dodano: 2013-07-29 13:10 | aktualizacja:
2013-07-29 14:48
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Wprost/media2.pl/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zbigniew Benbenek nie powiedział jeszcze ostatniego słowa na rynku telewizyjnym. Chciałby uruchomić kanał filmowy, z którym startuje w drugim konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (
MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (
NTC). Nie ukrywa jednak, że wygrana w konkursie będzie trudna. Jak przyznaje, chętnych na wolne miejsca w DVB-T jest coraz więcej, gdy nadawcy przekonali się, że na naziemnej telewizji cyfrowej można sporo ugrać. Obok kanału filmowego grupa
ZPR zgłosiła w konkursie również edukacyjno-poznawczy kanał
Fokus.
Przypomnijmy, iż o miejsce przeznaczone dla kanału o charakterze edukacyjno-poznawczym rywalizują:
Edusat (więcej tutaj),
Discovery Communications Europe Limited z kanałem
DMAX (
więcej tutaj i tutaj),
TVS Sp. z o.o. z kanałem
TVS (
więcej tutaj),
TVR Sp. z o.o. z kanałem
TVE (
więcej tutaj),
Platforma Mediowa Point Group (
Media Works) i
Astro (więcej tutaj),
Apella S.A. (
więcej tutaj) i
TV Spektrum Sp. z o.o., należąca do grupy
ZPR (
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe) z kanałem
Fokus (więcej tutaj i tutaj). Wniosek spółki
4fun Media (
więcej tutaj) został już odrzucony
(więcej tutaj).
O miejsce przeznaczone dla kanału filmowego ubiegają się natomiast:
Polcast Television/
Mediasat z kanałem
Kino5 (więcej tutaj), spółka
TV Film - wspólny projekt spółki z grupy
ZPR,
Stowarzyszenia Filmowców Polskich i
Kino Świat (więcej tutaj),
Stopklatka TV - wspólny projekt
Kino Polska i spółki
Agora (więcej tutaj) i kanał
Telewizji Polsat (więcej tutaj i tutaj).
Wyniki mamy poznać do końca tegorocznego lata
(więcej tutaj).
Zbigniew Benbenek zapowiada także poszerzanie oferty swoich dotychczasowych mediów. Jak podaje tygodnik „Wprost”, jesienią br. muzyczna telewizja
Eska TV zacznie pokazywać filmy. Szef
ZPR ma także wizję stworzenia na bazie
Eski i
„Super Expressu” multimedialnych platform internetowych dostarczających rozrywkę.
- Papier już jest przeszłością, powoli w przeszłość odchodzi także tradycyjna programowana telewizja. Musimy się przygotować na nowe sposoby dotarcia do odbiorcy - powiedział tygodnikowi „Wprost”
Zbigniew Benbenek (za media2.pl).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.