reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Koszty i zyski TVP jako telewizji publicznej

dodano: 2012-09-30 20:13 | aktualizacja: 2012-10-01 15:03
autor: Jerzy Kruczek | źródło: GW

TVP 1,757 mld zł - tyle TVP potrzebuje rocznie na utrzymanie swojej bieżącej działalności - podaje „Gazeta Wyborcza”. W 2011 roku na pensje i honoraria dla swoich pracowników TVP wydała 450 mln zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia. Trzeba jeszcze płacić za prąd, ogrzewanie, materiały biurowe, itp., co w ub.r. pochłonęło 273,3 mln zł. Trzeba płacić także producentom, ochroniarzom, mechanikom i wielu innym usługodawcom z zewnątrz. Na to wszystko TVP wydała w zeszłym roku ponad 407 mln zł.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Biorąc pod uwagę kwotę, jaką telewizja publiczna potrzebuje rocznie na utrzymanie swojej bieżącej działalności, wychodzi po 45,65 zł rocznie na mieszkańca. Gdyby płacili tylko Polacy w wieku produkcyjnym, opłata wzrosłaby do 70,86 zł, czyli znacznie mniej niż 188,3 zł rocznie (stawka za abonament RTV w 2011 roku). Trzeba jednak zwrócić uwagę, że pojedyncza opłata abonamentowa dotyczy obecnie gospodarstwa domowego, w którym mieszkać może nawet kilka osób w wieku produkcyjnym.

W 2011 roku od widzów prywatnych i firm uzbierano łącznie 470,2 mln zł abonamentu, z czego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przekazała do kasy TVP tylko 205,4 mln zł. Co ciekawe, gdyby abonament płaciły wszystkie gospodarstwa domowe mające telewizory, a nie tylko te, które zarejestrowały je na poczcie, media publiczne miałyby do dyspozycji łącznie 2,6 mld zł rocznie. I to bez abonamentu od firm! Bez problemu wystarczyłoby na TVP i Polskie Radio. Tymczasem na koniec 2011 r. zarejestrowane odbiorniki miała jakaś połowa polskich domów.

W zeszłym roku TVP z reklam udało się pozyskać 1,03 mld zł, czyli 8 proc. mniej niż przed rokiem, a od sponsorów - 126,7 mln zł, czyli 9 proc. mniej niż w 2010 r. TVP zamknęła zeszły rok z łącznymi przychodami na poziomie 1,63 mld zł. Jej strata netto wyniosła -88,5 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...