 tys.

Zamówienie jednego filmu na 24 lub 48 godzin będzie wynosić: 7-9 zł w kategorii premiera i 4-6 zł w kategorii nowość. Plusem jest, że klienci nie będą musieli podpisywać oddzielnej umowy na nową usługę - za filmy będą płacić razem z miesięcznym rachunkiem za całą usługę.

Na VOD się nie skończy, operator planuje także uruchomienie telewizji interaktywnej, time-shift TV oraz T-commerce.

Do 2010 roku spółka planuje stać się wiodącym dostawcą telewizji kablowej w kraju i kontrolować 35 proc. rynku. W I połowie roku 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln zł zysku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...