dodano: 2000-12-16 12:57 | aktualizacja:
2000-12-16 12:57
autor: Janusz SULISZ |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polsat myśli jednak o rozwoju platformy cyfrowej i chcąc "wcisnąć" na rynek 200 tysięcy odbiorników Samsunga dla Polsatu 2 Cyfrowego, to musi postraszyć analogowych odbiorców, że długo i tak nie poogladają nic za darmo (stara, dobra metoda p.Solorza, nieco naiwna!). Okres przedświąteczny i pozostawienie części widzów przed dylematem braku odbioru najpopularniejszego programu może faktycznie wpłynąć na niezwykle szybki skok liczby abonentów trzeciej cyfrowej platformy. Pozwoliłoby to na błyskawiczne dojście do pozostałych dwóch platform pod względem liczby abonentów (około 400 tysięcy). Czasu pozostało mało (do końca roku nie ma abonamentu), a ryzyko ogromne, bo konkurencja nie ma zamiaru oddać rynku.
Co więcej, TVN pokazał, że chce konkurować z Polsatem i jest obecny we wszelkich możliwościach odbioru: naziemnie, FTA cyfrowo, FTA analogowo, w Wizji TV, ostatnio w CYFRZE+ i chcąc nie chcąc na Polsacie 2 Cyfrowym, jeśli jego abonent umie wyszukać i zaprogramować ten kanał w "super-odbiornikach" marki SAGEM czy SAMSUNG.
Dzięki TVN zamiast VIVY natychmiast wzrosła sprzedaż zestawów analogowych, a dotychczasowi ich użytkownicy, których - tylko w Polsce - według ocen jest od 2-2,5 mln, chwalą sobie posiadanie odbiorników z którymi nie są związane żadne opłaty abonamentowe.
To Polsat, jeśli zniknie z przekazu analogowego, może najwięcej stracić. Zyska pewno TVN. Polsat wykorzystać może wolny transponder na Hot Birdzie (pewno lepiej byłoby "poddać" TV4 w analogu niż sam Polsat), na którym pojawią się pewno od Nowego Roku jakieś nowe disco polo w nowej, teraz cyfrowej wersji... No chyba, że to będą wszystkie Discovery w promocji i za darmo, ale tak nie będzie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.