reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Ilość kosztem jakości, czyli jesienny wysyp kanałów

dodano: 2010-08-26 23:46 | aktualizacja: 2010-08-30 10:55
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

Jesienią w Polsce wystartować może nawet kilkanaście nowych kanałów tematycznych. Sęk w tym, że prawie wszystkie z nich to nie będą całkiem nowe stacje, ale odnogi dotychczas działających na rynku. W ten sposób powstają coraz bardziej dziwaczne nazwy, platformy chwalą się nowościami, a przy okazji dostają argument, żeby trochę podwyższyć abonament. Problem w tym, że te niby-nowości często niewiele mają z nowościami wspólnego i na ogół kończy się jeszcze większą liczbą powtórek.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Włączam w czwartek wieczorem Discovery Channel, następnie Discovery Science. Nie jestem jakimś wiernym widzem obu stacji, bo ostatnie kilkanaście miesięcy ograniczałem się do filmów fabularnych, newsów i muzyki w telewizji. Tymczasem na obu antenach trafiłem na programy, które już oglądałem! Podkreślam, te kanały zdarza mi się oglądać bardzo rzadko. Nie rozumiem więc optymizmu Discovery i chęci uruchamiania kolejnych kanałów, skoro nie mają na tylu premierowych pozycji. Discovery to oczywiście jeden z wielu przykładów. Można nimi sypać z rękawa. Chociażby ostatnia superprodukcja MTV - Comedy Central Family, AXN Sci-Fi, AXN Crime, czy też ostatnie zapowiedzi na temat Fox po Fox Life i Fox Life HD. Bardzo mnie ciekawi jak będą się nazywały kanały za 5-10 lat. Być może doczekamy się Sci-Fi Channel Star Trek +22 albo Disney Non Stop Mickey Mouse.

Tyle o koncernach zagranicznych, bo krajowe też mają ten trend na sumieniu. Króluje tutaj zwłaszcza Polsat ze swoim Polsat Futbol, zapowiedzią kanałów Polsat Sport News i światowym kanale o siatkówce. Rozumiem, że projekt będzie oscylował wokół “przyjrzymy się jeszcze raz sukcesy naszej reprezentacji”, bo w międzynarodowy sukces nie wierzę. Przypomnijmy sobie “osiągnięcia” Polsatu w krajach bałtyckich, aby to zrozumieć. Informacyjny kanał sportowy, zgodnie z tym co sugerowałem wcześniej, a w co niektórzy nie wierzyli, będzie skrojony pod DVB-T. Łatwo sobie wyobrazić jaki jest cel - pokazanie jak największej liczby imprez, do których praw ma Polsat, aby zachęcić ludzi do zakupu dekodera, gdzie “zobaczą więcej”. Polsat ma akurat to szczęście, że posiada prawa do dyscyplin, w których Polacy odnoszą duże sukcesy, więc to na pewno zainteresuje sportowymi newsami.

Również konkurencyjny CANAL+ epatuje nowościami - reklamując CANAL+ Gol jako “teraz nowy kanał sportowy”. Do kanału to temu projektowi trochę daleko, bo pamiętajmy, że będzie dostępny tylko w wybrane dni i wybrane godziny.

Szkoda, że w tym pokryzysowym przebudzeniu na rynku medialnym nikt nie myśli, aby się pohamować i teraz przyłożyć do poprawy nadszarpniętej przez kryzys jakości czy też skupić na rozwoju kanałów lokalnych lub ściślej tematycznych wąsko ukierunkowanych np. na....szachistów. Przynajmniej to byłoby lepsze niż sypanie coraz mniej premierowymi nowościami, które są zakamuflowanymi powtórkami. Nie wspomnę już o jakości technicznej, którą obniżają stale kolejne powtórki powtórek na transponderach. Nic tylko wrzucić wszystko do wideo na życzenie i tam niech każdy ogląda, co chce i to czego nie oglądał. Myślę, że taka będzie przyszłość telewizji wyłączając kilka rodzajów treści. Pokazują to mnożące się biblioteki programowe nadawców - np. w UPC Polska.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...