reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Spadek liczby abonentów telewizji Orange

dodano: 2013-04-23 11:14 | aktualizacja: 2013-04-23 11:28
autor: Anita Dąbek | źródło: Orange

Orange Na koniec pierwszego kwartału 2013 roku Orange Polska miała ok. 699 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym ok. 117 tys. klientów IPTV i ok. 582 tys. klientów telewizji satelitarnej. Odnotowano ok. 145 tys. abonentów płatnych pakietów telewizyjnych (w tym pakiety M, L, Orange Sport i HBO), w tym ok. 98 tys. abonentów pakietów telewizyjnych n. Ogółem, liczba klientów usług telewizyjnych Orange Polska zmalała o 7 tys. w porównaniu ze stanem z końca 2012 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spadek liczby klientów odnotowano zarówno w przypadku usługi IPTV, jak i telewizji satelitarnej. W pierwszym kwartale 2013 roku liczba klientów IPTV zmalała o ok. 2 tys. klientów, a liczba klientów DTH o ok. 6 tys. klientów. Liczba abonentów płatnych pakietów telewizyjnych spadła w pierwszym kwartale 2013 roku o ok. 1 tys., aczkolwiek liczba pakietów telewizyjnych n wzrosła o ok. 15 tys.

Warto dodać, że liczba abonentów łączonego pakietu 3P (telefonia, telewizja, Internet) na koniec 2012 roku wyniosła 286 tys., co stanowi wzrost o 38 tys. abonentów.

Kluczowe wyniki Orange Polska za I kwartał 2013 roku:
  • spadek przychodów ograniczony do -3,1 proc. rok-do-roku (z wyłączeniem wpływu regulacji), wobec -4,2 proc. w IV kw. 2012 r.
  • niekorzystny wpływ regulacji w kwocie -145 mln zł, wynikający głównie z obniżki MTR za połączenia głosowe do 0,0826 zł
  • początkowy sukces konwergencji, z prawie 72 tys. klientów Orange Open
  • marka nju mobile wprowadzona, by zaadresować wszystkie segmenty cenowe i skorzystać z popytu na tanie usługi mobilne
  • przyrost liczby klientów mobilnych o 274.000 (+1,9 proc.) rok-do-roku, pomimo zaciętej konkurencji
  • dynamiczny wzrost liczby klientów 3P1 (+174.000, lub +155 proc. rok-do-roku) przyczynił się do dalszej poprawy stacjonarnych wskaźników KPI
  • 9,4-proc. wzrost (rok-do-roku) przychodów z usług dostępu do Internetu, TV i VoIP, dzięki zbliżonemu wzrostowi ARPU z tych usług
  • utrata łączy stacjonarnych ograniczona w I kw. 2013 r. o połowę, do poziomu - 109 tys., wobec -209 tys. w I kw. 2012
  • 43 mln zł oszczędności kosztowych ograniczyło spadek marży EBITDA do 3,3 p.p. rok-do-roku
  • organiczne przepływy pieniężne w wysokości 210 mln zł, na poziomie zgodnym z celem całorocznym
  • solidna struktura bilansu utrzymana, przy spadku zadłużenia netto o 254 mln zł od końca 2012 r.

Odnosząc się do wyników Orange Polska w pierwszym kwartale 2013 roku, Maciej Witucki, prezes zarządu, stwierdził:
- Nasze wyniki w pierwszym kwartale bieżącego roku, zwłaszcza z działalności komercyjnej, były zadowalające. Poziom konkurencji rynkowej nie ulega zmniejszeniu, czego dowodzą oferty konkurencji i kwoty zapłacone za częstotliwości z pasma 1800 MHz, lecz mimo to obroniliśmy naszą pozycję we wszystkich segmentach. Aktywnie przeciwdziałamy wojnie cenowej na rynku mobilnym, wykorzystując w tym ofertę konwergentną Orange Open, którą doceniło prawie 72 tys. klientów, jednocześnie wprowadzając nową markę mobilną, która ma wykorzystać popyt na niskokosztowe produkty komórkowe. Pozwoli to nam zaadresować ofertą wszystkie segmenty cenowe na rynku. Podejmujemy także nowe inicjatywy, które w przyszłości poprawią nasze wyniki komercyjne; przystąpiliśmy wspólnie z PGE do projektu odsprzedaży energii elektrycznej, poszerzyliśmy sieć dystrybucji podpisując umowę o współpracy z sieciami Media Markt i Saturn, a jednocześnie wzmocniliśmy dobrze rozwijającą się działalność ICT przez nabycie spółki Datacom System. Powyższe działania, w połączeniu z zadowalającymi wynikami finansowymi pierwszego kwartału, to obiecujący pierwszy krok w realizacji naszego średniookresowego planu działań.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...