dodano: 2013-07-26 11:37 | aktualizacja:
2013-07-26 12:25
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Newseria.pl/Intel
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak przyznaje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria
Tomasz Klekowski, dyrektor
Intela na region Europy Centralnej i Wschodniej, produkująca procesory spółka dostosowała się do nowych preferencji klientów. Chętniej kupują oni urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety, a nie komputery osobiste. Dzięki nowemu rynkowi
Intel zmniejszył spadki sprzedaży.
- W drugim kwartale, według analityków, rynek spadł o 11 proc., natomiast przychody Intela w tym samym czasie spadły jedynie o 5 proc. Biorąc pod uwagę trudną sytuację ekonomiczną, to jest bardzo dobry wynik. Wskazuje on na to, że pomimo tego, że rynek komputerów osobistych jest słabszy, to z powodzeniem wchodzimy na rynek urządzeń ultramobilnych, takich jak tablety, smartfony, np. Samsung Galaxy Tab 3 czy Asus FonePad - powiedział
Tomasz Klekowski.
Klekowski przewiduje jednak, że rynek komputerów osobistych wkrótce zanotuje odbicie. Być może jeszcze w tym roku, a na pewno w przyszłym. Szansą są dofinansowywane przez Unię i Polskę programy w zakresie np. e-edukacji, cyfryzacji i e-administracji. Dzięki nim rośnie sprzedaż właśnie komputerów osobistych oraz serwerów.
- W drugiej połowie roku powinien ożywić się cały rynek - przewiduje
Klekowski.
- Mamy na myśli również budowę całej infrastruktury internetowej. Pochodną wzrostu sprzedaży urządzeń mobilnych jest to, że potrzeba coraz więcej serwerów, aby cały ten ruch tworzony przez urządzenia mobilne przetwarzać i wspierać. Na każde kilkaset nowych smartfonów potrzeba zakupu nowego serwera. I dział sprzedaży serwerów ma się bardzo dobrze - dodaje.
Rozwój tego segmentu jest możliwy dzięki szybko rosnącej popularności rynku usług w chmurze obliczeniowej. W drugim kwartale tego roku, pomimo trwającego kryzysu i ogólnych spadków, w tym obszarze sprzedaż wzrosła o 40 proc. Podkreśla, że ożywienie będzie wiązało się również z rozpoczęciem w przyszłym roku nowej siedmioletniej unijnej perspektywy budżetowej, dzięki której uwolnione zostaną dodatkowe fundusze.
W Polsce
Intel notuje dobre wyniki w sprzedaży przez sieci specjalistyczne. W tym segmencie w odniesieniu do ubiegłego roku w ogóle nie ma spadku, a sprzedają się również wyposażone w procesory
Intela komputery osobiste. Gorzej jest w pozostałych kanałach segmentu konsumenckiego w tym w obszarze sprzedaży przez firmy telekomunikacyjne. Z uwagi na kryzys ekonomiczny pojawiają się również problemy w zarządzaniu łańcuchem dostaw - spółka musi czasem mierzyć się z zatorami lub nadmiarami magazynowymi.
Ta sytuacja powoduje, że
Intel osiągnie w tym roku gorsze od zakładanych przychody.
- Jednak nasza struktura produktów jest w tej chwili na tyle przygotowana, że biorąc pod uwagę perspektywę roku 2014, kiedy spodziewamy się pewnego ożywienia gospodarczego, nasza sprzedaż powinna być znacznie lepsza - powiedział
Klekowski.
- W segmencie biznesowym już w drugiej połowie roku spodziewamy się pewnego ożywienia, ponieważ widzimy duże projekty, które są na etapie rozpoczęcia realizacji - dodał.
Nie tylko w Polsce spada sprzedaż urządzeń elektronicznych, może poza płaskimi telewizorami, których w tym roku zostanie sprzedanych ponad 2,5 mln (zeszły rok to sprzedaż 2,2 mln LCD TV). Słabnie także rynek w Chinach oraz w krajach byłego Związku Radzieckiego.
Klekowski zauważa jednak, że coraz lepsze wyniki notuje rynek amerykański.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.