dodano: 2010-05-05 10:47 | aktualizacja:
2010-05-05 15:48
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: CANAL+
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
To, co jeszcze wczoraj wydawało się futurystyczną wizją, dziś w CANAL+ staje się faktem. Nasze filary programowe – film i sport - zyskują w dosłownym znaczeniu nowy wymiar. Jako telewizja premium chcemy nie tylko spełniać oczekiwania naszych widzów, ale wręcz je wyprzedzać. Dlatego CANAL+ jako pierwszy w Polsce pokaże film zrealizowany w stereoskopii - animację w reżyserii Henry'ego Selicka „Koralina i tajemnicze drzwi” oraz przeprowadzi bezpośrednią relację z meczu piłki nożnej w tej technologii. Dalsze transmisje będą uwarunkowane dostępnością programów w 3D, a także telewizorów przystosowanych do ich odbierania na polskim rynku – mówi Beata Ryczkowska, Dyrektor Wykonawcza Pionu Programowego
CANAL+ Cyfrowy.
Animacja w reżyserii Henry'ego Selicka
„Koralina i tajemnicze drzwi” zostanie wyemitowana na CANAL+ Film HD w niedzielę, 16 maja o 22:45. Film będą mogli obejrzeć wszyscy
abonenci CANAL+ posiadający dekoder HD i telewizor 3D. To pierwszy film wykonany w klasycznej technice animacji poklatkowej, który został sfotografowany w przestrzennym formacie 3D. Nominowana do Złotego Globu i Oscara produkcja opowiada historię dziewczynki, która znajduje w domu sekretne drzwi prowadzące do alternatywnej rzeczywistości.
Emisja filmu w formacie 3D będzie kolejnym krokiem
CANAL+ w przybliżaniu technologii stereoskopowej polskim widzom. W sobotę,
15 maja stacja przeprowadzi pierwszą w kraju i jedną z pierwszych w Europie transmisję z meczu piłki nożnej w 3D, którą będzie relacja z jednego ze spotkań Ekstraklasy. Będzie ona dostępna w paśmie testowym
CANAL+ 3D test (
28. kanał CYFRY+).
CANAL+ Cyfrowy przyczynia się do popularyzacji technologii stereoskopowej także w innych obszarach swojej działalności. Jest koproducentem filmu
„Latająca Maszyna” – międzynarodowej produkcji, która powstaje w technologii stereo 3D (premiera kinowa filmu jest przewidziana na jesień tego roku). Dla swojej marki,
CYFRY+, stworzył natomiast pierwszą reklamę stereoskopową, która była emitowana w polskich kinach (grudzień 2009).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.