Dwie nowości od Discovery Science

dodano: 2010-09-06 11:52 | aktualizacja: 2010-09-06 15:58
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: Discovery Science

discovery science Kanał Discovery Science przygotował dla swoich widzów dwa nowe programy: "Energia przyszłości", przedstawiający nowatorskie rozwiązania na temat wykorzystywania energii w przyszłości oraz "Wszechświat wg Stephena Hawkinga", pokazujący kosmos z zupełnie innej perspektywy. Obie nowości będą miały swoją premierę w październiku br.

"Energia przyszłości" (Energy)

To nowa seria, której gospodarzem jest dr M. Sanjayan, znany naukowiec działający w organizacji The Nature Conservancy. Program przedstawia nowatorskie badania ukazujące sposób w jaki możemy zmienić nasze zapotrzebowanie na energię w przyszłości. Energia jest siłą napędową wielu dziedzin życia: od funkcjonowania gospodarki, poprzez bezpieczeństwo narodowe do polityki globalnej oraz ma wpływ na zmiany klimatyczne. Doktor M. Sanjayan bada wiele aspektów, ale skupia się na najważniejszym: określeniu czystego, nieograniczonego i bezpiecznego źródła energii. Zabierze nas do ponad 30 miejsc na świecie. Odwiedzimy platformę wiertniczą w Zatoce Meksykańskiej i piaski roponośne w Kanadzie. Podczas podróży z Waszyngtonu do Pekinu spotkamy ludzi, którzy poświęcili swe życie walce z problemami energetycznymi na świecie.

Emisja: od środy 13 października o 22:30

"Wszechświat wg Stephena Hawkinga" (Stephen Hawking's Universe)

Wyjdź poza granice swojej wyobraźni! "Wszechświat wg Stephena Hawkinga" to program, który zmieni nasze postrzeganie kosmosu. Światowej sławy kosmolog profesor Stephen Hawking przedstawi piękno i majestatyczność gwiazd, planet, galaktyk i supernowych, które tworzą otaczającą nas bezkresną przestrzeń. Jak narodził się wszechświat? Czy na dalekich planetach może istnieć życie? Kiedy powstała nasza galaktyka? Od publikacji "Krótkiej historii czasu" minęło już ponad 20 lat i dziś Hawking spróbuje jeszcze raz przedstawić nam historię wszechświata, od Wielkiego Wybuchu aż po hipotetyczny koniec. W programach zobaczymy cyfrowe zdjęcia z kolekcji NASA i wykonane nowatorską grafiką komputerową rekonstrukcje kosmosu. Ten materiał zdjęciowy będzie ilustracją fascynującej opowieści Hawkinga o tajemnicach wszechświata.

Emisja: od niedzieli 17 października o 22:00