W lipcu 2012 roku kanał muzyczny VIVA Polska przejdzie kilka istotnych zmian. Ma pojawić się więcej programów polskiej produkcji, a także po raz pierwszy produkcje zagraniczne, ale za to nadawca będzie emitował mniej teledysków (pasma muzyczne przede wszystkim w prime-time oraz w weekendy.). Zdaniem Magdaleny Adamskiej, dyrektor programowej VIVA Polska, stacja robi krok do przodu. To nie koniec zmian - kanał zostanie opatrzony w nową grafikę ekranową, w tym nowe logo.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowa ramówka zostanie wprowadzona 17 lipca 2012 roku. Wtedy też wystartuje nowa oferta wieczorna, która będzie taka sama od poniedziałku do piątku. O godz. 21:30 stacja wyemituje pierwszy w swojej historii serial animowany - „Futurama” - i to z polskim dubbingiem. O godz. 22:30 widzowie będą mogli oglądać program „Webnięci” prowadzony przez rapera Tede i Piotra Kędzierskiego (znanego m.in. z TVP2). Koncepcją programu będzie komentowanie zabawnych filmików dostępnych na Wrzuta.pl. W programie pojawią się także celebryci, którzy wcielą się w nietypowe role. O godz. 23.00 stacja zaprasza na cykl „Chyba ich pogięło”, w którym prezentowane będą dziwne i szokujące filmiki z domowych archiwów, kamer monitoringu czy kronik policyjnych.
Latem br. na antenie VIVA Polska zadebiutuje cotygodniowy program „VIVA Pudelek”, w którym celebryci będą komentować ranking związany z gwiazdami. Pojawią się też zagraniczne programy: „Next” i „Co na to tato?” oraz polska wersja „Szału ciał”.
W nowej ramówce Vivy mniej będzie teledysków - pasma muzyczne ograniczone zostaną przede wszystkim w prime time oraz w weekendy.
Magdalena Adamska, dyrektor programowa VIVA Polska, powiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że na rynku jest coraz więcej stacji muzycznych, które emitują te same teledyski, dlatego stacja chce wyróżnić się ze swoją ofertą. Adamska obserwując to, co dzieje się w innych krajach, zauważyła, że na dojrzałych rynkach kanały muzyczne są niszowe i często płatne. Adamska dodała, że siostrzany kanał MTV Polska wprowadzając kilka lat temu programy kosztem muzyki zanotował wówczas wzrost oglądalności.
VIVA Polska pozostaje liderem wśród kanałów muzycznych, ale np. w kwietniu w grupie docelowej 13-29 lat jej widownia zmalała o 25,4 proc., zaś w maju już o 27,5 proc. Adamska liczy, że nowa oferta programowa zahamuje spadek oglądalności.
Kolejne zmiany zostaną przeprowadzone jesienią br. Na antenie pojawi się pierwszy w historii format scripted reality „Weekendowe historie”. Każdy odcinek ma opowiadać o innej historii, która przydarzyła się młodym ludziom. Produkcja ma liczyć 20 odcinków trwających po ok. 45 minut. Jesienią stacja planuje też wprowadzenie lifestylowych programów dla kobiet w paśmie dziennym.
Bardzo ważną informacją jest to, że VIVA Polska od 17 lipca br. przejdzie na emisję w formacie obrazu 16:9, zyska nową oprawę graficzną utrzymaną w ciemniejszych kolorach, bardziej miejską, dojrzałą i dynamiczną. Nowe logo stacji ma być podobne do tego, która ma niemiecka VIVA, a na antenie będzie przezroczyste. W stacji emitowane będą nowe identy pokazujące scenki z udziałem młodych ludzi w mieście, a ich tłem muzycznym będzie piosenka Moniki Brodki „Varsovie”.
Oficjalny komunikat prasowy VIVA Polska:
Już 17 lipca br. stacja VIVA Polska zaprezentuje odświeżony wizerunek, obejmujący nową identyfikację wizualną, nowości programowe oraz emisję w formacie 16:9.
Nowe logo i część oprawy antenowej nawiązują do globalnej identyfikacji wizualnej VIVY. Z kolei proma wizerunkowe kanału, tzw. identy, powstały w Polsce i zawierają lokalne akcenty, m.in. miejsca charakterystyczne dla Warszawy. W trosce o jeszcze lepszą jakość emisji, 17 lipca VIVA rozpocznie nadawanie w formacie 16:9.
Na antenie VIVY pojawią się premierowe programy rozrywkowe. Jeszcze w lipcu zadebiutują trzy duże nowości: polska produkcja „Webnięci” (17 lipca o g. 22:30), w której nowa „para” show biznesu –Tede i Kędzior - zaprezentuje przegląd najciekawszych klipów z internetu. Drugą nowością będzie wielokrotnie nagradzana amerykańska kreskówka „Futurama” (17.07. o g. 21:30), czyli pierwsza animacja w historii VIVY, na dodatek z pełnym polskim dubbingiem. Trzecia premiera to „Chyba ich pogięło” - porcja najbardziej absurdalnych wirali i filmików, jakie kiedykolwiek nakręcono (od 17.07. o g. 23:00). Przez całe lato w VIVIE nie zabraknie również programów, emitowanych znad polskiego morza z cyklu „VIVA lato”. W sierpniu stacja zaprezentuje m.in. show „VIVA Pudelek”, a jesienią ma w planach wysokobudżetową produkcję z nieemitowanego jeszcze na antenie gatunku scripted reality.
Nowa ramówka VIVY zostanie wsparta kampanią reklamową, która rozpocznie się 17 lipca i potrwa do końca lata. Hasłem przewodnim kampanii jest „VIVA wyraźnie inna”. Działania obejmą internet, kina, outdoor czy stacje telewizyjne z portfolio Viacom w Polsce. Za kreacje internetowe odpowiada agencja K2, za pozostałe – zespół kreacji VIMN.
Również 17 lipca nową odsłonę zaprezentuje strona www.viva-tv.pl, przygotowaną według najnowszych trendów digital media. Odświeżona witryna zapewni użytkownikom jeszcze bardziej intuicyjną nawigację i lepiej wyeksponuje treści, zawarte na stronie, m.in. teledyski i programy VIVY.
VIVA od 12 lat bezbłędnie odczytuje zmieniające się potrzeby młodych widzów, urozmaicając swoją ramówkę o nowe programy, zmieniając elementy oprawy czy kreując trendy i wydarzenia, którymi żyje polska młodzież. Stacja udowodniła to wielokrotnie, promując polskich artystów, wprowadzając do ramówki formaty rozrywkowe, które podbiły gusta widzów czy przyznając swoje nagrody, VIVA Comet.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.