dodano: 2012-11-07 10:15 | aktualizacja:
2012-11-07 10:37
autor: Anita Dąbek |
źródło: n.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody z płatnej telewizji wzrosły o 34 miliony zł, czyli 18% rok do roku, i wyniosły
219 milionów zł w III kwartale. Głównymi czynnikami wzrostu była baza abonencka na poziomie 991 tysięcy, wyższa o
16% rok do roku, w połączeniu z miesięcznym ARPU utrzymanym powyżej 61 zł.
Wskaźnik odejść abonentów (churn) za ostatnie 12 miesięcy wyniósł
12,7% i był również istotnym elementem utrzymania wzrostu liczby klientów.
W konsekwencji, przychody płatnej telewizji wyniosły w ciągu trzech kwartałów 2012 roku
638 milionów zł, co stanowi wzrost o 97 milionów zł lub 18% rok do roku.
EBITDA płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 7 milionów zł rok do roku osiągając ujemny wynik w kwocie -
2 miliony zł w III kwartale. Spadek ten, podobnie jak w pierwszych dwóch kwartałach, jest wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych – będących efektem wzrostu bazy abonenckiej, jak i stałych – dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórnią
20th Century Fox i niezależnym dystrybutorem firmą
Monolith, które weszły w życie w styczniu tego roku. EBITDA płatnej telewizji za 9 miesięcy spadła o 13 milionów zł rok do roku i wyniosła
-3 miliony zł.
Markus Tellenbach, Prezes Grupy TVN, o wynikach finansowych Grupy TVN:
-
Zarząd Grupy TVN niezwłocznie i zdecydowanie zareagował na osłabienie rynku reklamowego i zrealizował znaczące oszczędności, które z nadwyżką przekroczyły spadek przychodów w III kwartale przynosząc wzrost raportowanego EBITDA o 5%. Spodziewamy się, że warunki na rynku reklamowym w IV kwartale będą zbliżone do tych z III kwartału, zgodnie z naszymi oczekiwaniami przedstawionymi trzy miesiące temu. Zarząd podtrzymuje zobowiązanie do zminimalizowania ich wpływu na całoroczny poziom EBITDA dzięki dalszym oszczędnościom w czwartym kwartale. Wyniki oglądalności są bardzo pozytywne – mieliśmy rewelacyjne otwarcie sezonu jesiennego przez główny kanał we wrześniu, a w październiku nastąpiła dalsza ich poprawa. Jednocześnie obserwujemy dalszy wzrost naszych kanałów tematycznych i wyników TVN Player’a, które w coraz większym stopniu przyczyniają się do podtrzymania wiodącej pozycji TVN. Na koniec chciałbym z przyjemnością poinformować o udanym zamknięciu transakcji z Ringier Axel Springer dotyczącej sprzedaży pakietu 75% udziałów w Grupie Onet. Podtrzymujemy naszą wcześniejszą deklarację wykorzystania przychodów z tej transakcji do zmniejszenia zadłużenia spółki.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.