reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wszystkie kanały Discovery w HD do końca 2014

dodano: 2013-09-12 10:35 | aktualizacja: 2013-09-12 11:08
autor: Anita Dąbek | źródło: Wirtualnemedia.pl / satkurier.pl

Discovery Networks CE Logo new 2009 Olgierd Dobrzyński, country manager Central Europe w Discovery Networks CEEMEA, podczas briefingu prasowego w dniu 11 września 2013 roku, mówił serwisowi Wirtualnemedia.pl m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie w MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - powiedział Dobrzyński serwisowi Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że nadawca zgłosił do konkursu na miejsce w MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej kanał DMAX, jednak KRRiT zdecydowała o wygranej kanału Fokus TV (więcej tutaj). Co ciekawe, nadawca Fokus TV czuje się rozczarowany wygraną, ponieważ wolałby nadawać kanał filmowy Telekino (więcej tutaj). Koncesję dla kanału filmowego dostanie jednak kanał Stopklatka TV.

- Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - powiedział Dobrzyński. Wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu. - Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji - podkreślił Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.

17 września 2013 roku Discovery World zmieni się w Discovery Turbo Xtra (więcej tutaj). Dobrzyński w następujący sposób komentuje tę zmianę: - To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów.

Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiedział Wirtualnemedia.pl szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. - Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

DJI Osmo Pocket

1 450 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 biała

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

619 zł Więcej...
reklama