reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

1 mld abonentów pay-tv do 2018

dodano: 2013-06-12 23:36 | aktualizacja: 2013-06-18 15:07
autor: Janusz Sulisz | źródło: digitaltvresearch

samsung 3D W 2018 roku na świecie ma być niemal 1 mld gospodarstw domowych z płatną telewizją, w porównaniu z 772 mln w 2012 roku i 814 mln w 2013 roku. Według raportu Digital TV World Household Forecasts, w regionie Azji i Pacyfiku ma być 59 proc. (587 mln) ze wszystkich gospodarstw domowych z pay-tv w 2018 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na podstawie prognozy Digital TV Research dla 97 krajów, Chiny mają mieć najwięcej abonentów płatnej telewizji - 313 mln na koniec 2018 roku. Następne mają być Indie z 158 mln i Stany Zjednoczone z 107 mln. Te trzy kraje mają stanowić 58 proc. ze wszystkich gospodarstw domowych z płatną telewizją w 2018 roku.

Liczba gosp. domowych z pay-tv na świecie z podziałem na regiony [mln]

Źródło: Digital TV Research Ltd

Na koniec 2012 roku penetracja pay-tv (analogowa i cyfrowa łącznie) osiągnęła 53,6 proc. gospodarstw domowych z telewizją i ma wzrosnąć do 55,7 proc. na koniec 2013 roku i 63,1 proc. na koniec 2018 roku. Penetracja na koniec 2018 ma znaleźć się w przedziale od 86 proc. w Ameryce Północnej do 29 proc. na Bliskim Wschodzie i Afryce. Penetracja pay-tv ma mieć najwyższy w Holandii - 99,5 proc. - na koniec 2018 roku.

Top 10 krajów pay-tv na koniec 2018

Źródło: Digital TV Research Ltd

Liczba gospodarstw domowych z telewizją cyfrową ma wzrosnąć o 667 mln między 2012 a 2018 rokiem do 1,453 mld. W 2013 roku wzrost liczby gospodarstw domowych z telewizją cyfrową ma wynieść 127 mln. Światowa penetracja ma wzrosnąć z 54,7 proc. na koniec 2012 roku do 62,5 proc. na koniec 2013 roku i do 92 proc. w roku 2018.

Spośród 667 mln nowych gospodarstw domowych z telewizją cyfrową między 2012 a 2018 rokiem, 240 mln ma odbierać telewizję kablową (łącznie 513 mln). Liczba gospodarstw domowych z bezpłatną telewizją naziemną ma wzrosnąć o 225 mln do 363 mln. Płatna naziemna telewizja cyfrowa ma być obecna w dodatkowych 7 mln gospodarstw domowych, dając łącznie 16 mln. Liczba gospodarstw domowych z płatnym IPTV ma wzrosnąć o 98 mln do 167 mln, płatnym DTH o 73 mln do 251 mln, a darmowym DTH o 31 mln do 143 mln.

Pomiędzy 2012 a 2018 rokiem liczba gospodarstw domowych z telewizją na świecie ma wzrosnąć o 141 mln do 1,58 mld (95 mln w regionie Azji i Pacyfiku, z czego 36 mln w Chinach i 35 mln w Indiach).

Na koniec 2012 roku na świecie było nadal 652 mln gospodarstw domowych z telewizją analogową. Jednakże w 2013 roku liczba ta ma spaść o 104 mln, a w 2018 roku ma wynieść 127 mln. Penetracja analogowej telewizji ma spaść z 45,3 proc. na koniec 2012 do zaledwie 8 proc. w 2018 roku. Na koniec 2018 roku ma być 77 mln gospodarstw domowych z analogową telewizją naziemną i 49 mln z analogową telewizją kablową.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...