dodano: 2010-12-27 13:28 | aktualizacja:
2010-12-28 14:17
autor: Paulina Nietrzpiel/Janusz Sulisz |
źródło: polskatimes.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Od początku stycznia 2011 r. projektem zajmie się Komitet Stały Rady Ministrów, a następnie Rada Ministrów. Wtedy też, ma wreszcie rozpocząć się kampania informacyjna w sprawie wprowadzenia naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce.
Jak trafnie zauważyła wiceminister Magdalena Gaj: -
Polacy bardzo mało wiedzą o cyfryzacji. Myślę, że nie wiedzą, że w ogóle ruszyła naziemna telewizja cyfrowa. Musimy to zmienić. Dodała, że kampania będzie zarówno
medialna,
billboardowa oraz
internetowa. Polacy będą mieli też wręczane ulotki, informacje mają pojawić się także w środkach transportu. W kampanię zaangażowani będą również nadawcy naziemnej telewizji cyfrowej.
Przypominamy, że
naziemna telewizja cyfrowa (NTC) ruszyła w części kraju już
30 września 2010 r., kiedy został uruchomiony
mux2 z kanałami
Polsat, TVN, TV4 i TV Puls. Następnie 27 października 2010 r.został uruchomiony
mux3 ze stacjami Telewizji Polskiej -
TVP1, TVP2, TVP Warszawa, TVP Info, TVP Kultura i TVP Historia. Przed Świętami Bożego Narodzenia ruszyło kolejnych kilka nadajników mux2. Dołączyły do tego multipleksu plansze przyszłych stacji telewizyjnych, w tym m.in.
Puls 2.
Całkowite wyłączenie telewizji analogowej w Polsce planowane jest na rok 2013.
Mimo tego, że NTC można już odbierać w części Polski i będzie ona sukcesywnie obejmować swoim zasięgiem kolejne regiony naszego kraju, to do dej pory nie wystartowała jeszcze żadna kampania informacyjna na ten temat. Tym samym, z pewnością większość Polaków nie ma jeszcze pojęcia o pojawieniu się nowego standardu transmisji sygnału telewizyjnego.
Na szczęście wreszcie zauważono tę lukę i kampania wystartuje na początku nowego roku.
Wydaje się, że od dłuższego czasu
nikomu tak naprawdę nie zależało na tym, by NTC sprawnie ruszyła w Polsce. Nawet misyjna TVP w swoich licznych programach nie raczyła zająć się tematem, może nie licząc zrywów przy okazji jakichś konferencji z tym związanych. Komercyjnym stacjom tym bardziej nie zależało, bo rozwijały w tempie ekspresowym własne platformy satelitarne. O dziwo najbardziej za DVB-T była TV Puls! To najlepiej świadczy o tym, że braki informacyjne osłabiły pozycję startującej DVB-T w naszym kraju, oczywiście na rzecz kablówek i platform satelitarnych. A wystarczyłby jeden solidny program w TVP, oczywiście plus wsparcie w kanałach informacyjnych i prasie codziennej, by ludzie dowiedzieli się w czym rzecz. Nie byłoby przypadków oszukiwania naiwnych starszych ludzi, nastraszonych, że już będzie koniec analogu, by instalować anteny satelitarne. To jest wina rządu i wszystkich stacji znanych z analogu, bo zaniechały działań w kierunku przyspieszenia cyfryzacji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.