dodano: 2011-12-09 14:58 | aktualizacja:
2011-12-09 15:39
autor: Janusz Sulisz |
źródło: broadbandtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ponadto, w 2015 roku ma być 150 mln telewizorów 3D na całym świecie, co jest znacznie lepszym wynikiem w porównaniu do HD na takim samym etapie rozwoju. W 2014 roku ma być 90 mln telewizorów 3D.
3net został założony w 2011 roku jako joint venture pomiędzy Sony, Discovery i iMAX. Poza byciem siecią 3D, 3net jest wiodącym producentem i dystrybutorem treści 3D. Jednym z jego klientów jest BSkyB w Wielkiej Brytanii. Cosgrove podkreślił, że 3D nie zastąpi samego HD i formaty te będą przez długi istnieć równolegle. Z kolei John Cassy, dyrektor 3D w BSkyB, starał się zburzyć mity na temat 3D:
-
3D to tylko taki chwyt marketingowy,
-
telewizory 3D są zbyt drogie,
-
filmy 3D są coraz słabsze,
-
w 3D są tylko filmy i sport.
Jeśli chodzi o perspektywy rozwoju telewizji 3D w Europie Środkowo-Wschodniej, to wciąż jest to wstępna faza wdrażania, mimo wielu pozytywnych kroków w tym zakresie. Na przykład w Polsce usługi 3D można zamawiać między innymi od operatorów platform CYFRA+ i telewizja n oraz sieci kablowej UPC Polska. Tymczasem w Rosji platforma NTV-Plus rozpoczęła nadawanie w 3D w 2010 roku, a teraz oferuje kanał 3D. UPC i CME są aktywne we wprowadzaniu 3D w kolejnych krajach (ostatnio treści 3D są dostępne w ramach usługi na życzenie Voyo). Przykłady można by mnożyć.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.