dodano: 2012-12-03 22:47 | aktualizacja:
2012-12-04 12:08
autor: Janusz Sulisz |
źródło: eurocinemaexpo.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Tematyka ECE 2013 będzie związana z hasłem:
„Kino jako biznes - jak redukować koszty i jak zarabiać w nowej rzeczywistości cyfrowej”.
W trakcie konferencji przedstawiony zostanie obecny stan cyfryzacji w Europie, ze szczególnym naciskiem na Polskę. Przedstawiciele kin, które proces cyfryzacji mają już za sobą, opowiedzą o plusach i minusach tego rozwiązania, a także o głównych szansach i przeszkodach. Reprezentanci jeszcze nie scyfryzowanych kin, będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób pozyskać środki na zakup cyfrowego sprzętu kinowego.
Uczestników zapewne zainteresuje przedstawienie najnowszych rozwiązań dla mniejszych sal kinowych, takich jak: kompaktowe projektory zintegrowane z media blokami i serwerami, które mają niższe ceny zakupu i oraz eksploatacji. Zostaną także przedstawione sposoby promocji kin za pomocą cyfrowych nośników, jak również rodzaje alternatywnych treści, które mogą być wyświetlane w kinach, bezpośrednio przyczyniające się do powiększania przychodów w biznesie kinowym.
Wartością dodaną do konferencji będzie kolejny
cykl szkoleń dla kinooperatorów oraz
wystawa EXPO, na której producenci sprzętu, kontentu oraz całej gamy produktów dedykowanych dla sektora kinowego będą mogli osobiście zaprezentować swoją ofertę.
Konferencja jest kierowana do: właścicieli/przedstawicieli kin studyjnych i lokalnych Europy Środkowej, jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, takich jak: domy i ośrodki kultury, sportu i rekreacji, jednostek promujące kulturę, takie jak: opery, operetki, teatry muzyczne, filharmonie, instytucji prowadzących działalność kinową, decydentów w zakresie rozwoju kultury i kinematografii.
Odbiorcami konferencji będą także organizatorzy jednostek samorządu terytorialnego, decydujący o działaniu lokalnych kin, zapewniając im dotację podmiotową czy środki na inwestycje.
Idea Eurocinema Expo narodziła się jako pomysł autorskiego projektu dedykowanego środowisku kinowemu i jest efektem współpracy dwóch podmiotów:
Apollo Film oraz
4D media relations. Podobnie jak w poprzednich latach, Sponsorem Generalnym przedsięwzięcia jest japońska firma
NEC Display Solutions - producent m.in. projektorów kinowych oraz monitorów wielkoformatowych. Platynowym Sponsorem konferencji jest firma
Philips, brązowym sponsorem
Cine Project Polska i firma
MasterImage 3D.
Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Stopklatka.pl; partnerem merytorycznym konferencji jest United International Polska. Partnerami konferencji są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, Fundacja Rozwoju Kina, Filmoteka Narodowa oraz Małopolska Sieć Kin Cyfrowych. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych branżą kinową do udziału w Projekcie.
Więcej informacji na stronie internetowej
www.eurocinemaexpo.pl
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.