reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Nie będzie kanału Machina TV

dodano: 2012-01-28 13:58 | aktualizacja: 2012-01-28 14:03
autor: Łukasz Knapik | źródło: media.point-group.pl/wirtualnemedia.pl

Point Group Na wniosek TV Point Group (spółki zależnej Platformy Mediowej Point Group S.A.), która prowadziła prace nad kanałem Machina TV, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uchyliła koncesję na nadawanie tego kanału. O jej cofnięcie spółka wystąpiła w październiku ubiegłego roku argumentując, iż otoczenie gospodarcze na rynku mediów telewizyjnych uzasadnia wstrzymanie startu Machiny TV. Spółka nadal planuje jednak wejść na rynek telewizyjny.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Niezależnie od rezygnacji z koncesji na Machina TV, nadal jesteśmy zainteresowani wejściem na rynek telewizyjny - powiedział Michał M. Lisiecki, twórca i prezes Platformy Mediowej Point Group S.A. Według komunikatu spółki firma aktywnie poszukuje możliwości zaangażowania się w przedsięwzięcia z obszaru telewizji i nie wyklucza zaangażowania się we współpracę z podmiotami już działającymi na polskim rynku telewizyjnym. Prowadzimy wstępne rozmowy z kilkoma uczestnikami tego rynku - dodał Michał M. Lisiecki.

TV Point Group otrzymała koncesję satelitarną na kanał Machina TV w sierpniu 2009 roku. W 2011 roku nadawca ubiegał się o miejsce dla kanału w MUX1 naziemnej telewizji cyfrowej (NTC), ale nie wygrał konkursu. Jak informuje spółka w komunikacie w związku ze spowolnieniem na rynku mediów, po analizie różnych wariantów modelu biznesowego dla tak sprofilowanego kanału tematycznego, firma zdecydowała się na podjęcie rozmów z potencjalnymi partnerami w celu stworzenia przedsięwzięcia joint venture. Wobec przeciągających się poszukiwań partnera, spółka ostatecznie zrezygnowała z projektu i w październiku 2011 roku wystąpiła o cofnięcie koncesji na kanał Machina TV.

W czerwcu 2011 roku spółka zamknęła też drukowaną wersję Machiny, zastępując ją e-wydaniami. Od stycznia spółka zrezygnowała jednak z e-wydań.

- Wyniki czytelnictwa e-wydań Machiny były satysfakcjonujące, ale polski rynek reklamowy nie dojrzał jeszcze do tego, aby zamieszczać reklamy wyłącznie w e-wydaniach, które nie mają swojego odpowiednika drukowanego. Dobre wyniki czytelnictwa nie gwarantowały zatem osiągnięcia rentowności projektu - powiedział Michał M Lisiecki.

- Model biznesowy serwisu Machina.pl okazał się efektywny, dlatego ten kanał dystrybucji będziemy rozwijać. Naszym celem jest, aby Machina.pl była wiodącym eksperckim serwisem muzycznym - dodał. W 2011 roku spółka zakończyła także wydawać magazyn - dlaczego?

Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka jest wydawcą tygodnika Wprost, magazynu Bloomberg Businessweek i najstarszego polskiego magazynu filmowego Film; jest też właścicielem serwisów internetowych, m.in.: Wprost24.pl, Machina.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

799 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

319 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

549 zł Więcej...