reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CANAL+ i ITI chcą badania UOKiK

dodano: 2012-03-20 13:31 | aktualizacja: 2012-03-20 15:26
autor: Janusz Sulisz | źródło: rp/media2.pl

CYFRA+ fuzja nka Co ciekawe, po raz pierwszy przedsiębiorcy działający w Polsce poprosili Komisję Europejską o przekazanie transakcji polskiemu urzędowi antymonopolowemu, bo to nasz UOKiK zbada połączenie grup medialnych ITI i CANAL+. Zbadane zostaną dwie transakcje - pierwsza o przejęciu wspólnej kontroli przez grupy medialne CANAL+ i ITI nad spółką TVN. Druga zaś dotyczy przejęcia wspólnej kontroli przez grupę CANAL+ i TVN nad płatnymi platformami satelitarnymi CYFRA+, spółki CANAL+ Cyfrowy i n spółki ITI Neovision.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
To pierwszy przypadek, kiedy przedsiębiorca wnioskuje o przejęcie transakcji przez polski urząd antymonopolowy i nie boi się konsekwencji ewentualnej odmowy. Praktyka pokazuje, że przedsiębiorcy z pozostałych państw UE sporadycznie korzystają z tego przywileju. W latach 1990-2011 stało się tak jedynie w 67 sprawach na blisko 5000 transakcji zgłoszonych Komisji Europejskiej. Wszystkie z nich zostały przekazane urzędom krajowym i były przez nie rozpatrywane.

Postępowanie antymonopolowe w sprawie fuzji CANAL+ i ITI oraz CYFRA+/n zostanie wszczęte przez prezes Urzędu, po wpłynięciu wniosku do UOKiK.

Należy wyjaśnić, że Komisja Europejska oraz krajowe urzędy antymonopolowe uprawnione są do badania rynkowych skutków fuzji i przejęć. Zasadniczym warunkiem, który przesądza o tym czy wniosek rozpatruje KE jest wspólnotowy wymiar danej fuzji. KE bada te transakcje, w których łączny światowy obrót wszystkich podmiotów to co najmniej 2,5 mld euro. Z kolei prezes UOKiK właściwy jest w sprawach koncentracji, które wywołują lub mogą wywoływać skutki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jednocześnie nie mają wymiaru wspólnotowego.

Wiadomo, że skutki transakcji ITI/CANAL+ będą miały miejsce w Polsce, więc naturalnym posunięciem było skierowanie sprawy  do UOKiK. Inna sprawa, że UOKiK ma doświadczenie w ocenie sektora telewizyjnego i reklamowego, co znalazło odzwierciedlenie w wydanych do tej pory decyzjach dotyczących tego obszaru. UOKiK zgodził się na przejęcie sprawy, ale trzeba jeszcze poczekać wpłynięcie wniosku i samo badanie, a to może potrwać nawet do jesieni 2012 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...