reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki Multimedia Polska w II kwartale 2008

dodano: 2008-08-11 11:28 | aktualizacja: 2008-08-11 11:46
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Dostawca usługi triple play, Multimedia Polska, ogłosił swoje wyniki finansowe za II kwartał 2008 roku. Przychody spółki wyniosły 116,7 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2007 roku. Skorygowany zysk EBITDA rósł w podobnym tempie i wyniósł 58,1 mln zł w II kwartale 2008 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba sprzedawanych usług (RGU) wyniosła na koniec czerwca 2008 r. 1,042 mln i była niemal o 20 proc. wyższa w porównaniu do stanu na koniec czerwca 2007 r. natomiast dynamika wzrostu sprzedaży Q2 2008 do Q2 2007 była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 232 proc.

Nadal rośnie sprzedaż pakietów usług m.in. dzięki usprawnieniu procesów sprzedażowych oraz nowym produktom jak cyfrowa telewizja kablowa (DTV) i wideo na życzenie (VoD). W efekcie średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł do 58,62 zł w II kwartale 2008 r. Rok wcześniej był o ponad 3 zł niższy. Zwiększył się także wskaźnik RGU na abonenta (liczba usług przypadająca na jednego abonenta), który wyniósł w II kwartale 1,62 podczas gdy rok wcześniej było to 1,45.

Zmiana filozofii sprzedaży wprowadzona przez spółkę w ubiegłym roku przynosi efekty. Rośnie skuteczność Call Center. Unowocześnione zostały tradycyjne Biura Obsługi Klienta. Coraz lepsze wyniki osiągają Przedstawicie Handlowi. Spółka uruchomiła także pierwsze Punkty Obsługi Sprzedaży w centrach handlowych w dużych miastach.

Wysokie tempo wzrostu przychodów i naszego najważniejszego wskaźnika operacyjnego jakim jest skorygowany zysk EBITDA jest zgodne z naszymi oczekiwaniami - powiedział Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. Dobre rezultaty zawdzięczamy przede wszystkim rozwojowi organicznemu. Dzięki efektywnym działaniom sprzedażowym i marketingowym, a także wprowadzeniu do oferty cyfrowej telewizji oraz wideo na życzenie, z kwartału na kwartał rośnie sprzedaż naszych usług i liczba nowych abonentów. To wydatnie przekłada się na wzrost przychodów i EBITDA. - dodał.

Na koniec czerwca 2008 r. Grupa Multimedia Polska sprzedała łącznie 613 tys. usług telewizji (cyfrowa telewizja kablowa, analogowa i programy Premium), czyli o ponad 15 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły w podobnym tempie i wyniosły w II kwartale br. ponad 56 mln zł.

Prawdziwym hitem ostatnich miesięcy jest cyfrowa telewizja (DTV), która obecnie dostępna jest już w 630 tys. gospodarstw domowych na terenie całej Polski. Korzysta z niej już ponad 50 tys. abonentów, włączając w to abonentów usługi IPTV. Zwiększa się także zasięg i popularność usługi wideo na życzenie (VoD), z której mogą korzystać wszyscy abonenci cyfrowej telewizji kablowej. Ważnym elementem zwiększającym zainteresowanie tą usługą jest atrakcyjna filmoteka, stale rozszerzana o kolejne pozycje.

Multimedia Polska oczekuje wzrostu popularności VoD. Wskazuje na to ogromna popularność jaką cieszy się ta usługa w innych krajach m.in. USA. Według Screen Digest, rynek amerykański notuje z roku na rok dwucyfrowe wzrosty i podobnie ma być w najbliższych latach. W ubiegłym roku przychody z tego segmentu wyniosły w USA około 600 mln USD, a na ten rok prognozowany jest wzrost o ponad 40 proc., by w 2012 r. zbliżyć się do wartości około 2 mld USD. W zasięgu VoD jest już niemal 31 mln amerykańskich gospodarstw domowych. W tym roku ich liczba zwiększy się do blisko 39 mln.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...