dodano: 2008-10-29 11:22 | aktualizacja:
2008-10-29 12:26
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: instytut globalizacji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z badań wynika także, że 41 proc. Polaków uważa, że jest źle przygotowanych do cyfryzacji telewizji i radia. Tylko 2 proc. respondentów „bardzo dobrze” ocenia politykę informacyjną dotyczącą cyfryzacji. 43 proc. ankietowanych, uważa, że za cyfryzację jest odpowiedzialny rząd RP.
Z badań wyłania się obraz Polaka niedoinformowanego, zniesmaczonego drożyzną za dostęp do telewizji cyfrowej i pełnego obaw – ocenia dr Tomasz Teluk – prezes Instytutu Globalizacji.
63 proc. Polaków jest zdania, że telewizja cyfrowa w Polsce jest zbyt droga w wyniku niskiej konkurencji na rynku. Jednocześnie blisko połowa ankietowanych jest przekonana, że ceny ulegną spadkowi, po premierze nowych platform TVP i TP SA.
Tylko 23 proc. respondentów zgodziłoby się na ponoszenie dodatkowych kosztów obok abonamentu radiowo-telewizyjnego na rzecz dostępu do narodowej platformy cyfrowej. Oznacza to, że Polacy chcą płacić albo za abonament, albo za dostęp.
Jednocześnie zachodzi niebezpieczeństwo, że rezygnacja z budowy narodowej platformy cyfrowej przez TVP, spowodowałaby zjawisko wykluczenia cyfrowego, wśród najuboższych, bezrobotnych, emerytów i rencistów, których nie stać na wykupienie drogiego dostępu do cyfrowej telewizji.
Według Instytutu Globalizacji,
TVP zaciągnęła wobec społeczeństwa moralny i finansowy dług, który powinna spłacić, zapewniając obywatelom powszechny dostęp do dobrej jakości telewizji cyfrowej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.