dodano: 2008-12-12 16:35 | aktualizacja:
2008-12-12 16:51
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu 20 lat swojego istnienia na przełomie wieków Telegazeta zmieniała się, dostosowując zamieszczane treści do sytuacji politycznej i społecznej w Polsce. Obecnie Telewizja Polska emituje cztery Telegazety, z których każda ma profil tematyczny zgodny z charakterem swojej anteny. Telegazeta TVP1 ma charakter społeczno-informacyjny, Telegazeta TVP2 – magazynowo-kulturalny, Telegazeta TVP Polonia – polonijny, a Telegazeta TVP Kultura – kulturalny. Niebawem pojawi się również Telegazeta TVP Sport.
Zadaniem Telegazety jest zainteresować czytelników i zdać sprawdzian swojej wiarygodności, a także wzbogacać przekaz telewizyjny. Obecnie większość stacji wykorzystuje teletekst do przesyłania informacji uzupełniających ofertę programową.
Telegazeta jest już nie tylko dodatkiem do programu telewizji, lecz także kanałem informacyjnym, który na wielu płaszczyznach prezentuje uszeregowane w jednym miejscu wiadomości z kraju i ze świata, dla mieszkańców kraju i dla Polonii. Struktura Telegazety precyzyjnie wyodrębnia działy tematyczne, takie jak pogoda, aktualności, motoryzacja, sport, turystyka, nieruchomości, kultura, rozrywka, a także ramówka programowa z opisami filmów i audycji, będąca najbardziej popularnym działem aż dla 82 proc. użytkowników.
Telegazeta stworzyła również komfortowe warunki do odbioru telewizji dla osób niesłyszących. TVP to jedyny polski nadawca emitujący od 1 stycznia 1994 roku program z napisami dla osób niesłyszących.
Już niedługo ruszy nowa strona Telegazety, gdzie będzie możliwość przeglądania stron poszczególnych Telegazet.
W Telegazecie istnieje możliwość zamieszczania reklam i ogłoszeń (jako teletekst i strony internetowe), które stanowią obecnie jedną z najważniejszych zawartości Telegazety. Ogłoszenia drobne można również przesyłać za pośrednictwem SMS-ów. Na stronach internetowych TVP zamieszczane są kopie ogłoszeń z działów TG Auto-Giełda, Turystyka, Nieruchomości, Praca, Ogłoszenia drobne. Telegazeta jest również idealnym medium wspierającym w kampaniach reklamowych. Swoje strony ze szczegółowymi informacjami mają w Telegazecie liczące się fundusze inwestycyjne, banki, giełdy towarowe, Giełda Papierów Wartościowych.
Z Telegazety korzysta ponad 40 proc. badanych, co w dobie Internetu potwierdza atrakcyjność tego tradycyjnego medium, oferującego czytelnikom zwięzłość, rzeczowość i wysoką jakość prezentowanych treści. Spośród dostępnych na rynku teletekstów Telegazeta cieszy się największą popularnością, zwłaszcza wśród ludzi młodych; 60 proc. użytkowników to osoby w wieku 14- 44 lata, posiadające średnie lub wyższe wykształcenie.
W pierwszym kwartale 2008 r. Telegazetę TVP1 przeglądało codziennie przeszło milion sto tysięcy widzów, a Telegazetę TVP2 blisko 700 tysięcy osób. (dane TNS OBOP)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.