reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: UPC oszukuje klientów? O problemach z Internetem

dodano: 2013-03-18 10:22 | aktualizacja: 2013-03-18 17:49
autor: Anita Dąbek | źródło: Wyborcza.biz / satkurier.pl

Logo_UPC_New_2007 Jeden z klientów sieci UPC Polska złożył zawiadomienie do katowickiej prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, podaje serwis Wyborcza.biz. 9 lutego 2013 roku Marek J. dostał ofertę podwyższenia prędkości Internetu do 120 Mb/s (koszt pakietu: 155 zł). - Po zainstalowaniu routera okazało się, że łącze ma jedynie 30-40 Mb/s. Złożyłem reklamację - powiedział Marek J. Co więcej, podejrzewa, że osób oszukanych w ten sposób jest znacznie więcej, a zarząd UPC Polska celowo wprowadza w błąd klientów, zdając sobie sprawę, że nie jest w stanie dostarczyć usługi o szybkości łącza, za jakie pobiera opłatę.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Lidia Stępińska-Ustasiak, rzeczniczka prasowa UPC, wyjaśniła, że po złożeniu przez Marka J. reklamacji serwis techniczny przeprowadził w jego domu testy, które wykazały, że prędkość łącza jest na poziomie 110-112 Mb/s. Dodała, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, komputer, którego używa klient, itp. - W przypadku usługi internetowej oferowana prędkość nie jest prędkością minimalną, a maksymalną. Informacja w tej sprawie jest zawarta w dokumencie „Parametry techniczne usług internetowych”, który jest integralną częścią umowy - przypomniała Stępińska-Ustasiak.

Chciałabym się odnieść do powyższej sytuacji, gdyż bardzo często zdarza się, że mimo opłacania abonamentu za konkretną prędkość Internetu, mamy do czynienia z niższymi prędkościami, a czasami nawet z przerwami w dostępie do Internetu. Jak to możliwe, że na urządzeniach serwisu technicznego prędkość Internetu jest bardzo zbliżona do tej, którą zamówiliśmy, a już podczas korzystania na naszym domowym komputerze poprzez Wi-Fi jest znacznie gorzej? Sprawa może okazać się banalnie prosta, podobnie jak rozwiązanie tego problemu. Nie twierdzę jednak, że Marek J. niesłusznie skierował sprawę do prokuratury, gdyż nie znam dokładnie tej sprawy i nie wiem, czy problem dotyczy łącza Wi-Fi. Jeśli użytkownik korzysta z Internetu po kablu i ma jedynie 30-40 Mb/s oraz nie jest to wina jego sprzętu, to rzeczywiście może czuć się oszukany.

Problem z bezprzewodowym łączem internetowym może występować w szczególności w blokach, gdzie zagęszczenie bezprzewodowych routerów jest duże. Najpierw spróbujmy podłączyć komputer czy laptop bezpośrednio do sieci, z pominięciem routera. Czy okazało się, że prędkość Internetu jest bardzo zbliżona do tej zawartej w umowie? Jeśli tak, to wniosek jest prosty - mamy do czynienia ze źle skonfigurowanym routerem bezprzewodowym. Jednak nie ma się czego obawiać. Nie będziemy tutaj potrzebowali informatyka, jeśli tylko umiemy wejść na router z poziomu komputera. Zresztą do każdego routera dołączona jest instrukcja, w której wszystko jest opisane krok po kroku.

Przejdźmy jednak do sedna, czyli do tego, co trzeba zrobić, by osiągnąć stabilną i zadowalającą łączność bezprzewodową. Zachęcam do pobrania aplikacji inSSIDer (www.metageek.net) i zainstalowania jej na komputerze czy laptopie, gdzie zauważamy problem. Ważne, by urządzenie znajdowało się w miejscu, w którym z niego na ogół korzystamy (tzn. nie przenosić laptopa tuż pod gniazdko internetowe). Włączmy aplikację inSSIDer i przejdźmy do zakładki „2,4 GHz Channels” (oczywiście musimy mieć włączone sieci bezprzewodowe na komputerze czy laptopie). W uproszeniu, wykres przedstawia, które kanały (zakres od 1 do 14) są „okupowane” przez poszczególne sieci w naszym otoczeniu. Zwróćmy uwagę na naszą sieć na tym wykresie, czy przypadkiem nie nakłada się z inną „mocną” siecią (zbliżone amplitudy). Jeśli tak, to oznacza, że znaleźliśmy rozwiązanie problemu. Należy jedynie zmienić kanał w konfiguracji routera na inny - najlepiej na taki, który jest w miarę „wolny” albo chociaż sieci na tym kanale mają stosunkowo małe amplitudy w porównaniu z naszą siecią.

Pewnie zastanawiacie się, dlaczego o tym piszę. Otóż, miałam podobny problem ze swoim łączem UPC, poczytałam posty na kilku forach i podsunięte tam rozwiązanie okazało się zbawienne. Zastosowało się do tego także kilku moich znajomych, którzy, okazało się, również mieli taki sam problem. Podejrzewam więc, że znajdzie się chociaż kilka osób, które po przeczytaniu tego artykułu, poprawią jakość swojego łącza Wi-Fi.

Jakie są przyczyny tego problemu? Router najczęściej automatycznie przydziela kanał i często jest to kanał z końca zakresu częstotliwości. Jeśli mieszkamy w bloku, nasi sąsiedzi mogą mieć podobną konfigurację i tu pojawia się problem. Zachęcam też do pospacerowania po domu z włączoną aplikacją inSSIDer. Będą pojawiać się nowe sieci, które mogą zakłócać naszą sieć albo wykrywane już wcześniej sieci będą „rosły w siłę”. Zatem bardzo ważne jest, aby dobrać kanał taki, aby był możliwe najbardziej optymalny dla miejsc, w których korzystamy z sieci bezprzewodowej.

Zachęcam Was do dzielenia się własnymi doświadczeniami w zakresie problemów z dostępem do Internetu.

Dodam, że po zmianie kanału na inny, moje łącze bezprzewodowe UPC „hula jak złoto”.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Anita Kaźmierska


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...