dodano: 2010-06-01 15:45 | aktualizacja:
2010-06-01 15:54
autor: Jacek Grzeszczak |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w maju 2010 r.:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2010 |
2009 |
2010 |
2009 |
TVN |
16,8% |
17,4% |
19,6% |
20,6% |
Polsat |
16,8% |
16,5% |
17,6% |
17,5% |
TVP1 |
14,9% |
17,5% |
16,9% |
18,8% |
TVP2 |
13,2% |
15,2% |
16,0% |
17,1% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W maju 2010 r. w naszej grupie docelowej kanał
TVN utrzymał pozycję lidera rynku, prawie dublując rezultaty odnotowane przez swoich głównych rywali.
Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +):
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2010 |
2009 |
2010 |
2009 |
TVN |
20,7% |
21,8% |
25,2% |
26,3% |
Polsat |
13,4% |
14,2% |
14,3% |
15,7% |
TVP1 |
11,3% |
12,5% |
13,1% |
13,6% |
TVP2 |
9,8% |
11,4% |
11,8% |
13,1% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (90% gospodarstw domowych w Polsce)
TVN był drugim najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w peak time i w ujęciu całodobowym.
Ogólny udział w rynku:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2010 |
2009 |
2010 |
2009 |
TVN |
15,8% |
16,1% |
19,3% |
19,5% |
Polsat |
14,1% |
14,3% |
15,1% |
15,4% |
TVP1 |
18,5% |
21,3% |
19,5% |
21,8% |
TVP2 |
14,4% |
16,2% |
17,5% |
18,5% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W maju kanał
TVN24 odnotował rewelacyjne wyniki. Pomimo że dociera zaledwie do
55% gospodarstw domowych w Polsce, podczas gdy jego główny konkurent -
TVP Info dociera do 96% gospodarstw domowych, to właśnie
TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w komercyjnej grupie docelowej (16-49), w ujęciu całodobowym.
TVN24 odnotował również znacznie lepsze wyniki w swojej grupie docelowej.
TVN24 vs TVP Info
|
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) |
Udział w grupie docelowej TVN24 (25+, miasta 100.000 +,
przychody powyżej średniej)
|
|
All day |
Peak Time |
All day |
Peak Time |
TVN24 |
3,3% |
1,8% |
7,0% |
4,8% |
TVP Info |
3,2% |
2,3% |
5,0% |
3,6% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
1 marca TVN rozpoczął wiosenny sezon programowy. Nowe formaty oraz kontynuacje najbardziej popularnych programów i seriali, bez wątpienia podbiły polską publiczność. Dziewięć spośród dziesięciu najchętniej oglądanych programów w kanale
TVN stanowiły produkcje lokalne.
* Główny serwis informacyjny
Fakty, przyciągając do
5,1 milionów widzów, był najpopularniejszym programem w marcu. Ze średnim udziałem w rynku w całej populacji na poziomie
34,5%, wyprzedził swojego głównego konkurenta
Wiadomości.
* Program
Taniec z Gwiazdami oglądało do
4,4 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej (16-49, miasta 100,000+) wyniósł 27,6%.
* Serial
W-11 Wydział Śledczy przyciągał do
4,3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 18,8%.
* Serial
Detektywi oglądało do
3,3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 24,9%.
* Program rozrywkowy
You can dance – po prostu tańcz! przyciągał do
3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 29,7%.
* Serial
Na Wspólnej oglądało do
3,6 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 27,3%.
* Serial
Majka przyciągał do
3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 31,4%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.