reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CANAL+ i ITI chcą badania UOKiK

dodano: 2012-03-20 13:31 | aktualizacja: 2012-03-20 15:26
autor: Janusz Sulisz | źródło: rp/media2.pl

CYFRA+ fuzja nka Co ciekawe, po raz pierwszy przedsiębiorcy działający w Polsce poprosili Komisję Europejską o przekazanie transakcji polskiemu urzędowi antymonopolowemu, bo to nasz UOKiK zbada połączenie grup medialnych ITI i CANAL+. Zbadane zostaną dwie transakcje - pierwsza o przejęciu wspólnej kontroli przez grupy medialne CANAL+ i ITI nad spółką TVN. Druga zaś dotyczy przejęcia wspólnej kontroli przez grupę CANAL+ i TVN nad płatnymi platformami satelitarnymi CYFRA+, spółki CANAL+ Cyfrowy i n spółki ITI Neovision.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
To pierwszy przypadek, kiedy przedsiębiorca wnioskuje o przejęcie transakcji przez polski urząd antymonopolowy i nie boi się konsekwencji ewentualnej odmowy. Praktyka pokazuje, że przedsiębiorcy z pozostałych państw UE sporadycznie korzystają z tego przywileju. W latach 1990-2011 stało się tak jedynie w 67 sprawach na blisko 5000 transakcji zgłoszonych Komisji Europejskiej. Wszystkie z nich zostały przekazane urzędom krajowym i były przez nie rozpatrywane.

Postępowanie antymonopolowe w sprawie fuzji CANAL+ i ITI oraz CYFRA+/n zostanie wszczęte przez prezes Urzędu, po wpłynięciu wniosku do UOKiK.

Należy wyjaśnić, że Komisja Europejska oraz krajowe urzędy antymonopolowe uprawnione są do badania rynkowych skutków fuzji i przejęć. Zasadniczym warunkiem, który przesądza o tym czy wniosek rozpatruje KE jest wspólnotowy wymiar danej fuzji. KE bada te transakcje, w których łączny światowy obrót wszystkich podmiotów to co najmniej 2,5 mld euro. Z kolei prezes UOKiK właściwy jest w sprawach koncentracji, które wywołują lub mogą wywoływać skutki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jednocześnie nie mają wymiaru wspólnotowego.

Wiadomo, że skutki transakcji ITI/CANAL+ będą miały miejsce w Polsce, więc naturalnym posunięciem było skierowanie sprawy  do UOKiK. Inna sprawa, że UOKiK ma doświadczenie w ocenie sektora telewizyjnego i reklamowego, co znalazło odzwierciedlenie w wydanych do tej pory decyzjach dotyczących tego obszaru. UOKiK zgodził się na przejęcie sprawy, ale trzeba jeszcze poczekać wpłynięcie wniosku i samo badanie, a to może potrwać nawet do jesieni 2012 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...