reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Polsat wie, co robi wchodząc do n

dodano: 2011-05-05 00:35 | aktualizacja: 2011-05-06 13:44
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

Cyfrowy Polsat i telewizja n Na porozumieniu z platformą cyfrową n wygra przede wszystkim Polsat. Dominik Libicki, wprowadzając 10 kanałów do oferty trzeciej co do wielkości platformy cyfrowej, zrobił złoty interes. Przede wszystkim to poważne wzmocnienie kanałów tematycznych Grupy Polsatu, kanałów, których rozwój do tej pory był ograniczony głównie przez mały zasięg techniczny. Teraz Polsat Play, Polsat Cafe i Polsat News mogą stanąć do równej walki z TVN Turbo, TVN Style i TVN24.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polsat długo nie miał szczęścia do kanałów tematycznych. Zaczął na początku tego stulecia po uruchomieniu platformy Polsat 2 Cyfrowy. Ale Formuła 1, Dla Ciebie, potem On, Ona, Muzyczny Relaks, Junior i Filmax bardziej odstraszały zamiast przyciągać abonentów. Aż w końcu w 2003 roku platforma Polsatu wycofała te kanały i zastąpiła je markowymi. Dopiero mniej więcej od 2008 roku koncern Zygmunta Solorza-Żaka zaczął stawiać na własne kanały tematyczne - ruszył wtedy Polsat News. W tym okresie kupiono też Superstację i TV Biznes, uruchomiono Polsat Play i Polsat Cafe, a później podpisano umowę z JimJam i powstał Polsat JimJam.

Najwyraźniej zasięg oparty na samym Cyfrowym Polsacie nie wystarczył, aby te projekty były rentowne. Być może przejęcie pałeczki w Polsacie przez Dominika Libickiego spowodowało, że włączono biznesowe myślenie. Grupa TVN ma od dawna strategię opartą na jak najszerszym zasięgu. Polsat, kopiując formułę kanałów tematycznych od TVN-u (Polsat Cafe nadaje podobne programy do TVN Style), zdecydował się przejąć również tę strategię.

Wygląda na to, że pojawienie się Polsatów w CYFRZE+ było strzałem w dziesiątkę. Różnica w oglądalności między kanałami grupy TVN, a grupy Polsatu jest coraz mniejsza. W kwietniu TVN Style miał 0,4 proc. udziału w rynku telewizyjnym, podczas gdy Polsat Cafe 0,27 proc. TVN Turbo 0,38 proc., natomiast Polsat Play 0,28 proc. To więcej niż w 2010 roku. Duży dystans dzieli tylko kanały informacyjne. Widzowie są przywiązani do marki TVN24, który w kwietniu miał 4,46 proc., a Polsat News tylko 0,63 proc. (wszystkie dane TNS Obop dla Wirtualnych Mediów).

To był prawdopodobnie ostatni moment, żeby przepchnąć kanały tematyczne Polsatu do innych platform. Wkrótce wejdą nowe zasady must carry i bardzo możliwe, że wszyscy operatorzy będą zobligowani do włączenia TV Polsat do oferty. Wtedy zapewne trudniej byłoby zbić interes na Polsacie News, czy Polsacie Cafe. Szefostwo Polsatu wykorzystało więc szansę, żeby wepchnąć te kanały do CYFRY+ i n. Na pewno obu operatorom bardziej zależałoby na Polsatach Sport, ale te najatrakcyjniejsze kęsy oferty Cyfrowy Polsat zostawia sobie na wyłączność.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...