reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Automatyczna migracja z n i CYFRY+ do nc+?

dodano: 2013-03-25 12:28 | aktualizacja: 2013-03-28 11:24
autor: Olaf Skrzypiński/Janusz Sulisz | źródło: inf. wł.

nc+ NOWE Wraz z startem platformy nc+ rozpoczął się również trudny proces migracji dotychczasowych abonentów. Klienci n oraz CYFRY+ otrzymują pisma z propozycjami zmiany oferty. Żeby było jasne: nie dotyczy to wszystkich klientów, bo część obecnych abonentów może pozostać do końca umowy na starych warunkach. Cała akcja migracji budzi ogromne emocje i falę niechęci do nowej platformy nc+, choć to raczej problemy z komunikacją. Czy każdy dostanie ofertę „nie do odrzucenia”?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z jednej strony, cała oferta uległa zmianie, znikają kanały, pojawiają się nowe, abonenci mają różne odbiorniki i konfiguracje pakietów. Trudno dogodzić wszystkim - takie mission impossible. Myślę jednak, że większy problem mają obecni abonenci pakietów premium CYFRY+ i n. Jednym zabiera się paczkę kanałów CANAL+/nPremium wraz z interesującymi treściami i wydziela sztucznie, co ma się im spodobać. Należy pamiętać, że ogromna liczba klientów CYFRY+ to ludzie, którzy są z nimi nawet kilkanaście lat. Z drugiej strony mamy abonentów n np. z pakietem FULL za 99 zł, obecnie odpowiadający mu pakiet to All Inclusive za 199 zł. Na Facebooku, na forach, w portalach internetowych czytamy o tym, jakie umowy są proponowane w ramach migracji. Oczywiście, należy zdać sobie sprawę z tego, że negatywny wydźwięk jest zawsze bardziej doniosły, jednak pojedynczo opisane przypadki mocno niepokoją.

Przykładowe pismo od nc+


Przykładowe pismo od nc+
 
Takim elementem migracji jest jej teoretyczna „przymusowość”, czyli sytuacja, w której klient, mimo trwania ważnej umowy na czas określony, dostaje informację o zmianie pakietu. Z reguły na droższy, choć prawda jest taka, że jeśli ktoś umie negocjować to 10-20% urwie. Ta przymusowość wkurzyła starych abonentów, choć gdyby na chłodno przyjrzeli się sprawie, to zrozumieliby, że i tak coś z tym muszą zrobić. Cała sztuka jest w tym, żeby od nc+ wyrwać jak najwięcej, więc negocjujcie drodzy abonenci, a nie narzekajcie.

Pakiet ma ulec zmianie automatycznie z dniem 1 maja 2013 roku. W ramach promocji abonenci kanałów nPremium mają otrzymać pakiet kanałów CANAL+ za darmo (CANAL+, CANAL+ Family, CANAL+ Family2, CANAL+ Film, CANAL+ Film2, CANAL+ Sport). Tu pojawiają się dwie istotne kwestie.

Pierwsza, to konieczność i wręcz nieuchronność zmiany pakietu, co z resztą jest oczywiste, ze względu na zmianę oferty kanałów na CANAL+, oraz promocja na te kanały. Ktoś, kto przeoczy list, bądź go nie dostanie z przyczyn niezależnych od siebie uzna, że dołączono mu CANAL+, a w następnym miesiącu dostanie wyższy abonament ważny przez 12/18 miesięcy. I co wtedy? Dla uświadomionych niezadowolonych oczywiście nic na siłę. Umowę można rozwiązać, tylko co dalej? Znana powszechnie alternatywa, powiedzmy sobie szczerze, nie dla wszystkich może być interesująca i nie jest ważne, czy ktoś myśli o kablówce, Cyfrowym Polsacie czy DVB-T.

- Nie jest to przymusowa migracja, lecz migracja z proponowaną ofertą, która jest dobierana indywidualnie (w zależności od rachunku obecnego i tego, co klient oglądał). Dotyczy ona tylko pewnej grupy klientów (tej, której znikają kanały nPremium). Nie chcieliśmy, aby klienci, którzy się z nami nie skontaktują, stracili dostęp do nowych kanałów, stąd propozycja nowej oferty. Abonent zawsze ma prawo uzgodnić z nami zmiany w ofercie - taki komentarz otrzymał satkurier.pl od przedstawiciela nc+.
 
Drugim elementem jest cena proponowanych pakietów i konieczność posiadania oferty UNIVERSE+ dla tych, którzy chcą skorzystać z oferty kanałów premium. Przypomnę tylko, że tak kiedyś było w CYFRZE+, w n było tak prawie zawsze. Tu nie można mieć pretensji, taka jest oferta i tyle. Proponowanie wyłącznie wyższych pakietów abonentom płacącym 40-60 zł musi zadziałać na nich negatywnie, więc odreagowują na Internecie.

Jednak najdziwniejszym elementem nowej oferty jest opisany na łamach SAT Kuriera element promocji COMFORT+ oraz UNIVERSE+, gdzie wypisane są „niegwarantowane kanały” (sic!). Zapraszam do artykułu.

O co chodzi z kanałami usuniętymi z oferty n?
Zapytaliśmy o to Artura Przybysza z nc+. Okazuje się, że nc+ nadal negocjuje z niektórymi nadawcami o warunkach umieszczenia takiego czy innego kanału. Dlatego nie ma logo niektórych stacji, choć jest ogromne prawdopodobieństwo, że jednak będą w nc+, tylko nadawca musi być zmiękczony czasem. Inne byłyby warunki negocjacji nc+ z nadawcami, gdyby od razu umieszczono logo stacji w ulotce reklamowej i ofercie, bo nc+ musiałaby dany kanał wziąć na warunkach, na jakich chciałby nadawca. Tu nc+ wykazała się przezornością, a przez to być może mile zaskoczy przyszłych abonentów nowymi/starymi kanałami, np. Travel Channel po rebrandingu, itd.

To wszystko w nc+ się ułoży z czasem - nie ma co narzekać.
Jedno jest pewne, że dzięki indywidualnym negocjacjom uda się osiągnąć porozumienie z abonentem i wszystko wróci do normy. Skończy się ta cała wrzawa i ludzie przyzwyczają się do nowych warunków. Dziwi natomiast brak przygotowania i reakcji na wydarzenia. Jedyne, co słychać w wypowiedziach reprezentantów nc+, to pewność, że postępują słusznie. Mimo podpowiedzi z rynku, nie ma chęci do zmian (listy, pakietów dopasowanych do klientów, a nie do biznes planu itd). Jednak, jak się zapewne okaże, część abonentów rozwiąże umowy. Niesmak wobec nc+ pozostanie w ich świadomości. Czyż nie zdają sobie sprawy w nc+, że potem wydadzą miliony złotych na poprawę wizerunku? Szkoda, że o takich sytuacjach dowiadujemy się od zirytowanych abonentów.

Napiszmy wyraźnie aksjomat dla nc+:
Przy nasyconym rynku utrzymanie abonenta powinno być priorytetem.

Na koniec, na podstawie statystyk, akcja migracji będzie sukcesem, jednak czy na pewno?
Apel do władz nc+:
Zadbajcie o starych abonentów, tylko nie w sposób marketingowy. Niech abonenci poczują, że jesteście dla nich, bliżej niż wcześniej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii CANAL+


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...