reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

KRRiT: nie będzie TV Trwam w DVB-T

dodano: 2012-01-17 15:27 | aktualizacja: 2012-01-17 17:11
autor: Anita Dąbek | źródło: gazeta.pl / KRRiT / interia.pl

TV Trwam 2011 Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymuje listy z pogróżkami od zwolenników TV Trwam. „Poświęcę się i wystrzelam was. Za kogo się uważacie sługusy szatana i obcych interesów? Będziecie cierpieć” - między innymi takie słowa znalazły się w odręcznym liście wysłanym do członków KRRiT. 17 stycznia br. na godz. 15 zwołano konferencję, na której Krajowa Rada poinformowała, że odrzuca odwołanie TV Trwam i nie udziela jej miejsca na multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej. Aktualizacja: komentarz KRRiT w tej sprawie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
KRRiT po raz pierwszy odrzuciła wniosek fundacji ojca Rydzyka Lux Veritatis o miejsce w DVB-T w kwietniu 2011 roku. Jej zdaniem, fundacja o. Rydzyka nie spełniała kryteriów finansowych i programowych. TV Trwam odwołała się od tej decyzji. W jej obronie stanęli niektórzy biskupi, politycy PiS i Solidarnej Polski. List do szefa KRRiT z prośbą o wyjaśnienia napisała też Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Więcej na ten temat TUTAJ.

Na stronie Radia Maryja umieszczono wzór pisma z żądaniem miejsca na multipleksie, które słuchacze mają wysyłać do  przewodniczącego KRRiT Jana Dworaka. A ojciec dyrektor prosił widzów o modlitwę.

List z pogróżkami stał się podstawą złożenia przez KRRiT zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w prokuraturze. Została też powiadomiona policja. - List nie jest anonimowy, jest podpisany imieniem i nazwiskiem. Dostajemy też inne listy, anonimowe, nie sa sympatyczne, ale nie ma w nich takich gróźb jak ta - wyjaśnia decyzję o zawiadomieniu prokuratury rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska.

Oficjalny komunikat KRRiT:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu 17 stycznia 2012 r. podjęła uchwałę o utrzymaniu w mocy decyzji Przewodniczącego KRRiT z 29 lipca 2011 r. o rozszerzeniu koncesji na nadawanie satelitarne naziemne w sygnale multipleksu pierwszego czterem podmiotom: ESKA TV S.A. na program ESKA TV, ATM GRUPA S.A. na program ATM Rozrywka TV, STAVKA Sp. z o.o. na program U-TV, Lemon Records na program pod nazwą Polo TV.
 
Po wydanej w  lipcu 2011 r. decyzji Przewodniczącego KRRiT, do KRRiT wpłynęły wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy skierowane przez spółkę ASTRO S.A., spółkę SUPERSTACJA Sp. z o.o., Fundację LUX VERITATIS, spółkę MEDIASAT Sp. z o.o., spółkę ATM Grupa S.A.

Proces odwoławczy toczył się łącznie dla wszystkich skarżących. Wszyscy uczestnicy postępowania oraz wszyscy, których koncesje zostały rozszerzone musieli zostać powiadomieni o złożonych przez strony postępowania wnioskach o ponowne rozpatrzenie. Mieli oni prawo do wniesienia uwag i zajęcia stanowiska w każdej z poruszonych przez skarżących kwestii. Mieli też prawo do wglądu w pełną dokumentację postępowania.

Podczas procesu odwoławczego KRRiT dokonała bardzo wnikliwej i rzetelnej analizy wszystkich wniosków odwoławczych. Na jej podstawie KRRiT podjęła uchwałę o podtrzymaniu w mocy decyzji z 29 lipca 2011r.

Jednocześnie KRRiT informuje, że w związku z tym, iż Telewizja Polska może nadawać swoje programy na multipleksie pierwszym do 27 kwietnia 2014 r., po tym okresie nadawanie na MUX 1 mogą rozpocząć inni nadawcy. Dlatego też KRRiT zdecydowała, że w najbliższych miesiącach rozpocznie postępowanie dotyczące rozszerzenia koncesji na nadawanie satelitarne naziemne w sygnale multipleksu pierwszego na kolejne trzy programy.


Aktualizacja

Jan Dworak, przewodniczący KRRiT, powiedział, że roczne koszty nadawania na multipleksie to około 10 mln zł, a z dokumentów dostarczonych przez Fundację Lux Veritatis wynika, że w ciągu ostatnich 3 lat wykazywała straty wynikające z działalności operacyjnej, a pozostałe przychody malały. Majątek fundacji został oszacowany na 90 mln zł, jednak większość z tego to pożyczka uzyskana od polskiej prowincji zakonu redemptorystów. Do tego termin jej spłaty mija w okresie, na który miała zostać przyznana koncesja. Dworak dodał, że na pytanie o warunki jej spłaty KRRiT nie otrzymała odpowiedzi.

Czterech członków KRRiT opowiedziało się za podtrzymaniem,wcześniej decyzji nt. TV Trwam, a jeden - Stefan Pastuszka - wstrzymał się od głosu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Dron wyścigowy Hubsan H122D X4 Storm FPV

Potężne silniki, kamera HD i mnogość funkcji przekonują, że Hubsan...

429 zł Więcej...

Odbiornik Opticum HD AX502 Combo

Odbiornik HD Combo (DVB_S2/DVB-T2) PVR Ready marki Opticum wyposażony w...

279 zł Więcej...

Kamera SJCAM SJ8 PRO

979 zł Więcej...
reklama