Polsatowi, który prawie przez rok pracował nad uruchomieniem kanału informacyjnego Polsat News nie udało się stworzyć konkurencji dla TVN 24. W sobotę 7 czerwca widzowie nowej stacji mogli sobie przypomnieć pierwsze dni nadawania pierwszego polskiego kanału informacyjnego.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polsat News sprawia wrażenie niedopracowanego. Tygodniowa emisja próbna w wewnętrznej sieci kablowej Polsatu nie wystarczyła, aby realizatorom i prezenterom nie zdarzały się pomyłki w ciągu każdej godziny. Wiele czasu antenowego stacji marnowanego jest na zbyt długie w fatalnej jakości obrazu spoty autopromocyjne. Właściwie tylko można się domyślić, że to autopromocja, bo nie towarzyszy jej żaden slogan reklamowy, a jedynie logo Polsat News. Polsat News ma u mnie wielki minus za news-ticker. Wszystkie wiadomości są wyświetlane w kolorze czerwonym, co utrudnia widzom odróżnienie ważnych od mniej istotnych informacji.
Dużo do życzenia pozostawia również warstwa merytoryczna kanału. Chociaż plusem są bezpośrednie relacje dotyczące Euro 2008 z udziałem doświadczonych reporterów Polsat Sport, kanał mało uwagi poświęca tematyce politycznej. Dominują tematy społeczne. To akurat można byłoby przekuć w atut, ponieważ spora część widowni ma dość polityki i oczekuje bardziej „lightowego” podejścia do newsów w bardziej profesjonalnym wydaniu niż Superstacji. Problem w tym, że ramówka Polsat News przypomina TVN 24, natomiast większość prezenterów i reporterów nie sprawia wrażenia „wyluzowanych”. Wręcz przeciwnie - podczas live’ów zdradzają po sobie tremę. Rekrutację do projektu zaczęto zbyt późno - castingi na prezenterów odbywały się w lutym i marcu. Potem zostało już tylko dwa miesiące na przeszkolenie zespołu - w dużej części z brakiem doświadczenia telewizyjnego. Nazwa sztandarowego serwisu informacyjnego - „Informacje” - kojarzy się z niskobudżetowym programem emitowanym na antenie głównego Polsatu. Niegdyś jego miesięczny budżet wynosił tylko 60 tys. zł.
Nie rozumiem, dlaczego znakiem rozpoznawczym Polsat News jest akurat strzałka. Strzałka pasowałaby bardziej do TV Biznes, ponieważ mogłaby symbolizować wzrost na giełdzie i dobrą koniunkturę. Z kolei glob, będący częścią loga TV Biznes bardziej pasowałby do kanału ogólnoinformacyjnego. Dziwi mnie też, że wbrew światowym standardom na tle prezenterów nie widać pracującego newsroomu. Na pochwałę zasługują z kolei: oprawa graficzna i oprawa muzyczna stacji. Ta druga przypomina wykorzystywaną przez BBC World. Udanym pomysłem jest również emisja w formacie panoramicznym i nadzieje na nadawanie w wysokiej rozdzielczości.
Dobrym zagraniem, które pozwoli na przekonanie do siebie widzów jest niekodowana emisja satelitarna Polsat News. TVN 24 na początku nadawania borykał się z dużymi problemami związanymi z budową zasięgu. Dopiero po 11 września kanał włączyły platformy cyfrowe Cyfra+ i Wizja TV. Zasięg w przypadku kanału tematycznego jest kluczowy do osiągnięcia rentowności.
Polsat News ma szansę na „zaczepienia się” na polskim rynku telewizyjnym. W Stanach Zjednoczonych każdy z dużych nadawców telewizyjnych posiada własny kanał informacyjny. Podobna sytuacja ma teraz miejsce w Polsce. Wiele zależy od tego, czy Polsatowi uda się wykreować własny styl przekazywania informacji. Na razie tego nie widać, ale skoro TVN 24 przez 7 lat swojego istnienia doszedł do tak profesjonalnego poziomu, szansę na to ma wciąż także Polsat.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.