reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Polsat dla młodzieży w 2010

dodano: 2009-12-11 14:14 | aktualizacja: 2009-12-11 15:41
autor: Anita Dąbek | źródło: Dziennik GP

Polsat logo od 2006 Najwięksi nadawcy telewizyjni w Polsce nie będą w najbliższym czasie uruchamiać nowych kanałów, ale skupiać się na swoich obecnych produkcjach. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie udziału w rynku i uzyskanie rentowności dla niektórych kanałów, by nie dopuścić do ich zamknięcia. Wyjątkiem jest kanał Polsatu dla młodzieży, który ruszy w 2010 roku, z lekkim poślizgiem.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Grupy Polsat, uważa, że obecne 12 kanałów w zupełności wystarczy. Jego zdaniem dzięki nim, nadawca obecny jest w każdym ważnym z punktu widzenia widzów i reklamodawców segmencie rynku. Przypomnę, że w 2009 roku Grupa Polsat uruchomiła kanały Polsat Film i Polsat Futbol. W planach przewidziano też uruchomienie stacji młodzieżowo-muzycznej, jednak dojdzie do tego najwcześniej w 2010 roku.

Podobnie jest w przypadku Discovery Networks, gdzie nadawca koncentruje się na wzmocnieniu i poprawie jakości obecnej oferty. Polscy widzowie mają m.in. dostęp do: Discovery Channel, Discovery Historia i Animal Planet HD. Discovery Networks oferuje na naszym rynku łącznie 9 kanałów, w tym 2 w jakości HD. Katarzyna Kieli, prezes Discovery Networks w Europie Środkowej, powiedziała, że na ten moment nadawca nie planuje wprowadzenia nowych kanałów, a priorytetami są najwyższa jakości oferta programowa, silna marka i ścisła współpraca z partnerami biznesowymi.

Telewizja Publiczna zapowiadała uruchomienie kanałów TVP Seriale, TVP Parlament i TVP Cogito, jednak perspektywa ich startu oddala się coraz bardziej. TVP ma poważne problemy finansowe - tegoroczne straty mogą wynieść nawet 200 mln zł.

Na polskim rynku istnieje ponad 100 polskojęzycznych stacji telewizyjnych, co może być jedną z przyczyn braku planów uruchamiania nowych kanałów. Do tego oglądalność jest najczęściej nie większa niż 0,02 proc., co wpływa na niskie dochody z reklam. Udział w rynku 20 największych stacji tematycznych w tym roku wyniósł 16,8 proc. i zwiększa się co roku, ale zyski przynoszą tylko nieliczne stacje. Należy wspomnieć, że ponad 90 proc. budżetów reklamowych trafia do TVN, Polsatu i TVP.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...