reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Dzieci i telewizja - konferencja Premium TV

dodano: 2013-10-15 15:41 | aktualizacja: 2013-10-15 17:09
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVN Media

Premium TV TVN 30 września 2013 roku odbyła się konferencja pt. „Świat dziecięcej wyobraźni, czyli rola mediów w życiu małych konsumentów”, organizowana przez Premium TV, wspólnie z partnerami, kanałami dziecięcymi z oferty CANAL+ Cyfrowy (MiniMini+, teleTOON+), Viacom International Media Networks (Nickelodeon), Disneya (Disney Channel, Disney XD oraz Disney Junior) oraz Telewizji Puls (TV Puls, PULS 2). Celem spotkania była prezentacja wyników badań nad stylem życia dziecięcych grup widowni w kontekście komunikacji z młodymi konsumentami.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Kto ma pilota i dostęp do sieci, ten rządzi. O roli mediów w życiu dzieci w wieku 3-12 lat”

Konferencja rozpoczęła się od prezentacji wyników obszernego badania Grupy IQS, poświęconego dzieciom i ich funkcjonowaniu w rodzinie. Badaczki Katarzyna Krzywicka-Zdunek (pomysłodawczyni badania „Trenndies - świat polskich dzieci 3-16 lat”) oraz Katarzyna Haczewska-Wierzbicka (realizatorka projektu) zwróciły uwagę na zasadniczą zmianę w trybie życia i konsumpcji mediów wśród dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (po 7 roku życia). Wyniki badania wskazują, że dzieci żyją otoczone przez swoich telewizyjnych bohaterów, przy czym dla starszej grupy bohaterami godnymi naśladowania stają się częściej celebryci i marki znane z życia w grupie rówieśników. Wraz z wiekiem rośnie także konsumpcja Internetu i mediów społecznościowych. Ważną rolę w sposobie konsumowania telewizji i innych mediów ma sposób funkcjonowania rodziny, w którym wychowuje się dane dziecko.

„Z wizytą wśród widzów - wpływ telewizji na życie codzienne najmłodszych”

Badanie etnograficzne realizowane dla CANAL+ w ubiegłym roku wskazuje, że dzieci często mają nieograniczony dostęp do telewizji, więc zatraca ona swoją rolę rytmizującą dzień i staje się nieodłącznym towarzyszem dnia codziennego. Jak podkreślał Krzysztof Goryński, Research Projects Manager platformy nc+, z tego powodu bardzo ważne jest, by kanały telewizyjne, które są oglądane przez dzieci były dostosowane do ich rozwoju i bezpieczne pod względem prezentowanych treści. Kanał MiniMini+ jest uznawany za taki kanał i jednocześnie najczęściej wskazywany jako ulubiony kanał dzieci (wskazuje go aż 36 proc. rodziców - źródło: U&A, MB, lipiec 2012, n=1500). Badania CANAL+ wskazują, że wśród dzieci popularne są różnorodne zachowania przed TV, w tym aktywności angażujące je do zabawy, tańca i śpiewu. Telewizja pełni także bardzo ważną funkcję w życiu rodziny, jako element rodzinnych rytuałów, wspólnego spędzania czasu.

„Kids & the Role of Fun - Nickelodeon i rola humoru w mediach dziecięcych”

Bettina Vogel, dyrektor kreatywna kanału Nickelodeon oraz Mathias Wierth-Heining, dyrektor działu badań Viacom International Media Networks (VIMN) w Europie Północnej przedstawili wyniki badania „Dzieciaki i rola zabawy”, które zostało zrealizowane dla kanału Nickelodeon (badanie Ipsos przeprowadzone w kwietniu 2013 w: Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Danii i Szwecji. Przygotowane w 2 fazach: faza 1 - jakościowa objęła desk research, pogłębione wywiady z respondentami oraz wywiady z ekspertami zajmującymi się tematyką dziecięcą bądź dot. wpływu humoru na rozwój dzieci i nastolatków; faza 2: internetowe badanie ilościowe na próbie = 3016 par dziecko - rodzic. Grupa dzieci w wieku 6-13 lat). Badanie miało na celu sprawdzenie preferencji i oczekiwań widzów kanału i ich rodziców. Humor sytuacyjny, absurdalne i niespodziewane historie oraz humor „błazeński” okazały się obszarami, z których dzieci śmieją się niezależnie od ich kultury czy kraju pochodzenia. W porównaniu do rówieśników z innych krajów, polscy młodzi widzowie znacznie częściej śmieją się z bohaterów telewizyjnych (62 proc. dla próby polskiej, 43 proc. - średnio dla wszystkich badanych). Ponadto polskie dzieci widzą najwięcej humoru w programach TV (odpowiednio 81 proc. do 64 proc.), a czas spędzany na oglądaniu humorystycznych treści w sieci lub telewizji chętnie dzielą z rodzicami (wskazania odpowiednio na poziomie 89 proc. i 85 proc., będące najwyższymi w badanej grupie krajów).

Rola mediów w życiu małych konsumentów

Całe spotkanie podsumowała dyskusja panelowa z udziałem m.in. Marty Szwakopf, szefowej kanałów dziecięcych MiniMini+ i teleTOON+, przedstawiciela kanałów Disneya (w ofercie Premium TV od października br. - więcej tutaj) Patryka Piputy, dyrektora Disneymedia+ w Europie Środkowo-Wschodniej, oraz Jacka Ściobłowskiego, menedżera kanału PULS 2, jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się kanałów nadających w sposób cyfrowy naziemny.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Konferencje - prezentacje


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak alu ścienny AS Sat 45cm

Aluminiowy stojak ścienny 45cm niemieckiej firmy A.S. Sat z certyfikatem...

72 zł Więcej...

Kabelio: CAM CI+ 3 m gratis

Oryginalny, bezkartowy moduł (CAM) CI+ nowej szwajcarskiej platformy Kabelio z...

530 zł Więcej...

Nagrywarka 4K UHD Velocap X Pro

Nagrywarka HDMI  - materiału wideo wysokiej rozdzielczości na zewnętrzne nośniki...

990 zł Więcej...