dodano: 2009-12-11 14:14 | aktualizacja:
2009-12-11 15:41
autor: Anita Dąbek |
źródło: Dziennik GP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Grupy Polsat, uważa, że obecne
12 kanałów w zupełności wystarczy. Jego zdaniem dzięki nim, nadawca obecny jest w każdym ważnym z punktu widzenia widzów i reklamodawców segmencie rynku. Przypomnę, że w 2009 roku Grupa Polsat uruchomiła kanały
Polsat Film i Polsat Futbol. W planach przewidziano też uruchomienie stacji młodzieżowo-muzycznej, jednak dojdzie do tego najwcześniej w 2010 roku.
Podobnie jest w przypadku
Discovery Networks, gdzie nadawca koncentruje się na wzmocnieniu i poprawie jakości obecnej oferty. Polscy widzowie mają m.in. dostęp do: Discovery Channel, Discovery Historia i Animal Planet HD. Discovery Networks oferuje na naszym rynku łącznie
9 kanałów, w tym 2 w jakości HD. Katarzyna Kieli, prezes Discovery Networks w Europie Środkowej, powiedziała, że
na ten moment nadawca nie planuje wprowadzenia nowych kanałów, a priorytetami są najwyższa jakości oferta programowa, silna marka i ścisła współpraca z partnerami biznesowymi.
Telewizja Publiczna zapowiadała uruchomienie kanałów
TVP Seriale, TVP Parlament i TVP Cogito, jednak perspektywa ich startu oddala się coraz bardziej. TVP ma poważne problemy finansowe - tegoroczne straty mogą wynieść nawet 200 mln zł.
Na polskim rynku istnieje
ponad 100 polskojęzycznych stacji telewizyjnych, co może być jedną z przyczyn braku planów uruchamiania nowych kanałów. Do tego oglądalność jest najczęściej nie większa niż 0,02 proc., co wpływa na niskie dochody z reklam. Udział w rynku 20 największych stacji tematycznych w tym roku wyniósł
16,8 proc. i zwiększa się co roku, ale zyski przynoszą tylko nieliczne stacje. Należy wspomnieć, że
ponad 90 proc. budżetów reklamowych trafia do TVN, Polsatu i TVP.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.