dodano: 2013-09-12 10:35 | aktualizacja:
2013-09-12 11:08
autor: Anita Dąbek |
źródło: Wirtualnemedia.pl / satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - powiedział Dobrzyński serwisowi Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że nadawca zgłosił do konkursu na miejsce w
MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej kanał
DMAX, jednak KRRiT zdecydowała o wygranej kanału
Fokus TV (
więcej tutaj). Co ciekawe, nadawca Fokus TV czuje się rozczarowany wygraną, ponieważ wolałby nadawać kanał filmowy
Telekino (
więcej tutaj). Koncesję dla kanału filmowego dostanie jednak kanał
Stopklatka TV.
-
Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - powiedział Dobrzyński. Wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu. -
Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji - podkreślił Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.
17 września 2013 roku Discovery World zmieni się w
Discovery Turbo Xtra (
więcej tutaj). Dobrzyński w następujący sposób komentuje tę zmianę: -
To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów.
-
Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiedział Wirtualnemedia.pl szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli
Discovery Channel, Animal Planet i TLC.
Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z
Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. -
Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.