reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

991 tys. abonentów platformy n

dodano: 2012-11-07 10:15 | aktualizacja: 2012-11-07 10:37
autor: Anita Dąbek | źródło: n.pl

n nka Na koniec września 2012 roku platforma n miała ponad 991 tys. aktywnych abonentów, czyli o ok. 8 tys. więcej w porównaniu ze stanem z końca czerwca 2012 roku i o 133 tys. więcej w porównaniu ze stanem sprzed roku. W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2012 r. platforma n odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 61,4 zł w porównaniu z 61,3 zł w analogicznym okresie 2011 r.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody z płatnej telewizji wzrosły o 34 miliony zł, czyli 18% rok do roku, i wyniosły 219 milionów zł w III kwartale. Głównymi czynnikami wzrostu była baza abonencka na poziomie 991 tysięcy, wyższa o 16% rok do roku, w połączeniu z miesięcznym ARPU utrzymanym powyżej 61 zł.

Wskaźnik odejść abonentów (churn) za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 12,7% i był również istotnym elementem utrzymania wzrostu liczby klientów.

W konsekwencji, przychody płatnej telewizji wyniosły w ciągu trzech kwartałów 2012 roku 638 milionów zł, co stanowi wzrost o 97 milionów zł lub 18% rok do roku.

EBITDA płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 7 milionów zł rok do roku osiągając ujemny wynik w kwocie -2 miliony zł w III kwartale. Spadek ten, podobnie jak w pierwszych dwóch kwartałach, jest wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych – będących efektem wzrostu bazy abonenckiej, jak i stałych – dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórnią 20th Century Fox i niezależnym dystrybutorem firmą Monolith, które weszły w życie w styczniu tego roku. EBITDA płatnej telewizji za 9 miesięcy spadła o 13 milionów zł rok do roku i wyniosła -3 miliony zł.

Markus Tellenbach, Prezes Grupy TVN, o wynikach finansowych Grupy TVN:
- Zarząd Grupy TVN niezwłocznie i zdecydowanie zareagował na osłabienie rynku reklamowego i zrealizował znaczące oszczędności, które z nadwyżką przekroczyły spadek przychodów w III kwartale przynosząc wzrost raportowanego EBITDA o 5%. Spodziewamy się, że warunki na rynku reklamowym w IV kwartale będą zbliżone do tych z III kwartału, zgodnie z naszymi oczekiwaniami przedstawionymi trzy miesiące temu. Zarząd podtrzymuje zobowiązanie do zminimalizowania ich wpływu na całoroczny poziom EBITDA dzięki dalszym oszczędnościom w czwartym kwartale. Wyniki oglądalności są bardzo pozytywne – mieliśmy rewelacyjne otwarcie sezonu jesiennego przez główny kanał we wrześniu, a w październiku nastąpiła dalsza ich poprawa. Jednocześnie obserwujemy dalszy wzrost naszych kanałów tematycznych i wyników TVN Player’a, które w coraz większym stopniu przyczyniają się do podtrzymania wiodącej pozycji TVN. Na koniec chciałbym z przyjemnością poinformować o udanym zamknięciu transakcji z Ringier Axel Springer dotyczącej sprzedaży pakietu 75% udziałów w Grupie Onet. Podtrzymujemy naszą wcześniejszą deklarację wykorzystania przychodów z tej transakcji do zmniejszenia zadłużenia spółki.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...