reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Discovery: Będą kolejne kanały HD w Polsce

dodano: 2013-07-03 12:43 | aktualizacja: 2013-07-03 15:40
autor: Łukasz Knapik | źródło: wirtualnemedia.pl/satkurier.pl

Discovery Networks CE Logo new 2009 Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzający Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East & Africa (CEEMEA), który swym zasięgiem obejmuje 106 państw na trzech kontynentach (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl mówiła o planach nadawcy związanych z polskim rynkiem. Nadawca chce m.in. wprowadzić na nasz rynek kolejne kanały w wysokiej rozdzielczości.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym roku Discovery uruchomiło w Polsce TLC HD (więcej tutaj), a także przekształciło Discovery Showcase HD w Discovery Channel HD (więcej tutaj). Ponadto na rynku obecny jest kanał Animal Planet HD. Czy pozostałe kanały z portfolio nadawcy pojawią się również w wysokiej rozdzielczości?

- Widzimy, jak dynamicznie rozwija się rynek kanałów HD w Polsce. Jednym z elementów naszej strategii jest zaoferowanie widzom jak największej liczby stacji w tej jakości. Uruchomione w pierwszej połowie 2013 roku wersje HD Discovery Channel i TLC okazały się wielkim sukcesem. Wyniki oglądalności tych stacji w pierwszym kwartale 2013 roku, w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, poprawiły się aż o 11 proc.. Z pewnością będziemy inwestować w kolejne kanały HD. Jak tylko będziemy gotowi, ogłosimy, których kanałów będzie to dotyczyć - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzający Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East & Africa (CEEMEA).

Na razie nie wiadomo, czy Polsce pojawi się kanał Discovery Turbo Xtra HD, który zadebiutował właśnie w Turcji i Rumunii (więcej tutaj).

Dodała także, że w Stanach Zjednoczonych (USA) nadawca uruchomił pierwszy na świecie kanał nadający w 3D przez 24 godziny na dobę (3net, wspólne dzieło Discovery, Sony i Imax), ale nie ma planów uruchomienia takiej stacji w Europie.

Nadawca wystartował z kanałem DMAX (więcej tutaj) w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) w Polsce (więcej tutaj) - rywalizuje o miejsce przeznaczone dla kanału o charakterze edukacyjno-poznawczym. Jego konkurentami są: Edusat (więcej tutaj), TVS Sp. z o.o. z kanałem TVS (więcej tutaj), TVR Sp. z o.o. z kanałem TVE (więcej tutaj), Platforma Mediowa Point Group (Media Works) i Astro (więcej tutaj), Apella S.A. (więcej tutaj), 4fun Media (więcej tutaj) i TV Spektrum Sp. z o.o., należąca do grupy ZPR (Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe) z kanałem Fokus (więcej tutaj i tutaj). Jego wyniki mamy poznać do tegorocznych wakacji parlamentarnych (więcej tutaj).

W ofercie kanału DMAX w Polsce zdecydowanie większa część ramówki będzie pochodzić z biblioteki Discovery. Mają pojawić się też programy zakupione od zewnętrznych nadawców. Stacja ma mieć oddzielną politykę programową, niezależną od kanałów płatnych nadawcy. DMAX zaoferuje również, co wymuszają warunki konkursu, polskie produkcje. Będą one stanowić 1/3 ramówki. Wyprodukowane w Polsce audycje będą również nadal obecne w płatnych kanałach Discovery.

Kanały pod marką DMAX działają już m.in. we Włoszech i Niemczech. Czym polska stacja ma się różnić od nich?

- Każdy z kanałów DMAX dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku i widowni. Na podstawie wieloletniego doświadczenia wiemy, że jest to działanie absolutnie konieczne. Kanały DMAX w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Włoszech docierają w sumie do 130 milionów osób. Tworzony przez nas DMAX będzie kierowany do widzów polskich powyżej 12. roku życia. Zgodnie z wymogami konkursu, jedną trzecią ramówki zajmą produkcje lokalne. DMAX będzie kanałem dla ludzi ciekawych świata. W skład jego oferty wejdą programy o nauce, nowych technologiach, podróżach, a także magazyny hobbistyczne i przygodowe. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, a marka Discovery zagwarantuje wysoką jakość treści programowych - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli.

Discovery Networks kupiło pod koniec ubiegłego roku 20 proc. udziałów w Eurosporcie z opcją przejęcia pakietu kontrolnego w ciągu dwóch lat (więcej tutaj i tutaj). Czy jakaś współpraca Discovery z Eurosportem już się rozpoczęła?

- Jest wiele obszarów, w których obie firmy mogą współdziałać. Na przykład we Francji jest już planowana współpraca nad wspólnymi produkcjami. Rozmawiamy także na temat współpracy komercyjnej na obszarze CEEMEA. To jest jednak dopiero początek, więc za wcześnie by mówić o szczegółach - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Katarzyna Kieli.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Dreambox ONE Ultra HD 2xS2X Multistream

Najnowszy i najszybszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - nowy...

1 190 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

SAT Kurier abonament za 2021 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2021 r. z wysyłką...

89 zł Więcej...